טיול עם ילדים – עין גדי, נחל דוד, מצדה, ים המלח ומערת הנטיפים

לפני כשלושה שבועות יצאנו (שני זוגות וארבעה ילדים – הצעירה בת 4.5 והגדולות בנות 9) לטיול של שלושה ימים ולילות לאיזור עין גדי. את הדרך דרומה התחלנו ביום רביעי אחר הצוהרים ולאחר עצירה אחת להתרעננות בלטרון הגענו לפנות ערב לבית ספר שדה עין גדי. אני לא בטוח אם זה מבצע או שזה המחיר הרגיל, אבל חדר לארבעה עלה 380 ש"ח ללילה כולל ארוחת בוקר. החדרים נעימים, נקיים ופשוטים (מיטות, מקלחת, שירותים, מזגן, מקרר וקומקום חשמלי). לא, אין טלוויזה.

בבוקר, לאחר ארוחה סבירה בהחלט, ירדנו אל שמורת עין גדי. לבעלי כרטיס מטמון הכניסה חופשית לרוב שמורות הטבע ובעלי כרטיס משרת מילואים פעיל זכאים להנחה ברכישתו. בחרנו במסלול הקצר של נחל דוד (ללא עליה למערת דודים) שהתגלה כגולת הכותרת של הטיול. המסלול כולל מערכת של מספר בריכות מים צוננים ומספיק צל בקרבתן כך שהיה קשה לתלוש את הילדים מהמים.

הבריכה הראשונה נמצאת ממש כמה עשרות מטרים מתחילת המסלול:
nahal-david-3.JPG

הבריכת המרכזית והגדולה מכולן. זהירות מים עמוקים בקרבת המפל:
nahal-david-1.JPG

עוד מהבריכה המרכזית:

nahal-david-2.JPG

סיימנו את המסלול בשעות הצוהרים וחזרנו לחדרים לארוחה קלה ושנ"צ. לפנות ערב יצאנו לכיוון הצד המערבי של מצדה (הצד של הסוללה) בכדי להגיע למופע האור קולי הנערך חלק מהשנה בימי שלישי וחמישי בערב. להפתעתנו המקום היה מלא כמעט עד אפס מקום (מהיכן כל האנשים האלו צצו?). המופע מעניין אפילו את הקטנה שהתרשמה מהמלך והמלכה שחיו בארמון (הכוונה להורדוס, בונה המצודה). חזרנו לקראת חצות עייפים אך רצוצים.

בשישי בבוקר לא מיהרנו ולאחר הארוחה נסענו פעם נוספת למצדה. הפעם מכיוון מערב דרך הרכבל. היה חם אבל הספקנו לראות כמעט הכל. הקטנה לא כל כך התרשמה מהארמון. אם כך נראה ארמון אז אולי היא לא רוצה להיות נסיכה. את שעות אחר הצוהרים העברנו בבית ספר שדה עין גדי במשחקים, מעקב אחר משפחת היעלים המסתובבת חופשי בשטח ובארוחת שבת חגיגית (פחות או יותר). לאחר הארוחה שמענו הרצאה מלווה בשקופיות בנושא הנמרים שאינם עוד באיזור.

ביום שבת בבוקר נתנו קפיצה לשכשוך קל בים המלח. כמובן שלקחנו גבישי מלח מהחוף להראות בגן ובכיתה.

dead-sea-1.JPG

לקראת הצוהרים התחלנו לעשות את דרכנו צפונה ולאחר ארוחה במסעדה הלבנונית באבו-גוש עצרנו לסיור במערת הנטיפים בשמורת אבשלום (מזרחית לבית שמש).

avshalom-cave-1.JPG

היה מעולה 🙂

6 תגובות בנושא “טיול עם ילדים – עין גדי, נחל דוד, מצדה, ים המלח ומערת הנטיפים

  1. בישוב הנמוך ביותר בעולם ביקרתם? ישוב נווה זוהר http://www.neve-zohar.co.il
    ממוקם ליד המלונות של עין בוקק בים המלח, בצמת דרכים מרכזית עם קרבה לעיר ערד. מומלץ חברים – פרטים באתר נווה זוהר. זהו הישוב היחיד ששוכן על חוף הים ממש והיחיד שהינו ישוב ולא קיבוץ ולא מושב בכל ים המלח!!

  2. אוהד – לא בקרנו בנווה זוהר. באתר שלכם יש פרסום בנושא שיווק מגרשים ולא ברור מה יש למבקרים לראות אצלכם ביישוב?

    נעה בתי היקרה – כמובן שצריך בגד ים.

  3. היי שאלה. המסלול של הברכות דורש הליכה רצינית או עליה? יש לי גם בת שנה וחצי. ואנחנו לא חובבי מסלוללים. אבל הברכות ניראות כיף גדול!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *