כולם הלכו לגמבו ורק אני ליצואנט

אתמול והיום "כולם" הלכו לבלוגפרנס וכפי שאפי כתב כולם עושים "לייבלוגינג". בנושא הזה רק משפט אחד יש לי. כ- 50,000 בלוגים יש בישראל אבל את מספר המשתתפים שבאו כבלוגרים לבלוגפרנס אפשר לספור על האצבעות שלי (וזה בלי לספור את אפי).

אז אני הלכתי למספר הרצאות בכנס יצואנט, הועידה השנתית לסחר בינלאומי באינטרנט. ולמה הלכתי? כי חשבתי שתהיינה מספר הרצאות מעניינות. אציין רק אנקדוטות ואת ההרצאות הטובות.

את הוועידה הנחה אורי סואן, מנכ"ל חברת MuseStrom, שמיד בהתחלה הצהיר: "בקומה למעלה יש נטוורקיניג". אחריו עלה חיליק אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, וברך בשם המכון את המשתתפים ובמיוחד את חברת גוגול (פעמיים חולם). יוסי ורדי שדיבר אחריו הצהיר שבפעם הבאה שהוא שומע מישהו אומר גוגול, הוא חותך.

נציג גוגל היה David Thacker, מנהל קבוצת מוצרי פרסום באירופה, המזה"ת ואפריקה. הוא נתן הרצאה די חלבית ותיאר שני סיפורי הצלחה של אתרים שפרצו משוק מקומי לעולמי בעזרת שרותי הפרסום של גוגל. BabyTown ו- pcTools. חבל שלא מצא חברה ישראלית שעשתה זאת (ראו בהמשך).

הרצאות קצרות של מנכ"ל פורקס, הרצאה בנושא אבטחת אתרים ופקטורינג באינטרנט היו לא רלוונטיות לרוב האנשים כפי שחשתי מהסביבה.

ספור הצלחה של חדירה לשוק הסיני הציג חנוך רבינוביץ, מנכ"ל חברת Nobi. הוא תאר את הסיפור של אתר bigJ (מנוע לחיפוש עבודה) שחדר בגדול לשוק הסיני. אנסה להשיג את המצגת שלו שהיתה יפה בפני עצמה.

מהמושב של שיווק באינטרנט ראוי לציין שתי חברות. שתיהן אלמוניות עבורי. הראשונה היא חברת WhiteSmoke שהוצגה על-ידי המנכ"לית הילה ברנר. החברה פיתחה תוכנה שהיא הרבה יותר מבודק איות. החברה השניה היא של אבישג ארבל (Avishag Arbel Maternity). אבישג היא מעצבת אופנה הממחה בבגדי הריון אשר מעצבת, מייצרת ומשווקת גם באינטרנט את תוצרתה למדינות רבות. מי אמר שאין נשים ביזמות?

ההרצאה האחרונה ששמעתי היתה מפי Kay Luo שהיא מנהלת לקוחות עיסקיים בחברת LinkedIn. מי שעוקב אחר הבלוג שלי יודע שאני משתמש ותיק של הרשת החברתית ולכן היה לי עניין רב בהרצאה שלה. ריקי דרורי מגוגל ישראל הציגה אותי בפניה וקבענו לדבר לאחר המצגת שלה.

בהרצאה שלה יצאנו כאלו קטנים וזאת רק עקב העובדה שבכנס שעוסק ביצוא באינטרנט, האינטרנט לא עבד. אני גיליתי את זה ישר בהתחלה אבל הבחור הנחמד מהבוטקה של גוגל ישראל הכניס אותי לרשת שלהם. ל- Kay נדפקה המצגת אבל היא הזמינה את מי שרוצה לשאול שאלות לבוטקה של גוגל.

אני, שרציתי לדבר איתה קצת, נדהמתי מהסבלנות שלה כאשר אחד מהאנשים ביקש ממנה לפתוח לו חשבון והשני שאל האם הוא יכול לשלוח לה מייל אם יש לו בעיות באתר? (היא בטח מיד תכניס את המייל שלו מכרטיס הביקור שדחף לה לרשימה השחורה).

kay-luo.JPG
(זה לא אני ששואל אותה לגבי פתיחת חשבון)

החלפנו כמה דקות של שיחה. סיפרתי לה על הטענה שכל שני ישראלים מכירים ישראלי שלישי ודברנו על הרשת העולמית שמחקרים טוענים כי בין כל שני אנשים בעולם מפרידים מקסימום שישה. לשאלתי האם הרשת של LinkedIn מחוברת ומה דרגת הקישור היא ענתה שיש להם כבר קרוב ל- 12 מליון משתמשים אך היא לא יודעת מה דרגת הקישור. לטענתה, מהנדסי LinkedIn אומרים שרמת הסיבוכיות של החישוב גדולה מדי עבורם (נקודה לבדיקה!). עוד שמעתי שגוגל העולמית היא הלקוח העסקי הגדול ביותר שלהם ובממוצע לכל עובד גוגל יש 47 חברים ברשת הפרטית שלו. מעבר לזה לא נראת לה אופנת הקרוקס שפשתה בארץ וגם בכנס 🙂

לאוכל כבר לא נשארתי.

6 תגובות בנושא “כולם הלכו לגמבו ורק אני ליצואנט

  1. באופן טבעי לאנשים בעלי תחומי עניין דומים יש במקרים רבים רצון להיפגש.

    השאלה מיהו בלוגר? האם לבלוגר שכותב על אופנה ולבלוגר שכותב על טכנולוגיה יש מכנה משותף מספיק בכדי לרצות להיפגש. יש כאלו שחושבים שבלוגרים אמיתיים (סעיף 3 וגם בתגובות) הם אלו שמתענינים במדיה הזו.

  2. יצואנט…
    יצואנט…

    נשמע לי מוכר מאיפשהו…

    יצואנט זה לא איזה כנס של יצאניות שנמכרות דרך האינטרנט?

  3. בדיוק חשבתי לאחרומה על העובדה שכל האלגוריתמים שלמדנו אי-אז בתואר ראשון ונראו לי אז חסרי קשר לצרכים האמיתיים ולאתגרים החישוביים הגדולים באמת הפכו בעשור האחרון לעקרוניים הרבה יותר (אז ממש לא הבנתי למה כל מה שאנחנו לומדים זה אלגוריתמים לחיפוש, מיון, ומציאת מרחקים בגרפים, היום ברור לי למה הם כל כך חשובים), כך שהטענה של אנשי לינקדאין שקשה להם לחשב את דרגת הקישור של הרשת שלהם נשמעת לי די מפחידה. או שהם מבקשים לשמור את הנתון הזה סודי (אולי בגלל דרגת קישור נמוכה\גבוהה מידי כדי להצדיק את ההייפ סביב הרשת) או שהמהנדסים שלהם הבריזו באופן קולקטיבי משיעורי האלגוריתמים.

  4. שחר, אמנם אני עוסק בכלל בהנדסת מים אבל רשתות (מים) הם בהחלט בתחום שלי. יש לי הרגשה שהסיבה האחרונה שנתת היא הנכונה.

    אני מניח כי אוסף המשתמשים בלינקדאין הוא אמנם כלל עולמי אך מתרכז באמריקה, אירופה והמזרח. מתוך הקבוצות האלו מדובר במשתמשי אינטרנט שרובם בוגרים. היא הציגה מישהו שיש לו 130 קשרים מדרגה ראשונה וכמעט מליון וחצי בשלישית. סיכוי סביר שבדרגה נוספת הוא סוגר את כל הרשת.

    דרך אגב, לי יש מעל 400,000 קשרים בדרגה שלישית ואני גם מקושר לגברת הנחמדה Kay Luo.

להגיב על אלעד לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *