Gmail באוניברסיטה העברית

על-פי דוברת האוניברסיטה העברית בירושלים:

האוניברסיטה העברית היא הראשונה בישראל המצטרפת למוסדות אקדמיים מובילים בעולם שבחרו לשתף פעולה עם גוגל ולהשתמש ב- Gmail כמערכת הדואר האלקטרוני של תלמידיהם.

התקשורת של רשויות האוניברסיטה עם הסטודנטים תיעשה באמצעות Gmail. כתובות הדוא"ל ימשיכו ללוות את 24 אלף הסטודנטים הלומדים כיום בקמפוס גם בתום לימודיהם, כך תוכל האוניברסיטה לשמור עִמם על קשר. בעתיד גם יצורפו למערכת 100 אלף הבוגרים. כל המשתמשים ימשיכו להחזיק בכתובת הדוא"ל שלהם (ה-domain) באוניברסיטה.

ובטכניון צריך עוד לשלם בשביל לקבל דואר מצוקמק של ארגון הבוגרים.

15 תגובות בנושא “Gmail באוניברסיטה העברית

  1. אני מקווה שבאונירסיטה העברית מודעים לכך שהבוגרים שלהם לא יוכלו להנות מהאפשרויות שתיבת דואר של מוסד אקדמי מקנה, כמו גישה להרבה תוכנות מקצועיות חינמיות ואני בטוח שיש עוד דברים.

  2. מישהו שם חושב על אבטחה ופרטיות? כל שימוש נוסף שהסטודנט עושה מקושר ישירות לכתובת הג'ימייל שלו. יש אפשרות לדעת נתונים לגבי מיילים שהוא קיבל, חיפושים שהוא ביצע, ביקור באתרים שונים ברשת (אלו שכוללים אדסנס), חיפושים במפות של גוגל או שימוש באפליקציות השונות של גוגל (Google Docs) – וכל המידע הזה מקושר ישירות לסטודט ספציפי.

  3. בשעה טובה. מערכת הוובמייל הקיימת של האוניברסיטה מאוד לא נוחה לשימוש, חסימת הספאם שלה מינימלית, ובאופן כללי עבר זמנה.

    מעניין אותי אם אוכל פשוט לקשר את כתובת ה-Gmail הקיימת שלי לחשבון הסטודנט, ולא ליצור תיבה חדשה.

  4. לגוגל מדיניות פרטיות ברורה ומסודרת. גוגל איננה משתפת במידע או חושפת תכני דואר או מידע אישי של המשתמשים. עוד על מדיניות הפרטיות של גוגל ללמוד בwww.google.com/a/help/intl/en/users/privacy.html

    האוניברסיטה בדקה את האמור לעיל עקב חשיבות הנושא.

    ולהערה של זאב: אין קשר בין קבלת תיבת דואר אוניברסיטאית לבין גישה ליישומים אחרים.

  5. אלי (אונ' עברית) – לא טענתי שגוגל משתפת במידע שיש לה. אני מתכוון למידע שיהיה לגוגל עצמה.
    גוגל היא חברת צד שלישי מבחינת הסטודנט-אוניברסיטה והיא תהיה חשופה לנתונים ולפעולות שהסטודנט מבצע ברשת האינטרנט, גם אם הוא לא בדיוק בודק את הדוא"ל שלו באותו הרגע. לגוגל יש סרגל כלים, היא מספקת שירותי כתיבת גליונות אלקטרוניים ומסמכים, היא מאפשרת חיפוש ברשת וחיפוש במפות שלה ומספקת שירותים נוספים – כל זה תוך כדי איסוף מידע על המשתמש. גוגל גם נותנת לבעלי אתרים להציב פרסומות באתרים שלהם, אתרים אליהם עלול להגיע הסטודנט. ברגע שגוגל יודעת שהמשתמש הוא סטודנט, למשל, יש לה נתונים נוספים שהיא יכולה לצרף למאגר הנתונים שלה – נתונים שאין לה על משתמש אקראי אחר. אם אני יודע שהגולש הוא סטודנט אני יודע סדר גודל של גיל של הגולש, אם הוא גר בדירה משלו או לא (בין אם עם ההורים או בשכירות), סדר גודל של מצב אקונומי של הסטודנט, מספר שנות לימוד מינימלי וכד'. אני יודע שהגולש הוא לא ילד בן 8, אני יודע שהגולש הוא לא מנהל בכיר בחברה כלשהי ועוד נתונים שונים אחרים שאני לא יודע על גולש אקראי.
    אני חושב שאם האוני' מחליטה לעבוד עם חברת צד שלישי בסדר גודל של גוגל, המינימום שהאוני' צריכה לעשות הוא גם לידע את הסטודנטים שכל המידע עליהם נאסף לבסיס נתונים של אותה חברה (גם אחרי שסיימו את לימודיהם. למעשה ה-cookie של גוגל נשמר עד שנת 2038 ויודע לעבור ממחשב למחשב כשהמשתמש מחליף מחשב).
    אני לא חושב שגוגל הולכת לחלוק את הנתונים שיהיו לה עם כל גורם אחר, גם לא בתשלום, אבל אני חושב שבשלב כלשהו בעתיד, לפחות חלק המנתונים יצאו החוצה ע"י טעות אנוש או ע"י פריצה למאגר הנתונים. זה תמיד קורה ולרוב זה נגמר ב"התנצלות על עוגמת נפש שעלולה להיגרם". וגם אם לא – עדיין הנתונים חשופים לגוגל עצמה.
    בעולם של היום ידע חשוב הרבה יותר מכסף, והמחיר שהסטודנט ישלם על שיתוף הפעולה עם גוגל עלול להיות יקר מאד. הסטודנט צריך להיות מודע לעובדות האלו וצריכה להיות לו האפשרות להתנגד לאיסוף המידע הכל-כך פרטי הזה לגביו. כשהסטודנט נותן מידע לאוניברסיטה שלו, או מתכתב עם המרצה שלו במייל – רק הוא והמרצה צריכים לקרוא את ההתכתבות הזו ולא שום דבר אחר.

  6. ולדי, גוגל מספקת אפשרות לבעלי דומיינים להשתמש בשם הדומיין שלהם עם המייל של גוגל. אני מעריך שזה גם מה שיעשה במקרה הנ"ל (מישהו חיצוני ששולח מייל לא יודע שהוא שולח את המייל לגוגל – סיומת המייל היא כמו הסיומת של הדומיין. זו לא הפנייה – זה ממש נשמר על השרת של גוגל). כל בעל דומיין יכול לקבל את השירות הזה. אני חושב שהם נותנים עד 50 מיילים לדומיין. כמובן שזה כולל שינוי של MX Records מצד האתר ואז אין אפשרות לעבוד עם מיילים אחרים שהם לא של גוגל. בסופו של דבר אתה יכול לעבוד עם ג'ימייל עם כתובת yourname@yourdomain.com ולאו דוקא yourname@gmail.com. הדוא"ל עובד במלואו עם גוגל, כולל כל השירותים שיש בג'ימייל, נשמר על השרתים של גוגל, מגובה ע"י גוגל ונסרק ע"י גוגל. אגב, זה גם אומר שאם השם שלך תחת ג'ימייל כבר תפוס, השם שלך באוניברסיטה יכול להיות פנוי.
    אני לא יודע אם זה מה שהולך לקרות עם האוניברסיטה, אבל אני מעריך שכן.
    להבהרה, אין לי שום דבר נגד גוגל ואני לא עובד בשום חברה מתחרה לו. אני גם לא נגד המהלך של האוני' או כל שיתוף פעולה אחר. אני רק אומר שהמשתמש צריך להיות מיודע בכל הפרטים ה"קטנים" האלו של אבטחה ופרטיות.

  7. אכן חשוב ליידע את הסטודנטים בכל מידע שיש לנו בנושא אבטחה ופרטיות.
    אני בהחלט מסכים עם מה שנכתב בנושאים אלה.

  8. אני מאוד מקווה שהם ידרשו מגוגל לממש תמיכה ב- RTL גם בממשק האנגלי.
    ובכלל תמיכה יותר ראויה בנו כותבי הימין לשמאל.

    בגוגל APPS יש דבר נוסף נפלא, יכולת לאחזר מיילים ישנים לתוך התיבה כאילו נשלחו לשם מלכתחילה. ואז להשתמש ביכולות המיון של ג'ימייל.

    אני כ"כ ממתין לפיצ'ר כזה בג'ימייל… לגיבוי ומיון כל הדואר הישן והחשוב שלי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *