איך להפחית את חשבון הגז הביתי?

עדכון 01/10/2014: במשך השנים מחיר הגז זחל כלפי מעלה עד ל- 30.71 ש"ח למ"ק. בפניה נוספת לחברת סופרגז ירד המחיר ל- 23 ש"ח למ"ק ו- 14 ש"ח תשלום קבוע לחודשיים (המחירים ללא מע"מ).

בחודשים האחרונים כולם הפכו למומחים בנושא תמלוגי הגז של תשובה וחבריו. כולנו מומחים במיסוי, כלכלה עולמית, הסכמים וצדק חברתי. בעשרות מליארדי שקלים כולנו מבינים אבל מה עם חשבון הגז הביתי? למה להזניח אותו? מסתבר שבזמן האחרון קיימת תחרות בין חברות הגז אבל בדומה לבקשה להנחה בעמלות הבנקים, חשוב לגלות אחריות צרכנית או במילים אחרות פשוט לבקש את ההנחות.

רוב האנשים גרים בבתים משותפים בהם מותקנות מערכות גז מרכזיות המתופעלות על-ידי חברות הגז (סופרגז, אמישראגז וכו'). הסידור די נוח. אין צורך לבדוק מה מצב הבלונים. אין צורך להזמין גז. אין צורך להחליף בלונים. הכל נעשה על-ידי חברת הגז. לשרות הזה כמובן יש מחיר ועלות הגז המרכזי גבוהה מעלות קניית בלונים פרטיים והחלפה תקופתית באופן יזום.

המצב הנוכחי

הבנין בו אני גר מחוברת למערכת מרכזית של חברת סופרגז. השרות טוב ואין בעיות. תמיד יש גז. חשבון הגז לא מגיע ל- 100 ש"ח בחודשיים (אנו לא מחמים בחורף בתנור גז). למעשה זהו החשבון הביתי הנמוך ביותר, אפילו מחשבון המים. על-פי חשבון הגז האחרון שלנו אנו משלמים 32.55 ש"ח למטר מעוקב גז ועוד כ- 14 ש"ח תשלום קבוע לחודש (המחירים ללא מע"מ).

לאחרונה נתקלתי בפרסומת של חברת גז לא מוכרת – מרכז הגז. החברה מציעה גז במחיר של 18.95 ש"ח למ"ק גז ותשלום חודשי קבוע של 7 שקלים (שוב  ללא מע"מ). מדובר בהנחה של כ- 40% במחיר הגז ושל 50% בתשלום הקבוע. נכון שלא הולכים למכולת עם אחוזים ומדובר "רק" בכמה עשרות שקלים בכל חשבון אבל דין פרוטה…

מכתב לחברת הגז

חוש הצרכן הנבון התעורר בי (פשוט לא רציתי להיות פראייר) ובתחילת החודש שלחתי פקס לחברת סופרגז בבקשה להפחתת החיוב (מכתב לדוגמה לשימוש חופשי – נפתח בחלון חדש).

לאחר פחות משבוע נשלח אלי מכתב תשובה קצר וקולע:

בקשתך נתקבלה והחל מהחשבון הבא יוזלו מחיר המ"ק גז והתשלום הקבוע לדיירי בנינכם ויעמדו על:
מ"ק גז – 18.95 ש"ח.
תשלום קבוע – 7 ש"ח לחודש (30 יום).
המחירים אינם כוללים מע"מ וצמודים לשינויים החלים במחיר עלות הגז לחברה.

כלומר הבקשה התקבלה במלואה וכמובן תחול על כל דיירי הבנין. שימו לב למשפט האחרון במכתב המחייב אתכם להמשיך ולעקוב אחרי החשבונות!

במכתב אחד אתם זוכים בהנחה של כמה עשרות שקלים ותודה מהשכנים 🙂

17 תגובות בנושא “איך להפחית את חשבון הגז הביתי?

  1. נחמד, למרות שבדקתי ואני משלם 19.8 ש"ח למ"ק גז, ו – 11 ש"ח תשלום קבוע, כך שלא מדובר בסכומים בוהים משמעותית. אבל תוך כדי כתיבה אני בעצם חושב שזה די מעצבן לשלם אפילו שקל אחד מיותר ובגלל העקרון אני מתכוון לנסות זאת.

  2. בחברת אמשראגז משלמים 32 ש"ח עבור מ.ק ו 27 ש"ח סכום קבוע
    אם כן הפער במחירים הוא גבוה
    אם כך הדיירים יפנו לחברה ע"מ להפחית את המחיר
    מדובר על פרוייקט שבו יש לפחות 100 צרכנים
    זה שווה

  3. תשלום אחרון שלי לחברת סופרגז היה לפי 32.57 ש"ח לקוב בתוספת תשלום קבוע 29.64 ש"ח. לפי מה שאני מבין הכי משתלם להתנתק מהחברות הגז הגדולות כמו סופרגז ולהתקין שני בלוני גז כי זה משתלם מכל הבחינות ןזאת עד שמישהו יקום ויסדיר את משק הגז הביתי, כל הנושא הזה פרוץ וכל חברה מעלה את המחיר ללא שום הצדקה גם אחרי שישראל הפכה למעצמת גז וגם אחרי שחברת החשמל הוזילה מחירים. לא רוצה לבקש הנחות כל מה שאני מבקש היא לשלם מחיר ריאלי לקוב גז.

  4. שלום אני גר בבנין בעל 6 דירות מחובר לחברת סופרגז ורשום לי " מחיר ממוצע למ"ק 46.46 "נכון לתאריך מרץ 2015 מה עליי לעשות כדיי להוזיל ?

    • לפנות לחברת הגז ולבקש להוריד את המחיר. נכון להיום אני משלם אצל סופרגז 23 ש"ח למ"ק ו- 14 ש"ח תשלום קבוע לחודשיים (המחירים ללא מע"מ).

  5. יצרתי קשר עם חבר הגז וגיליתי דבר מעניין .
    זה שאתם מחוברים לגז מרכזי זה ממש לא אומר שאתם משלמים אותו מכיר מ"ק .
    תבדקו עם השכנים ותופתעו לגלות 🙂

  6. אני התרשמתי מאוד מהצלחתך בהוזלתמחיר הגז והתשלום הקבוע ורנסה לפנות גם כן כאשר אנחנו ועד על של 100 דירות. אך מה הסיבה שמאז 10/2014 ועד היום מחיר קוב גז עלה מ- 18.90 ל- 23.00ש"ח

  7. עברתי לאורנית ובחשבון הגז הראשון התברר שסופרגז מחייבת אותי ב-47.3 ₪ עבור כל ממ"ק גז וכן 30ש"ח תשלום קבוע.
    בשום מקום בחשבונית לא רשום מחיר לממ"ק ונאלצתי לחשב בעצמי, לדעתי זה ניסיון להסתיר
    מהלקוחות את המחיר. מנהל הסניף מתחמק משיחה ולא חוזר אלינו טלפונית.
    המחירים גובלים בחוצפה. אנו פועלים למצוא חברה אחרת שתספק לנו גז במחירים הוגנים.

  8. אנו 28 דיירים בראשון לציון ויש לנו גז מרכזי במיכלים פזגז .
    כיום אני משלם במחירים לפני מע"מ: 27.37 ש"ח לקוב +28 ש"ח תשלום קביע לחודשיים .
    קיבלתי הצעה מחברת גז גל למחיר 22 ש"ח לקוב + 22 ש"ח .

    עשיתי חישוב שעם צריכה של 2.5 קוב לחודשיים אפשר לחסוך 140 ש"ח לשנה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *