טיב טעם – בלוג לניהול משברים

ביומיים האחרונים פורסמה (כאן, כאן, כאן ובטח יש עוד מקומות) עלייתו לאוויר של הבלוג של רשת טיב טעם. אתמול התלבטתי האם לכתוב על הנושא והחלטתי שלא. היום קראתי משהו ששינה את דעתי אבל תכף נגיע גם לזה. בקצרה מדובר בחלק ממסע יחסי הציבור של החברה בניסיון להתגונן בפני כתבה שאולי תשודר בתוכנית כלבוטק אשר מציגה אותה באור מאד לא חיובי בלשון המעטה.

ראשית חשוב לי לומר שאני ממש (אבל ממש) לא אוהב את התוכנית כלבוטק במתכונתה הנוכחית. לדעתי רפי גינת פשוט לא מאפשר לחברות לתת תגובה הולמת. זוכרים את ארץ נהדרת והסלמונלה? מצד שני מעולם לא נכנסתי לסניף של טיב טעם אבל רק מהסיבה שאין כזה ליד הבית שלי. את הקניות שלי אני עורך במקומות אחרים.

מספר נקודות:

  • אין ספק שהבלוג שהוקם בנוי בצורה פשוטה וטובה. יש בו בדיוק את הפונקציונליות הדרושה. מספר פוסטים ומערכת תגובות. לא צריך יותר מזה בשביל לנהל רב-שיח.
  • ישנה איזו התלהבות בכך שנפתח בלוג על-ידי החברה. הרוב המכריע של המגיבים בבלוג אינם בלוגרים שכן אין קישורים לאתרים שלהם. מבחינתם זה אתר ככל האתרים הכוללים מערכת תגובות (ובצדק).
  • הבלוג לא מציג עדיין כל מידע חדש שלא היה ידוע ולא מתמודד עם "העובדות".
  • יש טענה שמספר עובדים ניסו לפגוע בחברה מסיבות שונות אך אין הודעה ברורה שהוגשה תלונה במשטרה. כולל גם במכתב של עו"ד של החברה שמופיע בבלוג.
  • בבלוג פורסם מכתב שאומר כי חברת "מגן לחתול" עסקה בפעילות מסויימת עבור הרשת. אני לא זוכר בדיוק מה היה כתוב שם מכיוון שהמכתב הוסר אתמול. חפשו בגוגל מידע על החברה.
  • בסבירות גבוהה התגובות המפורסמות בבלוג מסוננות. ניתן לראות זאת בשתי דרכים. האחת, על-פי המספור השוטף של התגובות במערכת וורדפרס לעומת מספר התגובות המוצגות. כ- 20% מהתגובות חסרות. דרך שניה היא לבחון את אופי התגובות בבלוג לעומת אופי התגובות באתרי החדשות. מבחינה איכותית ולא כמותית ברור כי בבלוג מספר התגובות השליליות נמוך בהרבה.

אבל מה שגרם לי לכתוב על הנושא הוא הפרסום בבלוג שהכרתי רק לפני מספר ימים. הבלוג בשם שטיפת מוח מאת עומר רוזן שהינו "מנהל מחלקת יחסי הציבור של חברת בלינק שמנהלת את פרויקט הבלוג של 'טיב טעם'" [עידכון 28/09/2007 – מחברת בלינק נמסר לי כי עומר רוזן איננו מטפל בנושא של חברת טיב טעם]. בפוסט מאתמול, שכותרתו "מדברים עליך? לפחות שזה יהיה אצלך בבית" כותב עומר בין השאר:

לאלו שיכולים להסתכל מעט קדימה, משהו כמו שנתיים – שלוש, יראו שזירת הטוקבקים באתרי החדשות תהפוך בהדרגה ללא רלוונטית כי אותן חברות שינהלו בלוגים ארגוניים ייבאו את הדיונים אל תוך הבלוגים הפרטיים שלהן ובכל יהיו בעלי השליטה בשיחה המתנהלת עליהן.

סלח לי עומר, לא שאני חושב שאתרי החדשות הם הכי אובייקטיבים ושאין להם אג'נדה ושהם לא מסננים תגובות אבל כמעט תמיד אני אעדיף אותם על-פני בלוג או אתר מטעם שבו "החברות … יהיו בעלי השליטה בשיחה".

0 תגובות בנושא “טיב טעם – בלוג לניהול משברים

  1. הי אלעד, בתור מי שמעורב בפרוייקט המדובר יש לי שתי הערות לדברים שכתבת. ההערה הראשונה נוגעת לאופן בו חברת בלינק רואה את הדינמיקה החדשה הזו של ניהול משבר בבלוג. בלינק בשום אופן לא מבקשת להפקיע שטחי דיון ציבוריים על-ידי חברות מסחריות, כפי שאולי השתמע מדבריו של עומר; אלא להרחיב ולהעמיק את המגע שבין הארגון ללקוחותיו. כבודם של הטוקבקים ב-YNET במקומו מונח, אבל רק במסגרת של בלוג אפשר לפרק את הדיון לנושאים ותתי נושאים שונים, וגם ליצור דו שיח עם המגיבים.
    כדי ללמוד טוב יותר על האופן בו אנחנו רואים את הנושא, אני מציע שתקרא דווקא דברים שאני כתבתי בבלוג של בלינק לפני כשבועיים אודות ניהול משבר בבלוג של ג'ונתן שווארץ מ-SUN (כתבתי אותם מבלי שהעליתי על דעתי שתוך זמן קצר נשתמש בידע הזה): http://blinkit.co.il/?p=34

    בקשר לסינון התגובות בבלוג – התגובות מסוננות (ומי שכותב הודעה מקבל על כך התראה), אבל אך ורק כדי לסנן תגובות גסות במיוחד (ויש כאלה המון ומהסוג הנחות ביותר) או בלתי רלוונטיות. לוקח זמן למנהלי הבלוג לעבור על התגובות (במיוחד עכשיו כשחג), אבל אם תכנס שוב ותקרא אותן, תראה שרובן המכריע פורסם. גם אלה שלא ממש מפרגנות ומחמיאות. זה הרי ההעניין – לדבר. גם עם מי שמציג דברי ביקורת.

    אני כבר יכול לומר לך שהמשך הקמפיין (הפרטים שיפורסמו על-ידי החברה ופעילויות נוספות) מושפע מאד מהשיחה הזאת שנוצרה.

    חג שמח! תמשיך לעקוב.

  2. ישראל, תודה על התגובה.

    כפי שכתבתי הפוסט שלי פורסם בעיקר בעקבות הדברים של עומר. איך אתה מפרש אותם?

    המקרה של sun לא כל-כך קשור שכן המניה עלתה ב- 2.59% עוד לפני שג'ונתן ענה. אולי לא היה בכלל משבר?

    נכון שרוב התגובות פורסמו, ציינתי זאת. יש כ- 20% שלא וזה המצב גם כרגע (חג כאמור).

    כל אלו הם דברים טכניים, העיקר הוא שלא פורסמה תגובה עניינית לטענות שמוכיחה שהכל בסדר, למרות שקשה להוכיח שאין לך אחות. לדוגמה: האם הוגשה תלונה במשטרה נגד העובדים שלטענת טיב-טעם סרחו?

    חג שמח! אמשיך לעקוב.

  3. להערכתי השיעור של 20% תגובות שלא מפורסמות (אני לא בטוח שזה השיעור הנכון. לדעתי מדובר באחוז נמוך יותר, אבל זה תלוי בנקודת הזמן שמדברים עליה) יישאר כזה ללא קשר לחג כדי שלא להציף את הבלוג בגסויות או בהערות שאינן קשורות לדיון (הזמנות להשתתפות בסדנאות להעצמה אישית וכדומה).

    בקשר ל-SUN – מהפוסט השני של שוורץ אפשר להבין שהוא ציפה למשבר / התקפה תקשורתית / זעם מצד גולשים. 336 התגובות השליליות שפורסמו כתגובה לפוסט הראשון שלו מעידות על אוירה משברית של חוסר אמון. חלק מהתגובות היו של עובדים שלו בהווה ושל עובדים שלו לשעבר. האם הבלוג מנע את המשבר ותרם לעליית ערך המנייה? קשה לדעת. על עובדה אחת אי אפשר להתווכח, והיא שהבלוג היה במרכז המהלך.

    לגבי המשך הטיפול של טיב טעם בפרשה (תלונות במשטרה ותביעות בבתי המשפט) יהיו דיווחים בבלוג, שימשיך ויתעדכן בשבועות הקרובים.

    בקשר לדברים של עומר – אני חושב שהוא פשוט לא ניסח את עצמו באופן מדויק מספיק.

  4. רק אסביר את הערכה של ה- 20%. התגובה האחרונה שפורסמה בזמן כתיבת הפוסט (וגם כרגע) היתה מספר 121. סך כל התגובות המוצגות בכל הפוסטים הוא 97. 97/121 הם 80% שפורסמו כלומר 20% לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.