בדרך לתביעת לשון הרע נגד בלוגלי

לצערי עלי לבשר לכם על תביעת לשון הרע שעומדת להיות מוגשת כנגד בלוגלי ואחד הבלוגרים אצלנו במערכת.

סיפור המעשה בקצרה: בכתב התביעה העומד להיות מוגש נטען כי אחד הבלוגרים בבלוגלי כתב תגובה בבלוג של בלוגר אחר בבלוגלי ובה הוא הוציא את דיבתם של שלושה אנשים. כמו-כן נטען כי שלושת האנשים שנפגעו, ס', כ' וז', הינם ידועים ומוכרים בקהילתם והפגיעה בם היא בכבודם, בעסקיהם ובאמינותם האישית והעסקית.

בכתב התביעה אין בקשה להסרת אותה תגובה אלא מתבקשים הנתבעים לפרסם התנצלות בכתב בבלוג בו פורסמה התגובה וכן בבלוג של הבלוגר שכתב אותה. בנוסף נתבע סכום של 50,000 ש"ח (ללא הוכחת נזק).

במידה ולא תהיינה התפתחויות נוספות עד מחר אני מקווה כי אוכל לחשוף מעט יותר פרטים.

ולאמא שלי הקוראת את הבלוג ואולי דואגת. אל תדאגי. עו"ד שלנו (אותו את מכירה כטוען רציני המופיע לעיתים בבג"צ) אומר כי אין כל בעיה וכי כל האחריות הספסלית היא של הבלוגר שכביכול הוציא את דיבת התובעים.

36 תגובות בנושא “בדרך לתביעת לשון הרע נגד בלוגלי

  1. אני לא יודע מה היה כתוב בתגובה, אבל אלא אם יש שם משהו באמת בוטה (האשמה בפלילים, הרצח של קנדי וכד'), נראה לי שלתבוע בלוגר על תגובה בבלוג אחר (או אפילו על פוסט) זו קטנוניות לשמה.

  2. טוב אז אחרי שעשיתי את החושבים… כי מאוד עצבן אותי הנושא הזה, מצאתי את עצמי קורא שוב ושוב את הפוסט הזה בניסיון להבין מה קורה פה. אני מצטער לומר שאם הבנתי נכון אני חושב שהפוסט הזה מבזה את קהילת הבלוגספירה בארצנו הקטנטונת שכן "ס',ז',כ'" לדעתי, הם לא אחרים מאשר מקימי בלוגלי (קטונטי מלכתוב את שמם המלא).
    ואם אכן אני צודק, מדוע שנותני שירות לבלוגרים יתבעו את אחד הבלוגרים שלהם (מה שנשאר עדיין מסתורי מעיני – מיהוא הבלוגר ועל איזו תגובה מדובר)? ומעבר לכך, אם אכן אני צודק, מדוע נותן השירות כותב פוסט כזה בבלוג שלו?
    אני חייב לציין שלאור ההתפתחויות האגואיסטיות בין תומר לרן יניב וכעת בין "ס,ז,כ" לבלוגר מסויים המשתמש בשירות שלהם, לא נותר לי אלא לומר – הבלוגספירה בישראל מסריחה מהשורש.
    כמובן, זאת רק השערה ואין לי הוכחה או ביסוס לדברים, בטח ובטח שאני עוד לא מבין על איזו תגובה מדובר ומדוע הוחלט לתבוע על תגובה זו.

  3. כל הכבוד ליאור. לקח זמן ומישהו עלה על זה. תהיה רגוע, אין לנו כל כוונה לתבוע.

    ולא, הבלוגספירה בישראל לא מסריחה מהשורש – ממש לא. בישראל יש עשרות אלפי בלוגים וכאן מתנהל דיון צדדי (ואולי אפילו שולי) בין כמה בלוגרים בודדים. כמה שתומר ניסה לגרור גם אותי לויכוח העדפתי לא להתערב. בכלל למה אתה חושב שהאנשים המתדיינים בנושא הם השורש של הבלוגספירה הישראלית. בסך הכל מדובר בחלקיק מתוכה שבמקרה עוסק בנושא מערכות הבלוגים. למה דברים כמו אלו שטל עושה אינם השורש?

    המקרה שתארתי בפוסט הזה איננו קשור כלל לנושא אלא רק נגע בו. מדובר במקרה של פרסום דברים שאינם אמת, לדעתי בצורה בוטה. הפוסט נכתב גם בהשראת המקרה של גוגל.

    עד היום לא פרסמנו דבר על הנושא אך בתור מי שמחזיק את הדומיין של בלוגלי קבלתי כבר מספר פעמים פניות מעו"ד ואחרים להסרת תכנים משמיצים כביכול ושאר פניות לא נעימות ואיומים בתביעות. עד היום אני חושב ששמרנו על האינטרסים של הבלוגרים בבלוגלי כמו גם על אלו שלנו בכבוד. אין לנו כוונה לשנות זאת.

    דבר אחרון, שכחת לציין שגם אתה התחלת אצלנו 🙂

  4. אוי אלעד… רע מאד מאד מאד מה שעשית. גם בתור בדיחה, גם בתור אמירה פילוסופית על הקשר בין שירות-נותני השירות-מקבלי השירות וגם בתור ספין זה רע מאד. בסוף אתה תתנצל ותדרוש מעצמך להוריד את הפוסט הזה.
    [אלו דברים שכתבתי לפני התגובה האחרונה שלך ולא הספקתי לשלוח. הם עדיין נכונים. נראה לי שנזק נעשה]

  5. וולף – ימים יגידו.

    אגב, כלל לא מדובר על בלוגלי כנותן שרות. זה רק מקרי שהבלוגר כותב אצלנו. הדברים היו נכונים גם אילו הוא היה כותב בבלוג עצמאי/ישרא/תפוז.

  6. כוונתי ב "מהשורש" היא די ברורה אני מניח, בכל זאת, בכל קהילה, גדולה ככל שתהיה, ישנם אנשים העומדים בראש – במקרה של קהילת קוד פתוח, אין הכוונה למנהלים את הקהילה על כל המשתמע מכך, אלא לאנשים ותיקים בקהילה שנתפסים על ידי רבים כפופולריים – על כל המשתמע מכך.
    איך שאני רואה את הדברים? כשנינט טייב מחליטה לומר ב "עובדה – אילנה דיין" שהיא עשתה ועושה הכל בשביל הכסף, ובני נוער, המעריצים אותה שומעים דבר כזה, זה ביזיון. נינט כמובן אינה מנהלת את שוק הפרסום בארץ, אך היא בהחלט חלק לא מבוטל "מהשורש" של השוק הנ"ל.
    אני אישית לא ציפיתי שיעשה תרגיל כזה, כי בוא נודה, זה תרגיל… ע"י אנשים מכובדים בפני עצמם ובתוך קהילת הוורדפרס.

    את הפרוייקט של טל לא הכרתי, ותודה לך על החשיפה אליו אך אין זה נוגע לדבר.

    אין פה ולו שמץ של זלזול ותמיד רכשתי ותמיד ארכוש כבוד כלפי אנשים פעילים היוזמים ותורמים לקהילה ללא תמורה כספית, כמוך וכמו ארז וולף וכמובן כמו ליאור לוין.
    ולמען האמת, לא התחלתי מבלוגלי אלא מ wordpress.com אך אין ספק שנהניתי מהשירות של בלוגלי במשך 4 חודשים שלטעמי הוא שירות טוב מאוד ואין ספק שאם אי פעם אחליט לותר על עצמאותי, אחזור לכאן.

  7. בתחילה כתבת "בלוגספירה ישראלית" שזה לא אותו הדבר כמו קהילת הקוד הפתוח. ההפניה לפרוייקט של טל היתה בהקשר של הבלוגספירה הישראלית כמובן.

    לגבי נושא התמורה הכספית אני לא בטוח שזה בדיוק הנושא. עבור חלק מהאנשים העוסקים בתרומה לקהילה עצם ההתעסקות הזו יוצרת עבורם הזדמנויות עיסקיות. גם בלוגלי לא הוקם כפרוייקט "תרומה לקהילה" באופן מוחלט. תמיד אמרנו שנשלב פן עיסקי. ומה אם הפן הזה נפגע או עלול להיפגע?0

    אכן טעות שלי לגבי ההתחלה שלך. יחד עם זאת נראה לי כי כאשר מישהו טועם את טעם החופש יקשה עליו לחזור למסגרת אחרת.

  8. אלעד – האמת שלכל הפרשה הזו יש "ריח" רע מאוד. מילא שכל מיני טיפוסים, שלא מבינים את המדיה, חושבים לתבוע בלוגרים ומגיבים. אבל שבלוגרים ירצו לתבוע בלוגר אחר על תגובה?! מילא לפרסם תגובה בפוסט משלך, או אפילו נניח לבקש התנצלות. אבל לתבוע ?! לדעתי, זו בושה ובמקרה שלכם – זו אפילו בריונות.

    אגב, קראתי את הפוסט והתגובות אצל תומר – על איזו תגובה מדובר? לא כל כך מצאתי שם הוצאת לשון הרע…

  9. אז למשך כל היום איימת על אחד מהבלוגרים שלך בתביעה, כאן וגם פנית אליו בשיחה פרטית ואמרת לו את הדברים. לדעתך הוא לקח ברצינות את דבריך? כבר אמרת לו "סתם, עבדנו עליכם", או שהוא עדיין חושב שזה אמיתי?

  10. אוקיי אני מבין את דברייך… בלוגספירה ישראלית.. התכוונתי לקהילת הוורדפרס… (פחות לישראבלוג ותפוז וכאלה).

    מעבר לכך אין לי שום בעיה עם פן עסקי, הרי לכל אדם יש אינטרס כלשהו בפעולה שהוא עושה… כמו שכל אחד שמתרגם תבנית דואג להנציח את שמו וקישור לאתרו בתחתית. שזה בסדר ואפילו מובן, בכל זאת, נעשתה עבודה מצידו.
    כנ"ל רווח כספי או הזדמנות עסקית… זה לא משנה את דעתי על אנשים התורמים לקהילה… כל עוד הקהילה נהנית מהשירותים בחינם או בתשלום סמלי, אני לא רואה סיבה שזה יפריע למישהו שאתה או כל אחד אחר ירוויח כסף או הזדמנות עסקית כלשהי מהדבר.

    ואני מסכים איתך, הסיכוי שאחזור לקהילה סגורה (למרות יתרונותיה) הוא די נמוך.

  11. אריק – בריונות? זכותך לחשוב כך.

    וולף – אתה כנראה מעודכן כך שאתה בוודאי יודע שדברתי איתו והעסק סגור ביננו.

    ליאור – אכן לכל המעברתים של וורדפרס מגיע ח"ח. תומר, רן ואחרים. עדיין אני חושב שמדובר במספר מועט של אנשים מתוך כלל משתמשי וורדפרס שאפילו לא יודעים כמה כאלו יש. רובם בסך הכל רוצים לכתוב במערכת שלא תגביל אותם. לא כל כך מעניין אותם מי תרגם מה ומתי. לגבי האינטרסים הכלכליים שלי או של בלוגלי אני חושב שחברי ואני צריכים להחליט בנושא.

  12. נשאיר את הדברים כפי שהם, ללא הסכמה.

    לגבי האינטרסים הכלכליים, כמובן שרק אתם יודעים מה נפגע אם נפגע… רק הבעתי דעה, לא עובדה.

  13. כן. אני מעודכן. אני יודע שהחזקת יום שלם את ליאור לוין תחת איום של תביעה עד לפני חצי שעה ודיברתם, דרשת ממנו להתנצל והוא הסכים ואמרת לו שלא תתבע.
    אם כבר התחלת לעדכן בתחילת היום, למה שלא תמשיך ותספר את כל הפרטים.
    למשל שכחת לספר כי איימת עליו כאן ובשיחה פרטית בתביעה מפני שהבנת מהתגובה שלו אצל תומר, שהוא טוען שהעתקתם קטעים מהגרסה שאנחנו תרגמנו. איך הבנת את זה אלעד? כי הוא השתמש במילה קרדיט? לא ברור לך שהכוונה היתה לאזכור העובדה שקיימת עוד גרסה מתורגמת מלבד זו שלכם?

    אני ממש לא מבין את הכיוון שאתה לוקח. אם זה גורם נחת, גם אני אפרסם הודעת התנצלות מאוחר יותר.

  14. כל אחד מבין כנראה משהו אחר. אני לדוגמה לא מבין למה אתה צריך להתנצל?

    מכיוון שאתה לא צד בעניין אין לי רצון לנהל איתך דיון בפרטים.

  15. ואני לא מבין מה היתה המטרה של כל הפוסט הזה? לנסות לראות את רוח הדברים, בשביל לראות האם להמשיך עם הבריונות ובאמת להגיש את התביעה?
    ולמה ההקדמה – "עומדת להיות מוגשת תביעה כנגד בלוגלי…", אלא אם חשבתם לתבוע את עצמכם, האם פשוט כתבת דברים שקריים?
    והאם אותה הוצאת דיבה זו באמת התגובה של ליאור בפוסט של תומר? כי אני לא ממש מצאתי שם את הוצאת הדיבה…

  16. תעדכן כשתוכל… זה נשמע מעניין. וסך הכל אני חושב שאם יש פה דיבה זאת יכולה להיות דוגמא נפלאה למקרה שבו בלוגר מדבר יותר מידי..

  17. אלעד,

    הגעתי לפוסט הזה כדי להביע דאגה לצוות בלוגלי. במקום זאת מסתבר שעבדת עלינו. לא יפה.

    צר לי לשמוע שחילוקי הדעות הגיעו לכדי איומים בתביעות דיבה, ומה עוד שמי שמאיים בתיבע הם מקימי בלוגלי שדווקא הם מכל האנשים צריכים להיות מחוייבים לחופש הביטוי באינטרנט.

    קראתי ברפרוף את הפוסט המדובר של תומר ואת התגובות אליו ומצאתי שם ביקורת עניינית, שאפשר להסכים או לחלוק עליה, אבל לא ראיתי שום בסיס לאיום בתביעת דיבה.

    אלא אם כן פיספתי משהו כאן (ואתם מוזמנים להאיר את עיני) הסיכום שלי לפוסט הזה במילה אחת הוא:

    בוז!

  18. יקי ידידי, אתה יכול להאשים אותי כרצונך בנושא חופש הביטוי וגם אתה יכול להתבטא כרצונך בתנאי שאתה מוכן לעמוד מאחורי דבריך.

    בנוגע לחופש הביטוי בבלוגלי: עד היום לא צינזרנו מילה אחת למרות פניות מעו"ד, גופים עיסקיים ואחרים. כל זאת למעט מקרה בודד אחד של חוסר יצירת קשר לאורך זמן של בלוגר לפניות שלנו.

  19. נראה שהנושא עמוק יותר מאיך שזה נראה 😐
    חופש הביטוי הוא עמוק… ואחרי קריאה מעמיקה של הפוסט המדובר,
    הגעתי למסקנה שיש כמה צדדים עמוקים יותר – שעלולים לרמוז בצורה
    לא נעימה כלפי בלוגלי…
    בקיצור רב, אני שמח שהעניין נפתר בטרם עת.

  20. אם הבנתי נכון את השתלשלות העיניינים המרומזת אני רק יכול לומר לכל המקטרגים שלחופש הביטוי יש גבולות. הגבול נמתח היכן שהביטוי מוציא דיבה על אחר. דיבה, בין היתר, היא כאשר מפרסמים שקרים.
    בוא נאמר שאם הבנתי נכון. אם מישהו, בלוגר, או מגיב, או כל אדם אחר היה מפרסם משהו עליי או על משהו שפיתחתי, שהוא העתקה מוחלטת של דבר שהוא שלו. כאשר הדבר הוא שקר מוחלט. הייתי נפגע. אולי אפילו הייתי תובע.

    שוב, אם הבנתי נכון.

  21. בתור מישהו שלשון הרע ותביעות ברשת חשובים לו, וגם הקיום של בלוגלי (כתרומה בבלוגספריה הישראלית) עצמו, הגעתי לפוסט דרך מערכת ההודעות של וורדפרס. גם אני קצת מופתע מהשימוש הציני כגורם משיכה לקריאת הפוסט, וגם קצת מהאגרסיביות בתגובות כאן בפוסט (לכל הכיוונים).

    לא מכיר את הדמויות בפרשה, וגם לא יותר מדי מנסה להבין מי נגד מי. רק חבל לי מצורת הביטוי וחוסר הסובלנות מחלק מהאנשים שאני מחשיב כמובילי השיחה הרשתית.

    שיהיה לכולם שבוע טוב, לא, באמת.

  22. אלעד אם הבנת שהאשמתי אותכם בעתקה.. חס וחלילה. אתם התעסקתם עם המערכת הזאת הרבה לפנינו. אם כבר אנחנו העתקנו ממכם (-: למרות שזה לא אפשרי…
    בכל מקרה התכוונתי רק שהתבאסתי שלא ציינתם שאנחנו כבר תרגמנו ושחררנו את זה בעבר.
    לא יודע אם יצא לך לראות אבל גם תיקנתי את עצמי פה: http://tomer.blogli.co.il/archives/238#comment-1758

    מקווה שהכל מובן ובסדר…

  23. ליאור, כך בדיוק הבנתי.

    ראיתי את התגובה אצל תומר אז רק אתקן שאנחנו לא תרגמנו מהתחלה ועד הסוף אלא התבססנו חלקית על התרגום של רן (כפי שציינתי כאן).

    מבחינתי העסק גמור. צר לי שהחלטת לעזוב אך זוהי כמובן זכותך. בהחלט אשמח אם תחליט בסוף להישאר אך ברור לי שבסופו של דבר בלוגלי יהיה קטן עליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *