שוב על שימוש בדפדפנים ומערכות הפעלה בבלוגלי

לאור הגרסה החדשה של הדפדפן שועל-אש (שדרגו עכשיו ל- Firefox) יש מקום לבדוק פעם נוספת את פילוג השימוש בדפדפנים ומערכות הפעלה בבלוגלי.

דפדפנים:
71.1% – אינטרנט אקספלורר

  • 51.06% – גרסה 6.0
  • 48.78% – גרסה 7.0
  • 0.16% – אחרים

25.7% – שועל-אש

  • 65.3% – גרסה 2
  • 33.7% – גרסה 3
  • 1.00% – אחרים

1.21% – סאפרי
0.96% – מוזילה
0.64% – אופרה

מערכות הפעלה:
95.02% – חלונות
2.23% – לינוקס
2.16% – מקינטוש

הערות:

  •  הנתונים עבור חודשים ינואר-יוני 2008.
  • ישנה נסיגה באחוזי השימוש בשועל לעומת נתוני השנה שעברה. כנראה והמשתמש הממוצע בבלוגלי מתקרב לממוצע הכללי בפלטפורמות הבלוגים.
  • במחצית השניה של חודש יוני 2008, כלומר אחרי יציאת הגרסה הרשמית של firefox 3, אחוז משתמשי השועל היה 28.38% מחציתם גולשים בגרסה החדשה.
  • אנשי הלינוקס הזהרו. המקינטושאים מאחוריכם!

0 תגובות בנושא “שוב על שימוש בדפדפנים ומערכות הפעלה בבלוגלי

  1. מדכא לראות שכל כך הרבה אנשים עדיין משתמשים בIE6…. זה כמו לגור בצריף מתפרק בפאתי שכונת יוקרה כאשר מציעים לך בה דירה בחינם 🙁

  2. מרק, בהחלט.

    לשמחתי, מנתוני החודש האחרון עולה כי התמונה השתנתה לטובת גרסה 7 – 53% לעומת 46% של גרסה 6. יש עוד תקוה.

  3. אלעד,
    יש עוד כמה שימושים בדפדפן למעט סידור וידגטים בבלוגלי…
    למעשה – זה שבלוגלי לא מסוגל להתמודד עם דפדפן מסויים (שקיים כבר די הרבה זמן, למען האמת) מראה שבלוגלי עשוי לא להתמודד עם דפדפן אחר שעדיין לא נכתב.
    מבחינתי, כשאתר לא עובד כמו שצריך בדפדפן מסויים – הבעיה היא תמיד באתר. האתר צריך להתאים את עצמו לגולש ולא לדפדפן. יש צורך בכתיבה של קוד מסויים רק כי יש איזה דפדפן דפוק בשוק? חורקים שיניים וכותבים את הקוד במיוחד עבור הדפדפן הזה כדי שחווית המשתמש לא תפגע.
    אין ספק שההמלצה הנכונה היא לעבור ל-FF (או לספארי, למשל) ולעזוב את IE. אבל לדעתי – אם כבר IE, אז להשאר עם 6. IE7, לטעמי, נחות בהרבה לעומת גירסה 6.
    בנוסף – תמיד צריך לזכור שיש גם משתמשים שלא מכירים את בלוגלי, לא משתמשים בפיצ'רים מיוחדים בדפדפן וכל שינוי שנעשה באחת התוכנות שמותקנות על המחשב שלהם, כולל בדפדפן, פוגעת בחוויית השימוש שלהם במחשב ואולי אפילו מרתיעה אותם (ההורים שלי, למשל). אם הם רגילים ל-IE6, המצב הנכון מבחינתם הוא להשאר עם מה שהם מכירים. המשתמש חשוב הרבה יותר מהדפדפן.
    אין שום סיבה שמשתמש יראה אתר שהוא נכנס אליו בצורה גרועה ויצטרך לעבוד עם פלאג-אין דוגמת IE-Tab כדי לראות את האתר בצורה תקינה. האתר צריך לזהות שנכנסו מ-FF ולהתאים את עצמו למשתמש (כלומר – לדפדפן שנמצא בשימוש ע"י המשתמש).
    אגב, לדעתי חלק מהגולשים שמשתמשים ב-IE6 הם למעשי משתמשי FF שעברו אליו די מזמן, כך שלא היתה להם שום סיבה לשדרג ל-IE7. יכול להיות שהם עדיין משתמשים ב-IE שלהם לעיתים רחוקות (מה שלא מצדיק שדרוג ל-7), יכול להיות שהם עובדים קבוע עם FF אבל הקלקה על קישור בהודעת דוא"ל עדיין פותחת להם את האתר ב-IE וכד'.

  4. עידן, יש צדק בדבריך אך הדוגמה היתה מכוונת לשואלת המוכרת לי כבלוגרית בבלוגלי.

    לגבי התאמת האתר לאקספלורר 6, או 7 באותה מידה, הדבר קיים אך לא באותו "יופי" שמקבלים בשועל. חריקת השיניים היא עד גבול מסויים. כמו-כן, אחת המטרות של בלוגלי הוא קידום נושא הקוד הפתוח ויש גבול להשקעה בדפדפן סגור.

    לעומת זאת אני לא פאנט של השועל. כשצריך אני גולש באקספלורר ואפילו לא מקלל.

  5. אני אנסה לשכתב בערך מה שכתבתי

    באקספלורר 6 בחלק מהתבניות סידור הוויג'יטים לפעמים לא נוח
    אבל באלה שאני משתמשת הן בסדר לפחות עד כה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *