טיולי מים – המפל הנסתר, מג'רסה ומעין כנף

השבוע נפשנו בצפון לסדרה של טיולי מים. שילבנו בחופשה טיולים במקומות בהם כבר בקרנו בעבר כמו נחל חרמון תחתון ונחל שניר. באופן כללי מומלץ להגיע לתחילת המסלולים עד השעה 10:00 שכן בתחילת היום גם פחות חם וגם פחות עמוס.

המפל הנסתר

בצפון הכנרת, פונים מכביש מספר 90 בצומת כפר נחום לכביש 92. עוברים את טבחה ואת חניית האוטובוסים מצד ימין, ממשיכים עוד כ- 300 מטר ופונים שמאלה בדרך עפר לחניה הנמצאת מעל הכביש. חונים, חוצים בזהירות את הכביש ויורדים דרך שער קטן במדרגות לכיוון הכנרת. אחרי 2 דקות מגיעים.

המפל הנסתר

המים קרירים ונעימים ויש מספיק מקום להרבה אנשים להשתכשך בבריכות הרדודות על שפת הכנרת. כמובן מומלץ גם לטבול במי האגם. החיסרון של המקום הוא המחסור בצל ולכן קשה לשהות בו הרבה זמן.

המג'רסה – שפך נחל דליות

המג'רסה היא שמורת הטבע מוסדרת בניהול רשות שמורות הטבע ונמצאת בצפון מזרח הכנרת. הכניסה לשמורה נמצאת בצומת מעלה גמלא על כביש 92 (הבאים מצפון פונים ימינה). מסלול של פחות משעה במים מתאים מאד לילדים.

המג'רסה

מומלץ לקחת אוכל לדרך ולעשות הפסקה באמצע המסלול (יש מדרגות העולות מהנחל לחורשת אקליפטוסים עם שולחנות פיקניק).

מעין כנף

מצומת מעלה גמלא על כביש 92 עולים לכיוון מזרח (לרמת הגולן). חולפים על-פני הכניסה למעלה גמלא ופונים ימינה בכניסה לכנף. לאחר פחות מקילומטר וחצי פונים שמאלה בדרך עפר בין הלולים המסומנת בסימון שחור לבן. נוסעים כשני קילומטרים עד מגרש החניה של המעין. חצי דקה ואתם במים. המקום שופץ על-ידי תושבי כנף לזכרו של אשי נוביק אשר נפל במלחמת לבנון השניה בכפר דאבל כאשר טיל פגע במבנה בו שהה כוח צנחנים.

מעין כנף לזכרו של אשי נוביק

המקום מאד מטופח. המים בבריכה צוננים, יש הרבה צל ושולחנות פיקניק. בחלק התחתון של האתר, מול הנוף, הוקמה פינת ישיבה מקסימה.

הבריכה במעין כנף

בלי קפה אי אפשר

פינת הישיבה במעין כנף

תמונות נוספות מהטיול ניתן לראות באוסף התמונות מהמפל הנסתר, מג'רסה, נחל שניר ומעין כנף.

14 תגובות בנושא “טיולי מים – המפל הנסתר, מג'רסה ומעין כנף

  1. אני מבין שבמפל הנסתר אתה מתכוון לעין שבע. בהחלט מקום מדהים אבל ממש לא נסתר ועמוס מאוד, מומלץ להגיע לא בחופש הגדול. בעבר הוא לא היה מוכר ואז היה נעים לשהות בו.
    המג'רסה הוא אחיו הקטן של הזאכי. הזאכי ארוך יותר, מכיל הרבה יותר מים והרבה פחות מטיילים והוא גם לא סובל ממחלת גביית התשלום שהתפשטה על כל שמורת טבע.

  2. למעשה על-פי השלט בכניסה לאתר של "המפל הנסתר" כתוב עין איוב. כפי שכתבתי כל האתרים עמוסים אלא אם באים מוקדם!

    הזאכי אכן ארוך יותר וגם עמוק יותר. הייתי בו לפני שנתיים והיה עמוס מאד (הגענו מאוחר). בנושא התשלום בחלק מהשמורות יש להודות שתמורת התשלום מקבלים שרות. השמורות נקיות מאד, יש שרותים, מים, שבילים מסודרים כולל לנכים בחלק מהמקומות ועוד. אני רוכש מנוי שנתי המחזיר את עצמו אחרי מספר קטן של ביקורים. הלוואי וניתן היה לתת את אותו שרות ללא תשלום.

  3. איזה יופי!
    ממש חידשת לי לגבי מעין כנף.
    האם אפשר להגיע אליו עם כל רכב או רק עם 4X4?
    האם אתה מכיר את בריכת אורחה ליד רמת מגשימים? משום מה היא ריקה…חבל. מקום מקסים.

    • דליה – לבריכת כנף ניתן להגיע בכל כלי רכב, אפילו בסקודה הנמוכה שלנו.

      לא מכיר את בריכת אורחה. אשתדל לזכור לאחד הסיורים הבאים בדרום הרמה, תודה.

      הצלחתי להתבלבל. אני מכיר את הבריכה בשם גו'חאדר אשר ליד תל-פארס. הייתי שם מספר פעמים במסגרת שרות מילואים. בריכה קטנה ונחמדה.

  4. אלעד שלום,
    האם תוכל להמליץ על מסלול הליכה לא ארוך מדיי שמתאים למשפחה עם 5 ילדים קטנים, מדרום לטבריה, ושיש בו מפלי מים

  5. היי.
    אלעד, אתה עושה עבודה מצויינת המסייעת לרבים מן המטיילים בארץ למצוא גם מקומות חבויים ונסתרים. אשמח להיעזר ולעזור במידת האפשר.
    תודה
    מיכאל

  6. שאפו על מהירות התגובה.
    תודה רבה על המידע.
    האם אתה יודע אם ניתן להגיע ברכב פרטי למעיין הנקרא עין אל בארד ? לפני הרבה שנים נכנסתי עם סובארו ודפקתי את אגן השמן.
    ושוב תודה

    • בדקתי ומצאתי שזה נקרא בעברית עינות קורן והמקום מלא בפרות (מרעה) ולא ראוי לרחצה וכדו'

      תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *