מכירת קישורים בכתבות עיתונאיות?

קראתי את הכתבה של עידן יוסף באתר NFC על התביעה של אדם שוב נגד מספר אתרי אינטרנט והופתעתי לגלות שישנו קישור על המילה "אינטרנט". קישורים כמובן לא מפתיעים אבל הקישור הזה נראה קצת לא קשור. כאשר העמדתי את העכבר על הקישור נתגלה לי הכיתוב המוצג בתמונה (החץ האדום שלי):

ncf-links.JPG

הקישור מוביל לאתר של חברת אלקטרו (אולי השם שלהם הוא פאוורפון) העוסקת בין השאר בקידום אתרים. מהצצה על הקישור עצמו ניתן להסיק שיש עוד מילים המקושרות לאתרים אבל לא מצאתי קישורים נוספים באתר:
http://www.nfc.co.il/redirectLinkedWord.aspx?WordID=31

אין לי בעיה בכלל עם מכירת קישורים (נהפוך הוא). השרות של TLA לדוגמה הוא מאד פופלארי בחו"ל (ומעט מאד בישראל) כולל גם האפשרות של מכירת קישורים בתוך הטקסטים – Inlinks. בתחום של קישורים בטקסטים פועלת גם חברת Kontera הישראלית אבל גם היא לא פונה לשוק הישראלי. ככל הידוע לי אין חברה בארץ העוסקת בתיווך בין מפרסמים לאתרי תוכן בנושא מכירת קישורים. כמובן שמכירת קישורים קיימת בארץ אבל בדרך כלל הדבר נעשה על-ידי חברות קידום האתרים או מול המפרסמים ישירות.

בכל זאת הופתעתי לראות אתר חדשות גדול מציב קישורים מסוג זה.

0 תגובות בנושא “מכירת קישורים בכתבות עיתונאיות?

  1. אלעד היקר, אם היית בודק לעומק היית מגלה שחברת אלקטרו\פאוורפון מספקת שירותי אופטימיזציה לאתר nfc.co.il, כחלק מהסכם הקידום ניתנו שטחי פרסום בתוכן האתר לחברת אלקטרו על מנת ליצר טראפיק מביטויים רלוונטיים. אתר nfc.co.il, הינו אתר חדשות מצליח בעל תנועה של עשרות אלפי גולשים איכותיים ביום המוכר שטחי פרסום בצורת באנרים בלבד!!! גם הקישורים היוצאים לאתר elektro.co.il, אינם "קישורי גוגל", כלומר: גוגל אינו מעניק "כח" לקישורים מסוג זה!

  2. דודי שוקרון ידידי,

    אולי לא זכור לך אבל כבר דברנו בעבר בטלפון בנושא בלוג קידום אתרים. גם אז אמרתי לך שלא צריך להעליב.

    אכן אתר NFC הוא אתר חדשות מצליח שגם אני קורא בו מדי פעם.

    לגבי "קישורי גוגל" כפי שאתה מכנה אותם, לא ראיתי תג no follow בקוד ולכן אני מניח שהוא כן מעניק "כח" – תקן אותי אם אני טועה.

  3. אלעד יקירי, אעלץ לתקן אותך משום שקישורים אלו נקראים קישורי Redirect, עכשיו אסביר: קישורי Redirect הם קישורים העוברים דרך מערכת סטטיסטיקות של האתר המוציא אותם וזאת על מנת לספק סטיסטיקות ללקוח אשר מבצע את הקמפיין. אם תניח את העכבר על אחד מהקישורים המפנים לאלקטרו, תוכל לראות בתחתית הדפדפן את כתובת הקישור, לכן גוגל אינו מכיר בקישורים אלו ואינו מעניק להם שום ערך למעט התנועה שמגיעה לאותו אתר וזה כן בעל ערך. לסיכום: המיקום בגוגל אינו משתנה אלא אם התנועה שאותם קישורים מעבירים אליך גבוהה.

  4. דודי חברי משכבר הימים,

    אני אמנם לא מומחה בקידום אתרים ובדיוק אילו קישורים גוגל אוהב או לא אבל מחיפוש קצר בנושא עולה כי הדעות חלוקות בין "המומחים" לגבי איך גוגל מתייחס לקישורי redirect. לעומת זאת יש הסכמה שתג no follow יותר בטוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *