האם אתה אדם? אמץ חתול או כלב!

כולנו מכירים את השימוש במבחני הטיורינג בצורת הקפצ'ה אשר נועדו להוכיח שאנו בני אדם ולא איזה רובוט המנסה לשלוח תגובה, להירשם לשרות, לשלוח מייל ועוד. ישנן צורות רבות ליישום של הקפצ'ה אך היום נתקלתי במשהו חדש (לפחות עבורי).

קבוצת מחקר קטנה במיקרוסופט הקימה פרוייקט בשם Asirra – (Animal Species Image Recognition for Restricting Access) אשר מבצע את המבחן על-ידי בקשה לזיהוי תמונות של חתולים וכלבים. בפני במשתמש מוצגות תריסר תמונות של חתולים וכלבים ועליו לסמן את כל תמונות החתולים. על מנת להקל על המשתמש, כאשר הוא עומד על תמונה מסויימת היא מוצגת בצורה מוגדלת.

are-you-a-human-1.PNG

כל התמונות נלקחות מאתר Petfinder.com אשר עוסק במציאת בית חם לחיות ולכן מתחת לכל תמונה של חיה מוצג קישור לאימוץ.

השרות ניתן בחינם כ- web service על-ידי מיקרוסופט וניתן להטמעה בשפות שונות. בנוסף קיים גם תוסף לוורדפרס לאישור תגובות (לא בדקתי).

0 תגובות בנושא “האם אתה אדם? אמץ חתול או כלב!

  1. הבעיה בתמונות (אם זה captcha או לבחור קבוצות) היא שזה מצויין רק לאנשים ללא מוגבלויות ראיה.
    בגלל זה הרבה אתרים גם מספקים text to speech בשביל שלקויות ראיה גם יצליחו לענות, אבל זה לא מספיק. מה שכן, השימוש ב captcha העלה את רמת ה AI בעולם 🙂

    צורות אחרות לנפות הם לשאול שאלות (אני פיתחתי מנוע כזה באחד מהאתרים שלי) בטקסט, כאשר התשובה היא ברורה מראש ואין יותר מתשובה אחת. וככה אפשר לתת מענה להרבה יותר מוגבלויות (למעט מוגבלויות של ליקויי למידה ובעיות מחשבתיות אחרות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *