המון מילים נכתבו עד היום (וגם היום) על נושא רצון משרד האוצר לייקר את שווי השימוש לרכב הניתן ממקום העבודה.
אני לא רוצה להכנס לכל התחשיבים וההתפתלויות החשבונאיות אבל יש משהו אחד שלא ברור לי. ישנה טענה של חלק מאלו המקבלים רכב ממקום עבודתם שבעקבות קבלת הרכב הם נאלצו לוותר על כ- 3,000 ש"ח ממשוכרתם (ברוטו). יוצא עם כך ששווי ההטבה היא 3,000 ש"ח. כלומר במידה והיה העובד מוותר על הרכב הוא היה מקבל תוספת של 3,000 ש"ח. לעומת זאת שווי השימוש כיום הוא כ-1,300 ש"ח אז איך אפשר לטעון שאין כאן הטבה שלא משולם עליה מס הכנסה?
או שאני לא מבין או שעובדים עלינו. כנראה קצת מכל דבר
(גילוי נאות: אני לא מקבל רכב ממקום העבודה אלא כעצמאי ישנו חלק מהוצאות הרכב המוכרות למס – הוצאות על נסיעות מעל 10,000 ק"מ בשנה)
כאשר אתה מקבל רכב ממקום העבודה המעסיק שלך רושם הוצאות מס ולכן מקבל זיכוי במס הכנסה לעומת זאת העובד לא מחוייב על כל שווי הטבה, כך שהמדינה בעצם מפסידה את הפרש והמרוויח הגדול יוצא המעסיק, מצד אחד הוא רושם הוצאות מס ומצד שני הוא מתגמל את העובד בזול.
כלומר אתה מסכים שהעובד לא משלם מס על הטבה/הכנסה שהוא מקבל.