תמונות ומנועי חיפוש

אתמול במסגרת תגובה לפוסט אחר נזכרתי בנושא של איך להפוך את התמונות בבלוג/אתר ליותר ידידותיות עבור מנועי חיפוש כגון גוגל.

כשם שאנשים מחפשים מילים או ביטויים ברשת, הם מחפשים גם תמונות (במיוחד מסוג מסויים מאד אבל לא רק). הפיכת התמונות בבלוג שלכם ליותר ידידותיות עבור מנועי החיפוש עשויה להביא יותר גולשים לכיוון שלכם ולכן כדאי להשקיע במספר דברים פשוטים:

  • הכי חשוב זה לתת שמות משמעותיים לתמונות. שם כמו dcs000345.jpg הוא ללא משמעות אך anat-and-friends.jpg גרר כניסות רבות של מחפשי תמונות שהשתיקה יפה להן.
  • הפרידו את המילים במקף (-) ולא בקו תחתי (_). ראו את ההבדל בגוגל בין anat-and-friends לבין anat_and_friends.
  • העלו תמונות גדולות ככל האפשר. כמובן ניתן רק לקשר אליהן מתמונה מוקטנת.
  • יש טענות כי הטקסט הקרוב לתמונה משפיע על האינדוקס שלה וכן כנראה שם העמוד בו היא מופיעה.
  • השתמשו בטאג ה- alt למתן תאור קצר של התמונה. תנו תאור קצר ועל תנסו לתחמן בתאור. זכרו כי אחד מהשימושים המרכזיים של הטאג הזה הוא עבור אנשים בעלי מוגבלויות שאינם יכולים לראות את התמונה וזקוקים לתאור מילולי שלה.
  • במידה ואתם משתמשים בשרות של Google Sitemaps יש לודא כי בחרתם באפשרות של Enhanced Image Search. (לא אקטואלי עבור משתמשי בלוגלי)

הסעיף האחרון הביא אותי למשחק של גוגל הנקרא Google Image Labeler. במשחק הזה, שכל תכליתו היא מתן עזרה אנושית למנוע החיפוש לתמונות של גוגל, יחברו אתכם עם משחק נוסף וביחד תנסו לצבור נקודות במרוץ כנגד השעון. במשך 90 שניות יוצגו בפני שניכם תמונות זהות ומטרתכם היא לתת מילות מפתח לתמונות. בכל פעם ששניכם נותנים את אותה מילת מפתח לאותה תמונה אתם זוכים בנקודות. בתום 90 השניות יוצגו התמונות ומילות המפתח וכן הנקודות שצברתם. ניתן גם לשחק ללא התחברות לחשבון שלכם בגוגל אבל אז לא יהיה מעקב אחרי הנקודות לאורך זמן. מה עושים עם הנקודות? כלום. אפילו לא מקבלים אוזני המן.

נושא נפרד הוא הזמן בו לוקח לגוגל לאנדקס תמונות באתרים. נכון להיום גוגל מאנדקס כ- 20,000 דפים בבלוגלי, אבל אפילו לא תמונה אחת 🙁 השמועות אומרות שזה יכול לקחת עד חצי שנה!

אלו היו 326 מילים על תמונות ומנועי חיפוש אבל ללא תמונות (טוב, חוץ המסמיילי).

0 תגובות בנושא “תמונות ומנועי חיפוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *