בעבר כתבתי על מספר מקרים בהם קבלו בלוגרים פניות מגוגל בנוגע להפרת תנאי השרות של גוגל אדסנס. דווח גם על מקרים בהם חשבונות אדסנס נסגרו ללא כל התראה.
לאחרונה שוחחתי עם בלוגר שקיבל פניה מגוגל לגבי הפרה של תנאי שרות אדסנס אצלו בבלוג עקב הצבת פרסומות ישירות מתחת לכותרת הפוסט באופן העלול ליצור רושם שהמודעה הנה חלק מהתוכן.
מצד אחד גוגל ממליצה להציב את המודעות מעל התוכן המרכזי של דף האינטרנט:
במקרה של בלוגים מדובר מעל גוף הפוסט כמובן. נראה שאחד המקומות המוצלחים ביותר הוא בין כותרת הפוסט לבין התוכן.
מצד שני, לפני מספר חודשים נתנו בבלוג של אדסנס מספר הבהרות בנושא אופטימיזציה של מיקומי המודעות. אחת ההבהרות נגעה בנושא זה:
Ads shouldn't be placed under a title or section heading in a way that implies that the ads are not ads.
דוגמה אסורה:
אחד הפתרונות לבעיה, שכנראה מקובל על אנשי גוגל (אין לי עדיין אישור רשמי לכך) הוא להציב מעל המודעה מציין שיבהיר כי מדובר במודעה ולא חלק מהתוכן. שימו לב כי מעל למודעה אין להציב טקסט למעט "קישורים ממומנים" או "פרסומות" (תרגום שלי).
לאחר התיקון המודעה נראת כך (הדגשתי את המילה פרסומות בצהוב לצורך ההסבר בלבד):
הבעיה עם השירות הזה שהם מפסיקים אותו ללקוח מבלי יכולת לערער או להבין למה.
אני לא בטוח שהם קוראים לזה לקוח. אולי שותף 🙂
בכל מקרה, לא תמיד גוגל סוגרים את החשבון באופן מיידי. מניסיון אישי אני יכול להעיד שלעיתים הם שולחים הודעה שיש בעיה מסויימת באחד העמודים ומבקשים לתקן. כנראה שכשמדובר במקרה של עידוד הקלקות הם נוהגים לפי הכלל הידוע:
One strike and you are out
אין ספק שידם קלה על ההדק…
פוסט מעניין, תודה.