לפני מספר ימים כתב ליאור הנר על הזמנה שקיבל למסיבת עיתונאים מסתורית של גוגל ואף עדכן שגם אני קבלתי הזמנה כזו. בתגובות לפוסט שלו אפשר לראות שגם גדי שמשון הוזמן.
יש כאן שלושה נושאים מעניינים:
- מה פתאום מזמינים בלוגרים למסיבת עיתונאים? על הקשר בין עיתונאות ובלוגריות כבר נכתב רבות. לאחרונה הזמין איגוד האינטרנט הישראלי מספר בלוגרים לסקר את הכינוס השנתי שלו. ואני חשבתי שעיתונאות זה מקצוע!
- מה גוגל רוצים להגיד? אני מקווה שהם יודיעו על פתיחת שרות גוגל אדסנס לאתרים בעברית (הכוונה לפתיחה רשמית).
- מסיבת העיתונאים "נופלת" על הכינוס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי. מעניין איזה עיתונאי יישאר בכינוס ולא יבוא לגוגל.
זה על היום השני של הכנס, פחות קריטי מבחינה עיתונאית.
הזמנה של בלוגרים לאירוע זו לא המצאה מקומית, חברות בעולם כבר נוקטות בגישה הזו מזה חודשים ארוכים, קשה לדעת מה החשיבות או ההשפעה בשלב הזה…
דווקא הרעיון להזמין בלוגרים הוא יוזמה מבורכת. בלוגר יכול לספק היבט נוסף על חדשה כזו או אחרת מבלי להיות כבול במגבלות התקשורת ה"ממוסדת". למיטב ידיעתי, זאת בפעם הראשונה שהוזמנו בלוגרים למסיבת עיתונאים של גוגל.
לדעתי, על ה"ההזמנה" של איגוד האינטרנט, אין משהו טוב לומר.
זו התחלה של מגמה שמסתובבת מזה זמן מה, להתייחס לבלוגים כמקורות מידע מהימנים, שלא לדבר על מעצבי דעת קהל.
אני מקבל היום התראות חדשות מגוגל ניוז גם מתוך בלוגים, מה שמראה שגוגל יותר מכולם מבינה כבר שבלוגים מסוימים, יכולים לשדר מהימנות, וכתיבה, בצורה דומה לתקשורת ממסדית.
תהנה :]
בשלב הזה אפילו מהי ההגדרה של בלוגר או עיתונאי לא ברורה לי.
אני גם חושבת שזה קשור לגוגל אדסנס.
ומקווה שזה קשור לכך.
פינגבאק: משתמש אנונימי (לא מזוהה)
פינגבאק: משתמש אנונימי (לא מזוהה)
פינגבאק: גוגל, בלוגרים ומסיבות עיתונאים » Ben-Ari.Name