חוק ההסדרים ונטרליות הרשת

את חוק ההסדרים אני לא אוהב. זו דרך גרועה לעקיפת הליך חקיקה מסודר בה מביאים לחברי הכנסת אוסף של נושאים שאינם קשורים זה בזה יחד עם תקציב המדינה. דוגמאות לנושאים אותם הכניס האוצר לחוק ההסדרים השנה אפשר לראות אצל יהונתן בנושא אגרת האינטרנט ואצל נדב בנושא קיצבאות הביטוח הלאומי.

מדי פעם אפשר למצוא בחוק גם נושאים חיוביים. דוגמה טובה מהחוק שהוגש השנה לכנסת עוסק בנטרליות הרשת ובהסרת הגבלות על הציוד המסופק על-ידי חברות הסלולר. על-פי הצעת החוק:

  • תאסר על מפעילי הסלולר לבצע הגבלה או חסימה של מנוי לעשות שימוש בכל שרות או יישום על-גבי רשת האינטרנט. לדוגמה, יהיה אסור לחברות הסלולר להגביל שיחות המבוצעות ברשת כגון Skype או שרותי VoIP אחרים.
  • יהיה אסור על ספקיות הסלולר לחסום או לנוון תכונות של מכשירים כגון חסימת התקשרות ל- Wifi.
  • תיאסר חסימת מכשירים סלולרים לפעולה ברשת אחת (נעילת SIM) ולאחר כניסת החוק לתוקף יהיה אסור לגבות תשלום על ביטול החסימה במכשירים שכבר נעולים.

חשוב לציין כי החוק גם אוסר על ביצוע חסימות "באמצעות אחר", כלומר לא ניתן יהיה לבקש מיצרני החומרה לחסום שירותים מראש. כמו-כן אסור יהיה לגרום, באמצעות תעריפים, להעדפת תוכן מספק הסלולר על-פני תוכן מרשת האינטרנט – האם זהו סופם של הפורטלים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *