BlogRush – הפרמידה של הבלוגוספירה?

בשבוע וחצי האחרונים רוגשת הבלוגוספירה העולמית בעקבות השקתו, בבטא, של שרות BlogRush. השרות אמור להביא תנועה לבלוג שלכם על-ידי הצגת וידג'ט באתרים החברים בשרות הכולל כותרות של פוסטים בנושאים דומים מבלוגים אחרים. כלומר, במידה ונרשמתם לשרות, אתם מציבים קוד קצר אצלכם בבלוג אשר מציג פוסטים בנושאים דומים של חברים ברשת. בצורה זו הפוסטים שלכם מקבלים חשיפה, והחשיפה אמורה להביא תנועה. פשוט לא? כעת מוצהר כי השרות מיועד לבלוגים בשפה האנגלית.

כמה פעמים יוצגו הפוסטים שלי בבלוגים אחרים?

blogrush-widget-2.PNGמספר הפעמים אשר הפוסטים שלכם יוצגו בבלוגים אחרים נקבע על-פי מספר הנקודות שיש לכם. נקודות ניתן לצבור בשתי דרכים. הראשונה פשוטה. עבור כל פעם שאתם מציגים את הוידג'ט של השרות אצלכם בבלוג אתם צוברים נקודה אחת. כלומר עבור כל הצגת הוידג'ט יוצג פוסט שלכם. הדרך השניה לצבירת נקודות היא הפניית משתמשים חדשים לשרות. באופן כללי עבור כל הצגת וידג'ט על-ידי משתמש שהפנתם לשרות תצברו עוד נקודה. גם על הצגת הוידג'ט על-ידי משתמש שגויס על-ידי משתמש שאתם גייסתם תקבלו נקודה. וכך עד עשר רמות (בשינויים קלים).

צפו בסרטון הבא שמסביר את השרות ואופן צבירת הנקודות:

השרות ממריא

אין ספק ש- BlogRush תפס תאוצה חזקה מאד ברשת תוך כשבוע. ביום רביעי, כאשר אני נרשמתי בכדי לבדוק במה מדובר, השרתים שלהם כמעט ולא היו זמינים עקב העומס. בדיקה מהירה בשרות אלקסה (כן, כן, אני יודע) הראתה שהאתר זינק תוך מספר ימים ואתמול הוא דורג כמספר 421 בעולם. ללא ספק זינוק מרשים.

האם BlogRush זו פרמידה?

השיטה היא שיטה של פרמידה כמובן. פרמידה של 10 רמות אך ללא הגבלה במספר החברים בכל רמה. על-פי חישוב מהיר שעשיתי נראה כי הם יוכלו לעמוד בהתחייבות של הצגת הפוסטים עבור כל נקודה שנצברה למרות שרוב החשבונות נמצאים כעת בזכות. בנוסף, ברור כי יש יתרון לאלו שנרשמו בתחילת הדרך כי האחרים נרשמים דרכם והרשת שלהם גדלה. למילה פרמידה יש תמיד קונוטציה שלילית אך במקרה הזה אני חושב שאין זה המצב. לא משנה מתי הצטרפת לשרות אתה לעולם לא מפסיד. במקרה הגרוע ביותר לא תגייס משתמשים נוספים וכל הנקודות שלך יצברו על-ידי חשיפת הוידג'ט אצלך בבלוג.

הממשק של BlogRush

הממשק עדיין בחיתולים ובכל יום נוספות לו עוד ועוד אפשרויות. הדבר העיקרי הוא לוח הבקרה.


(עוד תמונות כאן)

האם זה עובד? האם השרות מביא תנועה?

לפחות נכון לכרגע – לא. כל הנתונים שפורסמו על-ידי בלוגרים שונים מצביעים על כך שכמות התנועה המיוצרת על-ידי השרות היא אפסית. אצלי ממש אפס. John Chow מדווח על 27,293 הצגות של פוסטים שלו ורק 91 הפניות – 0.33%. דארן הפרובלוגר מדווח על כ- 70,000 הצגות של פוסטים ורק 35 הפניות – 0.05%.

מצד שני היום פורסמה הודעה בלוח הבקרה של השרות כי עקב מעשי מרמה שונים אחוז ההפניות הוא נמוך והם מטפלים בנושא. השרות גם מפנה למדריכים אשר מיועדים לעזור לבלוגרים לכתוב כותרות לפוסטים אשר יתפסו את העין של הקוראים הצופים בוידג'ט וכך אולי להגדיל את אחוז ההפניות.

2 האגורות שלי: לדעתי השרות ירד מהכותרות די מהר. בדיוק כפי שעלה. לא נראה לי כי בלוגרים יציבו את הוידג'ט הזה במקום אטרקטיבי בבלוגים ולכן אחוז ההפניות יישאר נמוך ולא יהיה אפקטיבי. אני עדיין בוחן את השרות אבל יותר מתעניין באופי הרשתי שלו (לכן אתם מוזמנים להירשם דרך הרשת שלי). הזכרתי את נושא הרשת בזמנו בקשר ל- LinkedIn. בנושא הזה הייתי רוצה להמליץ על ספר בשם קישורים מאת ברבאשי אלברט לסלו.

0 תגובות בנושא “BlogRush – הפרמידה של הבלוגוספירה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.