אז קפצתי לשעה קלה למסיבה של גוגל לשחק אותה עיתונאי.
אתחיל מהסוף – הוכרזה באופן רשמי מערכת אדסנס לתוכן עבור אתרים בשפה העברית, ומי שרוצה להרשם מוזמן. מכיוון שהיה כבר ידוע כי זה מה שיוכרז לא חודש למעשה דבר במסיבה.
מספר משפטים קצרים על מערכת גוגל אדסנס לתוכן. המערכת מאפשרת לבעלי אתרים ובלוגים הצבת פרסומות של גוגל באתרם. התשלום הוא לפי הקלקות. על הגולשים באתר ללחוץ בפועל על הפרסומות בכדי שבעל האתר ירוויח (זאת בניגוד למודל תשלום לפי מספר חשיפות שבו בעל האתר מקבל סכום כסף מסוים עבור מספר קבוע של צפיות בדפי האתר). קצת מידע על כמה ניתן להרוויח אפשר למצוא כאן וכאן. תשלום מתבצע לאחר שנצברים רווחים בסכום של 100$. התשלום מתבצע בהמחאה דולרית או בהעברה בנקאית שיקלית.
(מאיר ברנד – מנכ"ל גוגל ישראל)
למה בכל זאת היה כדאי לבוא:
- עשו כבוד לבלוגים. צמד המילים "אתרים ובלוגים" הופיע מספר פעמים.
- לצערי לא זיהיתי אותו בקהל אבל מסתבר שהיה שם עוד בלוגר שהוא לא עיתונאי (אני גם חושב שהוא היה תקופה מסויימת בבלוגלי עד שנטש אותנו לבלוג עצמאי).
- מאיר ברנד "מאמין שיש פוטנציאל לבלוגרים ישראלים להרוויח עשרות אלפי דולרים מגוגל אדסנס",היפ-היפ-הורי!
- עשיתי מינגליניג בין העיתונאים דבר שבטח לא יזיק לבלוגלי.
- נוצרו קשרים עם בעלי אתרים שיכולים להוביל לשיתופי פעולה וגם לשיתוף עם מוצרים של גוגל כך שגם הם מרוויחים.
- ניתנה לי האפשרות להעלות שאלות טכניות בנוגע לגוגל אדסנס.
- עשו לי כבוד: "אז אתה אלעד? איזה יופי לחבר שם לפרצוף!".
- הקפה היה טוב.
ונסיים בבדיחה: בעל אתר אחד, לא משנה איזה, סיפר כי הוא שולח ניוזלטר שלוש פעמים בשבוע לכ- 10,000 כתובות דוא"ל. הוא רצה לדעת האם ניתן לשלב בניוזלטר פרסומות של גוגל. ענה לא אחד הנוכחים: "כן. יש מוצר מיוחד בשביל זה: Google for Spam".
לא נטשתי 🙂 פשוט היה חבל "לבזבז" התקנה טובה ועצמאית של wordpress.
נעלמת מהר לפני שהספקנו לדבר, ואני רוצה לציין שהעובדה שמדי פעם (פעמיים שלוש בשנה) אני כותב טור לוויינט או לבלייזר, לא אומרת שאני עדיין עיתונאי פעיל.
נכון, קצת מיהרתי אבל אני מקוה שעוד ייצא לנו לשוחח. ואני מצטער, לא התכוונתי להעליב אותך בכינוי "עיתונאי" 😀
פינגבאק: xslf.com
בדיחה טובה.
אני מתפתה להתקין את הגוגל אדסנס, הבעיה היא שאני לא יודע עד כמה הגולשים יקבלו את זה בחן 😳
ובכן, "חן" זו שאלה סוביקטיבית. גם אני הוספתי את הפרסומות כאן בבלוג אבל רק ליום יומיים – אני רוצה לבדוק משהו טכני ואח"כ אוריד אותן.
אתה יכול להכניס פרסומות ולשאול את קוראיך מה דעתם. אח"כ תהיה בבעיה גדולה יותר כי יהיו דעות לכאן ולכאן 🙂
הי אלעד, יש לי שאלה: במה בעצם תלוי הסכום המדויק אותו מקבל הבלוגר בעבור כל לחיצה על פרסומת שגוגל שותלת באתר שלו?
פינגבאק: אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג » לבלוגרים בוורדפרס יש ז*ן קטן
גו'ני:
העיקרון של השיטה הוא די ברור אבל חסר נתון קטן. עבור כל פרסומות שמוצגת ומישהו מקליק עליה גוגל גובה סכום מסויים מהמפרסם. את הנתון הזה ניתן להעריך על-ידי פתיחת חשבון של מפרסם (גוגל אדוורד) ובדיקת מילות קישור רלוונטיות. השאלה הגדולה היא מה האחוז מתוך מה שמשלם המפרסם אותו מקבל בעל האתר. אתמול, במסיבת העיתונאים של גוגל, אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, "שרוב הכסף הולך לבעל האתר". אני חושש שזה לא מדויק.
במידה ונניח כי יש אחוז קבוע שאותו מקבל בעל האתר (הנחה לא מבוססת) הרי שהכל תלוי בכמה משלם המפרסם.
האם באמת גוגל משלמים רק לפי הקלקות ואינם משלמים בכלל עבור צפייה לאלף?
ככל הידוע לי גוגל עובדים לפי הקלקות.
ראשית תודה על התגובה המהירה.
ושנית ברצוני להסב את תשומת ליבך לכתבה הבאה שבה כתוב שהם משלמים גם עבור אלף צפיות.
http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=429056&sid=127
ודבר אחרון-
האם ידוע לך איפה אפשר לברר נתונים על כמות הכניסות והמשתמשים באתרים?
שלום, אתה צודק.
מקריאה של העזרה של גוגל אדסנס עולה כי ישנו מסלול של תשלום לפי חשיפות אך הוא נקבע על-ידי המפרסם. לפי הכתוב כאן, אפשר גם לראות את הנתונים בדוחות.
שוב תודה
אבל התכוונתי האם יש מקום שבו אפשר לראות נתונים על אתרים אחרים.
כלומר האם יש אתר שבו אוכל לראות את נתוני הכניסות לאתרים שאינם שלי אלא אתרים רגלים .
ברצוני להקים אתר אבל אני רוצה להבין ולהיות יכול להעריך קודם את סדר הגודל של נתח השוק.
חלק מהאתרים חושפים את מספר הכניסות אליהם (כמו הבלוג המינורי הזה – ראה בתחתית הסרגל השמאלי).
פשוט צריך לחפש.
האם יש אפשרות ליצור איתך קשר לא על גבי התגובות החשופות לעין כל?
ראה את המייל שלי בעמוד הצוות של בלוגלי.