מילות חיפוש וקידום אתרים

לאחר זמן רב שלא בדקתי את מילות החיפוש שמביאות גולשים לבלוגלי להלן הרשימה המובילה עבור חודש מרץ 2008:

  1. תחפושות לפורים – החודש חל חג הפורים ולכן אפשר להבין את המקום הראשון. הבלוג שקיבל את התנועה הוא "ילדה עם תלתלים" אשר ננטש לפני יותר משנה.
  2. 411 – הרבה אנשים מחפשים את ספר הטלפונים ההפוך וטועים בדיוק כמו שאפי פוקס טעה בפוסט שלו. 144 הפוך זה 441. מסתבר שזו טעות נפוצה.
  3. בלוגלי – אין מה להוסיף.
  4. ציצי – מילת חיפוש נפוצה לא רק אצלנו. הבלוג שזוכה בתנועה הועבר לאחרונה לאתר אחר.
  5. סקס – כמו ציצי.
  6. yahoomail – ממש לא צפוי. התנועה זורמת לאודיופיל.
  7. פוטושופ – בלוג בנושא פוטושופ שלא עודכן כבר שנה עדיין זוכה בתנועה רבה ממנועי החיפוש.
  8. פיראנה קארינה – פשוט בלוג פופולרי.
  9. בגדי ים 2008 – ראו הרחבה למטה.
  10. יעל נעים – בלוג המיקסטייפים מפרגן ליעל נעים (שיר מספר 17).

לגבי סעיף 9 – בגדי ים 2008. אם רציתם לראות דוגמה של הכוח של בלוגים מבוססים וורדפרס להתברג מהר וגבוה בתוצאות החיפוש של גוגל אז זו דוגמה טובה. לפני שלושה חודשים נפתח אצלנו בלוג בנושא בגדי ים. הבלוג כלל רשומה אחת בלבד המכילה קישור אחד ויחיד של מילת המפתח "בגדי ים".

beged-yam

כמובן שהמטרה היחידה של הבלוג היתה להכניס קישור של מילת החיפוש אל האתר אותו רצו לקדם. מפתיעה אותי בכל פעם מחדש "האהבה" של גוגל לבלוגים מבוססי וורדפרס. מהירות האינדוקס של הבלוגים היא גבוהה ולעיתים לוקח רק מספר שעות מרגע פרסום פוסט ועד ביקור הגוגל-בוט. תוך פחות משלושה חודשים התברג הבלוג החדש הזה בעשיריה הפותחת של גוגל תחת מילות החיפוש "בגדי ים 2008", "בגדי ים" וגם "בגד ים". האתר אותו רצו לקדם, שהוא אתר ותיק מאד, אפילו לא נראה בסביבה.

במאמר מוסגר רק אציין כי פעולה זו נוגדת את תנאי השימוש של בלוגלי ולכן כאשר הבלוג התגלה הוא נסגר. מי שמתעקש עוד יספיק לראות אותו בקאש של גוגל. אנחנו כמובן נותנים שרות לכל אחד אבל קצת מתעצבנים שהשרות החינמי מנוצל לקידום עיסקי טהור. בעסקים כמו בעסקים – בעבור שרות צריך לשלם.

0 תגובות בנושא “מילות חיפוש וקידום אתרים

  1. אלעד, אתה צודק עקרונית אבל בדוגמא הספציפית הזו הסיבה לדירוג הגבוה של הבלוג לא הייתה בגלל שהוא בלוג, אלא מסיבה הרבה יותר בנאלית.

    בגלל שכותרת הבלוג הייתה "בגדי ים" אז ה-Title tag היה "בגדי ים" והתגית הפשוטה הזו היא המרכיב הכי חשוב בקביעת רלוונטיות של דף מנקודת המבט של גוגל. לדירוג הגבוה הוסיפה כמובן העובדה שמבחינת גוגל לא דובר באתר נפרד אלא בדף בתוך אתר גדול מאד (בלוגלי) עם קצב עדכון גבוה, שמובילים אליו הרבה לינקים.

  2. שוקי, בהחלט יכול להיות שאתה צודק אך לומר שה- Title tag הוא הכי חשוב זה קצת פשטני מדי. שים לב שלבלוג הזה לא היו קישורים נכנסים וגוגל "ידע" עליו רק בעקבות הפינג שנשלח על ידי וורדפרס.

להגיב על שוקי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *