חקלאות אינטרנטית

לפני זמן מה כתבתי על-כך שאנשי קידום אתרים פותחים בלוגים מבוססי וורדפרס (גם כאן בבלוגלי) ומנצלים את היתרונות של המערכת. השבוע נתקלתי באוסף של בלוגי וורדפרס עצמאיים שהם מעין חוות קישורים – ממש חקלאות אינטרנטית.

האתר, בבעלות אחת מחברות קידום האתרים, מתאר כך את פעולתו:

באתר זה נציג מספר מדריכים בנושאים שונים: דרושים, עבודה בחו"ל, תיירות ועוד. כפי שתשימו לב כאשר תקראו את המאמרים, כולם נכתבים על ידי מומחים בתחום החוקרים את הנושאים החמים ביותר ונותנים לכם מדריכים פשוטים להבנה בחינם.

freeguide1.jpg

דיפדוף קצר בין הדפים/בלוגים/קישורים מגלה עולם עשיר ומורכב של קישורים ברמות שונות. אין כאן כמובן רשימה סתמית של קישורים עם מילות מפתח אלא נבנה מערך של תוכן שמיועד לתמוך בקישורים ללקוחות החברה. לדוגמה נפתח בלוג בנושא "עבודה" הכולל מספר פוסטים שבהם שזורים קישורים למספר אתרים. הבלוגים השונים מקושרים גם אחד אל השני – בלוג בנושא חתונות מקושר לבלוג בנושא אלבומים.

רוב הבלוגים בנויים כתתי מתחם של הדומיין הראשי אך יש גם דומיינים אחרים. זרועות התמנון גם נשלחות אל מערכות בלוגים אחרות כגון וורדפרס.קום. למיטב הבנתי כל בלוג בתת מתחם מבוסס על התקנה של וורדפרס בודד.אני לא יודע אם השיטה הזו של חוות הקישורים עובדת (או עובדת טוב) אבל לניהול יעיל של מערכת כזו הייתי ממליץ לחברות להשתמש בגרסת וורדפרס מו התומכת בריבוי בלוגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *