דמרקר שוגה בהשוואת חבילות גלישה סלולרית

במדור הצרכנות של דמרקר מתפרסם היום "מדריך לגולש הסלולרי בלפטופ". הכתבה משוואה את חבילות הגלישה הסלולרית של הספקיות השונות. הבעיה היא שאנשי דהמרקר ואתר "כמה זה", שערכו את הבדיקה, שכחו פרט אחד קטן אבל משמעותי למסקנות שלהם.

בסקירה נכתב כי לחברת אורנג' יש חבילת גלישה בנפח חודשי של 5GB בלבד:

החבילות שונות זו מזו בעיקר בנפח התעבורה החודשית שלהן: באורנג' המגבלה היא 5 ג'יגה-בייט, בפלאפון 10 ג'יגה-בייט ובסלקום אין הגבלה.

 ומכאן המסקנה היא שלמשתמשים עד 5 ג'יגה בחודש – עדיפה החבילה של אורנג' ואילו למשתמשים כבדים יותר עדיפה חבילה של סלקום או פלאפון על-פי הפרוט הבא:

orange-data-1.jpg

מכיוון שלפני כחודש בדקתי את הנושא אני יודע שלאורנג' יש גם חבילה של 20GB. בעמוד חבילות הגלישה של הספקית הכתומה מופיעה בראש הטבלה חבילה של 20GB בעלות של 117 ש"ל לחודש. פשוט אי אפשר לפספס!

orange-data.PNG

לכן, לפי צורת החישוב של הכתבה, החבילה תעלה כ- 120 ש"ח לחודש (לאחר הזיכוי על המודם) ולכן היא כנראה עדיפה על החבילה של פלאפון. עבור משתמשים יותר כבדים שזקוקים לנפח תעבורה גדול יותר ייתכן שהחבילה הבלתי מוגבלת של סלקום מתאימה אבל אז כבר צריך לדבר על נושאים כמו הגבלת גלישה, חסימת פורטים ועוד דברים שכתבת הצרכנות מהיום לא מזכירה כלל.

ייתכן שגם בנתוני החבילות של החברות האחרות ישנם אי דיוקים אבל לא בדקתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *