הצינור הסתום

כידוע כבר לרובכם (ומי שלא יודע שיתבייש) בלוג "הצינור" בבלוגלי נסגר. לנו, כמפעילי בלוגלי, לא היתה יד ורגל בנושא, והבלוג נסגר על-ידי בעליו. מה שנותר לומר בנושא הסגירה הוא, שצר לנו על כל בלוג שנסגר.

בשבוע האחרון, לפני סגירת הבלוג, כתבו עליו רוב האתרים המרכזיים, Ynet, NRG, נענע, הארץ ובטח עוד כמה שלא מצאתי בסקירה מהירה. הבלוג גם הופיע במוסף השבועי המודפס של הארץ. אדר שלו, בנענע, כתבה:

לו הייתה בבלוגיה הטרייה יחסית בלוגלי טבלת 20 הבלוגים הנצפים ביותר, כמו בישראבלוג, קרוב לוודאי שבלוג הרכילות הטרי "הצינור – רכילות, תמונות ושמועות בלתי מבוססות" היה מתמקם במהרה בחלקה העליון.

אין לי כוונה להציג את רשימת 20 הבלוגים הנצפים ביותר בבלוגלי אך ניתן להראות קצת מספרים של "הצינור". המספרים שאציג הם לא מתוך המערכת של בלוגלי שכן אין אנו חושפים את הנתונים של בעלי הבלוגלים אצלנו. מפעילי בלוג "הצינור" השתמשו בשרותי סטטיסטיקות חינמיות ופתוחות לכל ומשם הנתונים.

ביום שבת האחרון היה שיא הצפייה בבלוג. נצפו כ- 44,000 דפים על-ידי כ- 4,400 מבקרים.
thepipe2.JPG
בסגול מספר הדפים הנצפים בכל יום, בירוק מספר המבקרים.

thepipe1.JPG

ליאור, אני סתם שולח לך טראקבק, זה לא בר השוואה 🙂

0 תגובות בנושא “הצינור הסתום

  1. פינגבאק: אנקדוטות » סליחה ונימוק

  2. אלעד, דוקא אשמח לדעת כיצד נראים נתוני בלוגלי מול נתוני sitemeter שהצגת, לאו דוקא בקשר לצינור.
    נתוני Sitemeter כוללים מצד אחד המון כניסות סרק של מנועי חיפוש, ומאידך ישנן כניסות שמיוחס להן זמן צפיה אפס, אך בפועל ידוע לי בוודאות שהן כניסות אמת.
    האם נתוני בלוגלי יודעים להבחין בין מבקרים אמיתיים לבין כניסות סרק?
    ובקשר לצינור – האם העובדה שהבלוג איזכר ידוענים עולמיים הגדילה מהותית את כניסות הסרק לאתר מטעם מנועי חיפוש?

  3. אורית – אני לא רואה בנתוני סייטמיטר כניסות של בוטים (מנועי חיפוש). רוב שרותי הסטטיסטיקה היום יודעים לסנן אותם. עד היום לא ראיתי שתי מערכות אשר מציגות נתונים זהים אך בגדול יש התאמה בין המערכות (זה יכול להיות נושא למחקר מדעי).

    לפחות לגבי הבלוג הזה, שרואה כמה עשרות כניסות ביום, יש התאמה סבירה בין גוגל אנליטיקס לבין סייטמיטר.

    לגבי שאלתך האחרונה אני לא יודע. מכיוון שהבלוג נכתב בעברית אני חושב שלא צריכה להיות השפעה. במאמר מוסגר (שאולי מצריך פוסט משל עצמו) לשמות שנותנים לתמונות יש משמעות רבה עבור מנועי החיפוש. שם כמו dcs000345.jpg הוא ללא משמעות אך anat-and-friends.jpg גרר כניסות רבות של מחפשי תמונות שהשתיקה יפה להן 😳

  4. אם כך אשמח אם בהזדמנות תסביר את מהות הביקורים הרבים בסייטמטר עם זמן צפיה אפס, ודרך גוגל בפרט (למשל אצלנו…).

  5. אורית, הסבר על זמן צפייה אפס תמצאי כאן.

    אנשים שמגיעים מחיפוש בגוגל ורואים שהאתר לא קשור למה שחיפשו, לא ממשיכים לגלוש באתר ולכן הזמן הוא אפס.

  6. תודות להסברים!
    מתשובותיך אני לומדת שהמונה (סייטמטר אצלנו) מציג פחות או יותר ביקורי אמת, ואני מודה שעבור זוהי חדשה מרעישה!

  7. פינגבאק: אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג » תמונות ומנועי חיפוש

  8. אלעד: גם מי שרואה עמוד רלוונטי לחלוטין לחיפוש שלו, קורא אותו בעיון ואז מקליד משהו חדש בשורת הכתובת (או אפילו לוחץ על back למיטב הבנתי) יירשם על ידי sitemeter כזמן צפייה אפס. רק הקלקה על קישור בתוך הדף תגרום לספירת הזמן מרגע הכניסה ועד להקלקה הזו.
    ועוד שאלת הבהרה קטנה: מה זאת אומרת "פתוחות לכל"? האם אני יכול לצפות בסטטיסטיקות ה-sitemeter של כל בלוג? עד כה הנחתי שאני צופה באלה שלי בזכות הסיסמה שקיבלתי מהם.

  9. שחר:
    לגבי זמן צפייה אפס אתה כמובן צודק.

    לגבי "פתוחות לכל": בזמן כתיבת שורות אלו גם הסטטיסטיקה שלך "פתוחה לכל". זו ברירת המחדל של סייטמיטר. במידה ואתה רוצה להסתיר את הנתונים, כנס לחשבון שלך בסייטמיטר, גש בתפריט העליון ל- Manager ואז בתפריט השמאלי Privacy Level, ובחר ברמת הפרטיות המתאימה לך. אני בחרתי לבלוג שלי בברירת המחדל המאפשרת לכולם לצפות בנתונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *