חדש בפרסומות של גוגל: תשלום עבור פעולה – PPA

המודל העיקרי של הפרסומות בגוגל הוא תשלום עבור הקלקה: pay-per-click או בקיצור ppc. על-פי מודל זה המפרסם משלם בכל פעם שגולש מקליק על המודעה שלו. בימים האחרונים החלה גוגל בהשקה איטית של מודל חדש עבורה, תשלום עבור פעולה: pay-per-action או ppa.

pay-per-action1.JPG

על-פי מודל זה הגולש צריך לבצע פעולה מסויימת בכדי שהמפרסם יחויב בתשלום ובעל האתר, המציג את הפרסומת, יתוגמל. פעולה יכולה להיות קניה, מסירת פרטים, רישום לניוזלטר ועוד. מודל ה- ppa אינו חדש ולא הומצא על-ידי גוגל. בארץ ישנם מספר שרותים דומים כגון פיי-פר-ליד.

השרות נמצא בשלב הבטא וגוגל מבצעת השקה איטית על-ידי שילוב מפרסמים באופן מבוקר. כפי הנראה כרגע השרות לא גוייר ופעיל רק באנגלית (רישום עבור מפרסמים). מידע נוסף כאן.

אשמח לשמוע מגוגל ישראל על התוכניות שלהם בנושא.

0 תגובות בנושא “חדש בפרסומות של גוגל: תשלום עבור פעולה – PPA

  1. נראה לי בעייתי, במבט ראשון, לא? מה הסיכוי שאני אקבל תשלום כלשהו אי פעם? הרי הדרישה כאן היא משמעותית ביותר – לא רק שבן אדם יקליק על הקישור, אלא שהוא גם יבצע, בו במקום, רכישה או רישום כלשהו, בלי להשקיע שום מחשבה בעניין (כי אם הוא יסגור את החלון ויחזור לאתר מאוחר יותר כדי לבצע רכישה, אני כבר לא אקבל תשלום). אני חושב שזה מגוחך לדרוש מהפלטפורמה של הפרסומת שהיא גם תדאג שאנשים ילכו ויקנו באותו רגע. האם מישהו בא בטענות לתוכנית כלשהי בערוץ 2 על כך שהצופים של התוכנית לא רוכשים את המוצרים המפורסמים בה?

    אני חוזר על טענתי שהתפקיד של אתר המציג פרסומות או להביא אנשים להתעניין בפרסומות שמופיעות שם, ותפקידו של המפרסם לדאוג שהאנשים שמקליקים על הפרסומות יתעניינו במוצר המפורסם וירכשו אותו.

  2. ראשית, על-פי מה שהבנתי מתנאי השרות, ישנו מעקב של עד 30 יום.

    שנית, לא תמיד מדובר על קניה. נגיד שיש פרסומת לביטוח. אתה מתבקש להכניס טלפון בכדי שנציג יחזור אליך עם הצעת מחיר.

  3. נפלא, אז גם יעקבו אחרי הגולשים שלי במשך שלושים יום? תודה, אבל לא.

    דרומי, נכון לעכשיו, אני מקבל משהו כמו 10-15 קליקים לחודש, מה שמספיק לי לבערך 8 דולר. קשה לי להאמין ששיעורי ההסבה ללקוחות יהיו טובים יותר מאשר, נגיד, אחוז או שניים. הפסד ברור ומובהק עבורי – בעוד המפרסמים המשיכו לקבל את החשיפה שלהם בכל זאת.

  4. לפי מה שאני מבין, מודעות ה- PPA אינן מתחרות במודעות הרגילות אלא הן בנוסף.

    עוד לא כתבתי על הנושא אבל ישנו גם הצד של בעלי האתרים. אתה, כמציג פרסומות בבלוג שלך, תוכל לבחור אילו מפרסמים יציגו מודעות PPA ותוכל גם להמליץ על שרותים מסויימים לגולשים שלך. גם כאן ניתן למצוא את החיוב והשלילה.

  5. עידן, כמה אתרים ישראלים אתה מכיר שמשתמשים ב- Commission Junction? ברגע שגוגל יאפשרו את התוכנית בעברית התחום יפרח.

  6. בנושאי מחשוב והימורים ( איחסון, דומיינים וכדומה ) הרבה מאוד, אם תרצה אוכל לספק דוגמאות.בנושאים אחרים, כמובן שלא – זה לא מתאים לפה.

    אם אתה אוהב ישראלים :D, יש כבר היום את שותפים. לפי דעתי האישית, הבעיה היחידה הוא ההצע הדל מאוד והתשלומים שלרוב לא תואמים את המחירים בחו"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *