פרסומות תפוז בבלוגים מול גוגל אדסנס

היום פורסם בדה-מרקר וגם בגלובס כי תפוז תתחיל לשלם ממחר לבלוגרים שלה. בקצרה מדובר על תשלום של 8 שקלים עבור כל 1,000 צפיות בבלוג.

אפי הקודח כתב בנושא וטען כי מדובר בסכומים מגוחכים גם עבור בלוגרים בעלי תנועה גדולה בבלוג שלהם. אני נוטה להסכים איתו. הוא גם מציין ששירות כמו גוגל אדסנס מתגמל יותר. האומנם? לאחרונה כתבתי פוסט קצר על הרווחים של בלוגרים מהשרות אבל כעת יש צורך להשוות את הרווחים משתי התוכניות.

התוכנית החדשה של תפוז משלמת לפי צפיות (כאמור 8 שקלים עבור 1,000 צפיות). התוכנית של גוגל אדסנס משלמת לפי קליקים. על מנת להשוות על בסיס משותף ננסה להמיר את אדסנס לצפיות. קיים מונח שנקרא Click Through Rate – CTR הנמדד באחוזים ומשמעותו אחוז הקלקות על פרסומות מתוך הצפיות. לדוגמה, CTR של 5% נותן 50 הקלקות על כל 1,000 צפיות. עכשיו נשאלת השאלה כמה מרוויחים על כל הקלקה (CPC – cost per click). המספרים נעים בין 3 סנט לבין 50$ וגם יותר. לצורך הדוגמה נניח כי מקבלים את המינימום של 3 סנט. כלומר עם 50 הקלקות לכל 1,000 צפיות במחיר של 3 סנט לקליק, נקבל 1.5$=50*0.03 או 6.375 ש"ח. סכום זה נמוך משמונת השקלים של תפוז אך מה עם ה- CTR היה גבוה יותר ו/או ה- CPC היה גבוה יותר.

ניתן לחשב את השילוב של שני הפרמטרים האלו כך שיתקבל רווח של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות. למעשה קיימות אינסוף אפשרויות לכך. בגרף הבא מוצג ה- CPC כפונקציה של ה- CTR בהנחה של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות – הקו הכחול. ברור כי ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר ניתן להסתפק ברווח קטן יותר עבור כל הקלקה בכדי לזכות בשמונת השקלים.

8-1000.png

נסכם חלק זה בכך שנאמר כי במידה והתוכנית של גוגל אדסנס מציבה אותנו מעל הקו הכחול היא עדיפה על-פני התוכנית של תפוז. לעומת זאת, במידה והשילוב של ה- CTR וה- CPC מציב אותנו מתחת לקו, הרי שתפוז עדיפים.

אז איפה אנחנו נמצאים? כרגיל יש מחסור במידע. קיבלתי משני ידידים את הנתונים שלהם. בשני המקרים מדובר בבלוגים בעברית. אחד עצמאי והשני לא. להלן תצלום מסך של נתוני גוגל אדסנס של הבלוג הראשון עבור חודש דצמבר 2006:

g1.png

כפי שניתן לראות היו 501 הקלקות מתוך 4,964 צפיות (CTR=10.09%) אשר הניבו 70.74$. עם נחלק את ההכנסות במספר הקליקים נקבל CPC=0.1411$. עכשיו נחזור לגרף העליון ונציב את הנקודה הוורודה הימנית. הנקודה היא מעל הגרף כלומר גוגל אדסנס עדיפה. במקרה זה יתקבלו כ- 60 ש"ח עבור 1,000 צפיות.
בבלוג השני הנתונים שנתקבלו היו שונים אך התוצאה דומה. אחוז ההקלקות היה 1.21% אך הרווח עבור כל הקלקה היה גבוה יותר – 0.225$ – הנקודה הוורודה השמאלית. גם במקרה זה גוגל אדסנס עדיפה.

לסיכום: האם ניתן להכליל ולומר שגוגל אדסנס עדיפה על פני התוכנית החדשה של תפוז? לא. אין מספיק נתונים להראות זאת בצורה מובהקת אך בהחלט ניתן לחשוד שזה המצב. סך הכל תפוז היא עוד "יד" שצריכה להרוויח.

עידכון

קבלתי עוד שני צילומי מסך של נתונים. הראשון הוא של הנקודה השמאלית בגרף (הנתונים השתנו מעט מכיוון שעבר עוד יום):

g2.jpg

השני כולל נתונים של ארבעת הימים האחרונים בלבד:

g3.gif

17 תגובות בנושא “פרסומות תפוז בבלוגים מול גוגל אדסנס

  1. כל הכבוד על מאמר מאלף….אני עצמי ניסיתי אבל הלכתי לאיבוד במספרים הרבים 🙂
    בכל אופן אני עדיין חושב שכדאי לכתוב בלוג באנגלית (מה לעשות שבארץ ממעטים לגלוש בבלוגים).
    כמוכן להוסיף מספר תוכניות שותפים וביחד עם גוגל אדסנס הרווחים יהיו משמעותיים יותר לדעתי מאשר תפוז מציעים.

  2. 10% הקלקות נראה מאוד מאוד גבוה ואני משוכנע שעבור אחוז כזה בכל מקרה עדיף אדסנס. אבל, קשה לי להאמין שניתן להשיג אחוז כזה בבלוג, שחלק מהקוראים שלו הם קוראים קבועים ושעבורו גוגל מציגה כמעט כל פעם מודעות של קמפיינים הנמשכים לאורך הרבה זמן כמו אלו של heep וflix.

    הנקודה השניה על הגרף נראית לי הרבה יותר ריאלית והיא מראה שלכאורה ההבדל לא גדול, ויתכן שהוא מסתכם בהקלקה יחידה על פרסומת מאוד ריווחית.

  3. שרית – זה תמיד נכון. במידה ויש למישהו בלוג בתפוז אז הוא יהנה מהכנסה קטנה ללא תוספת מאמץ.

    מרק – הנתון של 10% הוא מבלוג שעוסק בנושאי כלכלה ולא מוצגים בו כלל פרסומות של flix ושל heep, אבל יש אמת בדבריך. הנקודה הימנית לא מושפעת מהקלקה אחת שכן מדובר על ממוצע של מאות הקלקות. גם במקרה זה התשלום גבוה בכ- 50% מזה של תפוז.

  4. בשני המקרים מדובר בסכומים קטנים, אם אתה מסתכל אליהם כמשהו עודף, ניחה, כיסוי קטן עבור עלויות האיחסון. אם אתה מסתכל על זה כמקור פרנסה, לך תעבוד או שתתחיל לכתוב הרבה יותר
    😀

  5. דייב – אכן בסכומים אלו לא מדובר על להפסיק לעבוד. יחד עם זאת, מי שייקח את הנושא ברצינות וישקיע בפוסט אחד ביום, בנושאים מסויימים, יכול להרוויח לדעתי כמה מאות דולרים בחודש. אבל בשביל להרוויח צריך לעבוד 🙂

  6. פינגבאק: בלוגלי » ארכיון » רוצים פרסומות בבלוג? בבקשה, אולי גם תרויחו!

  7. יש למודל של תפוז יתרון משמעותי אחד – הוא לא מעודד כתיבה של תוכן שיווקי. כדי להרוויח מפרסומות אפשר להשתדל לכתוב פוסט עם מילות מפתח שיגררו פרסומות רווחיות יותר, אפשר להצטמצם לנושאים שהפרסומות שלהם רווחיים יותר (קליק על פרסומת של שרותים פיננסיים הוא יקר בהרבה מקליק על פרסומות אחרות למשל), ואפשר להימנע מכתיבה שלילית על חברה ששמה יגרור פרסומת שלה (כשאני כותב פוסט זועם על קמפיין 'ינואר המחוספס' למשל סביר להניח שתופיע בצידו פרסומת של ג'ילט למרות שכרגע תקפתי אותה ועודדתי את הקוראים לא להיכנע לקמפיין הנכלולי שלה). המודל של 'תפוז' מעודד לכתוב תוכן שימשוך קוראים, נקודה.
    גם גוגל, אגב, ולא רק 'תפוז', הוא עוד יד שצריכה להרוויח.
    בכל הדיון הזה חסרה לי מאוד התייחסות למודל ישן יחסית שלא ידוע לי עד כמה הוא רווחי לבלוגרים, זה של amazon associates.

  8. שחר, אני לא לגמרי מסכים איתך.

    בשני המקרים מדובר על "להביא" תנועה לאתר. נכון שאפשר לגרור פרסומות ריווחיות יותר אבל צריך להביא גם את הקוראים. בתפוז תוכל לעשות זאת על-ידי כתיבה על נושאים "לוהטים".

    בסופו של דבר אם הקוראים רוצים לקרוא אותך הם יבואו ואם לא אז לא.

    דרך אגב, בגוגל אדסנס אתה יכול לסנן את המודעות שיופיעו אצלך באתר.

    לגבי אמזון – הנושא ריווחי מאד לבלוגרים בחול אך לא ידוע לי על אתרים ישראלים שמרוויחים מהתוכנית.

  9. אני לא חושב שזה תמיד יותר טוב מכלום. לגוגל אדסנס יש מחיר: יש להם קוים נוקשים לגבי מה מותר ומה אסור לך לכתוב בדף שמופיעות בו מודעות של גוגל, והם בודקים את זה. יום אחד הם מחליטים שיש הפרה של ההסכם והחשבון נסגר מיידית – לכל האתרים שמשתמשים בחשבון הזה, לא רק לאתר המפר.
    גם למודעות של תפוז יש מחיר, והמחיר הוא תפוז. חייבים להשתמש בממשק של תפוז, הקוראים רואים את הדף העמוס והמרגיז והלא סטנדרטי של תפוז. שלא לדבר על הסכם השימוש.
    יש שירותי פרסום אחרים, למשל Federated Media. אני חושב שהם ספציפית לא כל כך מתאימים לבלוגים ישראליים, אבל הנקודה היא שיש חיים אחרי גוגל.

  10. הם לא "יום אחד מחליטים"
    הם שולחים אזהרה מסודרת עם קישור למה בדיוק לא בסדר ומבקשים להסיר
    ואפילו נותנים זמן סביר לעשות את זה

    שלחתי לאלעד את האזהרות שאני קיבלתי, אולי הוא ירצה להרחיב על זה בפוסט נפרד. אבל בהחלט שהם לא דרקוניים כמו שאתה מתאר.

  11. פינגבאק: אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג » עוד נתוני גוגל אדסנס

  12. פינגבאק: אנקדוטות » אמת בפרסום - חשיפת הבלוגים הגדולה

  13. מנסיון שלי אישית אין כמו גוגל ברוויחים לעומת כל שאר תוכניות השותפים פה בארץ…
    וגם לגוגל יש יחס המרה על כל 1000 הופעות דף מה שהופך את תפוז לקצת פחות משתלם….
    כל מי שרוצה להירשם לגוגל אדסנס ולהרוויח כסף מהאתר/הבלוג/הפורום שלו יכול להיכנס דרך הלינק שבכותרת שלי ושם יש פירוט על האפשרויות של אדסנס

    [נערך: על פרסומות צריך לשלם כאן בבלוג]

להגיב על אלעד לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *