חשיפה בלעדית: איגוד האינטרנט הישראלי השתתף במימון כנס וורדקמפ

שוב הבלוגרים סוערים.

טל, שרון ואחרים כועסים על איגוד האינטרנט. בין שאר הדברים והטענות, שרון חושבת שדמי רישום הדומיין שלה לא אמורים לממן "מלגות לחוקרים, קמפיינים לחינוך הורים ונוער לשימוש נכון באינטרנט, כנסים וימי עיון ועוד".

כנראה שזה לא הפריע לכולנו כאשר איגוד האינטרנט מימן את רוב כנס וורדקמפ הראשון (2007) וחלק מהכנס השני (2008). עכשיו אנחנו במקום אחר וחושבים אחרת. טעינו, לפחות אני.

שטויות אין קונספירציה

0 תגובות בנושא “חשיפה בלעדית: איגוד האינטרנט הישראלי השתתף במימון כנס וורדקמפ

  1. שוב (גם אתה) פספסת את הנקודה שלי – מצדי שדמי החבר שלי ישמשו אותם למתן חסויות לכנסים (כמה כסף בכלל קיבלנו?) ומתן מלגות.

    דמי רישום הדומיין שלי לא בהכרח צריכים לממן את זה.

    ועוד נקודה שהעלה היום תומר כהן: לצורך שינוי הבעלות על דומיין (עניין שבחו"ל הוא חינמי), תידרש לשלם 120 ש"ח – "תרומה" לאיגוד. למה? ככה.

  2. שרון, הבנתי גם הבנתי.

    אני רק אומר שכאשר קבלנו מימון מבעלי הדומיינים עבור וורדקמפ זה לא הפריע לנו.

    בנושא שהעלה תומר – למיטב ידיעתי הרשמים המוסמכים על-ידי האיגוד מאפשרים שינוי בעלות ללא תשלום (מה שכתבתי כנראה לא נכון). אגב, בניגוד למה שקורה בחו"ל, ניתן בארץ להעביר דומיין בין רשמים ללא תשלום ו/או הארכה. בדקתי זאת כאשר לקחתי דומיין לסיבוב בין כל הרשמים.

  3. היי אלעד,
    בבקשה תהיה פייר עם העמדות שאני מציג:
    1) בפוסט שלי כתבתי באופן מפורש על הקשר שהיה לי עם האיגוד בעבר ועל העזרה שלהם בוורדקמפים 2007 ו – 2008 (וכנראה גם 2009).
    2) מה שכתבתי אצלי בפוסט, וגם בדיון בבלוגדבייט: http://blogdebate.org/dubi/archives/998
    הוא שוב ושוב שאני לא בטוח שזה רעיון טוב למנוע מהאיגוד לקחת "מס דומיינים" ולהשקיע אותו בחזרה בחברה.
    מה שאני כן חושב הוא ששקיפות ותהליך יותר דמוקרטי מעורב באירגון הזה הוא דבר חשוב.
    שקיפות – זה צריך להשיג מהאיגוד.
    מעורבות – זה צריך להשיג מאיתנו, האיגוד לא אשם בזה שאנו לא מעורבים בניהולו!

  4. טל, הבעיה שלי היא בהחלט לא עם התרומה לחברה (ואני חושבת שזה היה ברור היטב מהפוסט שלי).

    הבעיה שלי הוא בעיקר עם השאלה הפשוטה:
    האם ייתכן שהתרומה לחברה באה על חשבון השירות שאתה, כבעל דומיין, אמור לקבל מן האיגוד?
    עניי עירנו קודמים, אבל הלקוחות צריכים להיות שם עוד קודם.

  5. דובי, זה לא אותו דבר.

    ראשית ספק סלולר אפשר להחליף (למרות שכולם אותו…) ולרכוש שמות מתחם ניתן רק באיגוד.

    שנית, חברות מסחריות נותנות חסות כפרסום. זו הוצאה לקידום העסק. אקצין ואומר שבלי פרסום לא יהיה עסק כלל. לעומת זאת, חלק מפעילויות האיגוד אינן קשורות כלל לנושא שמות המתחם ולכן נטען כי אסור ששמות המתחם יממנו אותן.

  6. הפוך – שמות המתחם אינם קשורים כלל לחלק ממטרות הארגון. זה לא משנה את העובדה שהם בהחלט יכולים לממן אותן.
    לרכוש שמות מתחם אפשר ממגוון ספקים. להגיד שלאיגוד יש מונופול על שמות מתחם עם סיומת IL זה כמו להגיד שלוולוו יש מונופול על מכוניות מתוצרת וולוו.

    אם כבר, כאשר אתה מנוי של ספק סלולר מסויים, יש לאותו ספק מונופול על הגישה שלי אליך – ולכן הוא יכול לדרוש ממני כל מיני דברים (דמי קישוריות?) בלי שאוכל לעשות דבר בנידון, פרט ללבקש ממך להחליף ספק.

  7. דובי,

    אכן "יכולים" אבל על זה חלק מהביקורת.

    שמות מתחם ישראליים הם מעין "משאב לאומי". בהקשר הזה דמי הקישוריות בסלולר מפוקחים על-ידי הממלכה בדיוק מהסיבה שאתה מציין.

להגיב על טל גלילי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *