רשמים מוסמכים מטעם איגוד האינטרנט הישראלי – השוואה

 השוואת מחירים מעודכנת ניתן למצוא כאן.

בתחילת השנה שינה איגוד האינטרנט הישראלי את מתכונת רישום שמות המתחם הישראלים. עד השינוי בוצע רישום שמות המתחם על-ידי האיגוד בלבד. החל מתאריך 8 בינואר 2007 מאפשר האיגוד רישום שמות מתחם על-ידי רשמים מוסמכים.

רשם מוסמך הוא גוף אשר עמד בדרישות המשפטיות והטכניות, ועבר את הליך ההסמכה.

נכון להיום ישנם שלושה רשמים מוסמכים: אינטרספייס, דומיין-דה-נט וקומיוניגל.

ניגש ישר להשוואת מחירים (הנתונים נתקבלו מהחברות או נאספו מהאתרים הרשמיים שלהן ונכונים לזמן כתיבת שורות אלו):

  1. אינטרספייס – הרישום עולה 17.95$ + מע"מ (סה"כ 20.73$). המחיר הוא לשנה אך יש להירשם לשנתיים. מחיר שנתיים נוספות הוא 50$ + מע"מ (סה"כ 57.75$).
  2. דומיין-דה-נט – רישום וחידוש 19.95$ + מע"מ (סה"כ 23.04$).
  3. קומיוניגל – מחיר הרישום הוא 19.95$ + מע"מ (סה"כ 23.04$) ועלות החידוש לשנה היא 18.95$ + מע"מ (סה"כ 21.89$).

ישנם אמנם הבדלים קטנים במחירי הרשמים לדומיינים חדשים אך הטווח הוא בין 21$ ל- 23$ (כלומר כ- 95 ש"ח לשנה הראשונה כולל מע"מ).

איגוד האינטרנט הישראלי עדיין מאפשר לבצע את הרישום דרכו:

באתר האיגוד ניתן לרשום ולחדש אחזקה לתקופות של שנתיים שלמות בלבד. כמו כן, לא ניתן לבצע באתר האיגוד פעולות רישום ביחס לשמות מתחם המנוהלים ע"י רשמים מוסמכים, ולא ניתן להעביר לניהול האיגוד שם שמנוהל כבר ע"י רשם מוסמך. עלות הרישום: 230 שקלים חדשים לכל פעולת רישום, חידוש והעברת זכויות אחזקה, לשנתיים.

בשיחה טלפונית הסביר יואב קרן, מנכ"ל דומיין-דה-נט, כי באתר מצוין המחיר ללא מע"מ מכיוון שרוב הלקוחות הם עיסקיים אשר זוהי הוצאה מוכרת במס ולכן המע"מ אינו מהווה שיקול. למיטב ידיעתי, על-פי החוק, יש לציין את המחיר הסופי של המוצר כולל המע"מ. באשר למחיר הדולרי של שמות המתחמים הסביר יואב כי "כך מקובל בענף". אולי כך מקובל אבל אין לכך סיבה אמיתית.

מה עוד מקבלים עם הרישום?

כל הרשמים מספקים ממשק לניהול שם המתחם ושרותי DNS. על-פי יואב קרן, חברת דומיין-דה-נט מציעה לכל נרשם תיבת דואר ללא תשלום או שני חודשי אחסון לאתר חינם. כמו-כן החברה מציעה שרות הפנית דומיין ודואר ללא תשלום. משה פוגל, מנכ"ל קומיוניגל, מסר כי החברה מציעה "שיוך שם מתחם קיים (אשר נרשם בעבר ישירות באיגוד האינטרנט) וזאת חינם" וכן "זכאות לשרותים נוספים כמו שרותי email או אירוח האתר במחירים מפתיעים". מחברת אינטרספייס לא נמסרה תגובה.

האם המחיר סביר?

משה פוגל חושב כי המחיר סביר: "המחיר הנגבה על ידינו לפעולת רישום משקף רווח שולי נמוך לעומת המחיר הנגבה ע"י האיגוד, ולדעתנו סביר מאד". לא מפתיע כי יואב קרן מביע את אותה דעה אך מעריך כי המהלך של האיגוד עשוי להגדיל את כמות שמות המתחם הנרשמים דבר שיגרום למחיר שגובה האיגוד לרדת והמחיר ללקוח יוזל. כיום רשומים בארץ כ- 90,000 דומיינים ולהערכתו מספרם יגדל ב- 50% תוך שנתיים.

אני מקווה כי בעתיד הקרוב יתווספו עוד רשמים מוסמכים. להערכתי בזמן הקרוב המחיר יתייצב על כ- 90 ש"ח לשנה וכן כי השרות ללקוח ישתפר (כמובן תלוי בשער הדולר).

בקרוב: הסוד של איגוד האינטרנט הישראלי – יש למה לחכות 🙂

0 תגובות בנושא “רשמים מוסמכים מטעם איגוד האינטרנט הישראלי – השוואה

  1. פינגבאק: דומיינים · הפרדוקס

  2. פינגבאק: אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג » הסוד של איגוד האינטרנט הישראלי

  3. פינגבאק: אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג » מכרז איגוד האינטרנט לכנס השנתי

  4. פינגבאק: » בלוג עצמאי - בחירת שם מתחם » הבלוג של אח”י דקר

  5. פינגבאק: אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג » השוואת רשמי דומיינים ישראלים - מרץ 2006

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *