לקראת סוף שנת הכספים

כמדי שנה שולח רואה החשבון שלי, אילן פרוינד, מסמך הכולל נקודות חשובות לעצמאי לקראת סוף שנת הכספים. להלן העיקריות שבינהן:

רכב – יש לרשום את מצב מד המרחק (ספידומטר) של כלי הרכב בסוף השנה , וכמובן גם בעת החלפת רכ.

קופות גמל – תשלומים לקופ"ג שישולמו עד 31.12 יוכרו בהתאם להכנסה המזכה עד לסך של 126,000 ₪ .
לעצמאיים 12% מהכנסתם , עד למקסימום של 15,120 ₪

קרנות השתלמות – עצמאיים יכולים להפקיד השנה בקרן השתלמות 7% מהכנסתם החייבת עד 224,000 ₪ לשנה , ומקסימום 15,680 ₪ . כידוע ניתן למשוך את הכספים פטורים ממס ללא תנאי כעבור 6 שנים מההפקדה הראשונה , או כעבור 3 שנים – לצורך השתלמות . החיסכון במס יהיה לפי שעור המס השולי של כל אחד. מומלץ לפתוח יותר מקרן השתלמות אחת במהלך השנים , ולהפקיד בה סכום מינימלי כדי להתחיל לצבור וותק ולא להצטרך להמתין שוב את כל מלוא התקופה

הקדמת הוצאות – ביצוע פעולות מסוימות – בסכומים סבירים , עוד לפני תום השנה , יכולה להקטין את החבות במס , כגון: הקדמת רכישת צרכי משרד , תיקונים ושיפוצים , חתימה על פרסומים מקצועיים וכד'.

מקדמת ביטוח לאומי – רצוי לשלם את מקדמת הביטוח הלאומי שתאריכה 15.1.2009 – עד 31.12.2008 ובכך ליהנות מהניכוי כבר השנה .

ביטוח אובדן כושר עבודה – תשלום פרמיות לביטוח אובדן כושר עבודה מוכר כהוצאה בשעור של עד 2.5% מההכנסה החייבת , על פי הפרקטיקה המקובלת במס הכנסה , הן לעצמאיים והן לשכירים שהמעסיק לא שילם ביטוח כזה עבורם , והם החליטו לבטח את עצמם.

שכ"ד למגורים – הכנסות פטורות ממס מהשכרת דירות למגורים – ע"י יחיד – עד 51,840 ₪ לשנה ( עד 4,320 ₪ לחודש).

אישורים – חל מינואר 2009 , בשונה מהעבר, לא יישלחו אישורי נכוי מס במקור, ואישורי גופים ציבוריים (= אישור ניהול ספרים), באמצעות הדואר, אלא יש להוריד באינטרנט את האישורים שלכם, ואת האישורים של הספקים להם אתם משלמים, ולהדפיס אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *