מה קורה עם Skype.co.il?

בתאריך 31 בינואר 2006 הגישה חברת Skype עתירה לועדה ליישוב מחלוקות בנושא רישום שמות מתחם של איגוד האינטרנט הישראלי. בעתירה טענה החברה כי על מר גל ולריוס, אשר מחזיק בשם המתחם skype.co.il, להעביר את ההחזקה על השם לחברה.

מעבר לטענות הברורות של חברת סקייפ בנוגע לבעלותה על סימן המסחר Skype, טענה החברה גם כי גל ולריוס "הוא גזלן שמות-מתחם, הנוהג לרשום שמות-מתחם המפרים ו/או פוגעים בזכויותיהם של אחרים". בעבר גם הועלתה טענה כי האתר שותל סוס טרויאני לגולשים בו. גל ולריוס בחר שלא להשיב לטענות חברת סקייפ.

הועדה מצאה כי חברת סקייפ הוכיחה את שלושת האלמנטים הדרושים:

א. שם המתחם זהה, או דומה עד כדי הטעיה, לסימן מסחר או סימן שירות שלעותרות הזכויות בו; ו-
ב. למחזיק אין זכויות או אינטרס לגיטימי ביחס לשם המתחם; ו-
ג. המחזיק רשם ומשתמש בשם המתחם בחוסר תום-לב.

בסיכומו של דבר החליטה הועדה, בתאריך 7 בינואר 2007, לבטל את הקצאת שם המתחם לולריוס ולהעבירו לחברת סקייפ. תמצית ההחלטה בעברית ולהחלטה המלאה באנגלית.

נכון לרגע כתיבת פוסט זה, שם המתחם skype.co.il עדיין רשום על שם גל ולריוס. ניתן לבדוק את מצב הרישום באתר איגוד האינטרנט הישראלי. אתר "סקייפ הישראלי" מציב בראשו כיתוב כי אין לו כל קשר לחברת סקייפ. בשאר העמוד מוצגים קישורים לפרסומות בנושאים שונים. הצגת הפרסומות נעשית בעזרת שרות שנקרא Domain parking. שרות זה ניתן על-ידי חברות רבות כולל חברת גוגל. גל ולריוס משתמש בשרות של חברת NameDrive. במידה ותרצו לראות אילו פרסומות יוצגו עבור האתר שלכם (או כל אתר אחר) השתמשו בכלי שנקרא ND Sandbox – Preview domains ואשר נמצא באתר החברה מצד שמאל למטה. גם זו דרך להרוויח כסף באינטרנט הכסף מדבר

MadAd וההסכם הסודי

מכיוון שנשאלנו על האפשרות לשלב פרסומות של MadAd בבלוגלי, בדקתי את הסכם ההתקשרות עם בעל אתר שמוצג באתר החברה. סעיף 19 משך את עיני (ההדגשה שלי):

19. מנהל האתר מתחייב לשמור בסוד את תוכנו של הסכם זה לרבות סכומי התשלום עבור כל "ליד" שהוא מקבל.

רק על תספרו שאני גיליתי לכם.

מה קורה שמפרים את תנאי השימוש של גוגל אדסנס?

מרג' היא בלוגרית ותיקה בבלוגלי (ותיקה יחסית שכן בלוגלי פועל כשלושה חודשים בלבד). לפני זמן מה מרג' נרשמה לשרות גוגל אדסנס והחלה להציב פרסומות בבלוג שלה. באחד מהפוסטים, בתגובות, נכתבו מילים שמרמזות על בקשה ללחיצה על הפרסומות. לא עברו מספר ימים והיא קבלה את המכתב הבא מהצוות של גוגל אדסנס (ההדגשות באדום שלי):

Hello,

While reviewing your account, we noticed that you are currently displaying Google ads in a manner that is not compliant with our policies. For instance, we found violations of AdSense policies on pages such as marg.blogli.co.il/archives/220.

Publishers are not permitted to encourage users to click on Google ads or bring excessive attention to ad units. For example, your site cannot contain phrases such as "click the ads," "support our sponsors," "visit these recommended links," or other similar language that could apply to the Google ads on your site. Publishers may not use arrows or other symbols to direct attention to the ads on their sites, and publishers may not label the Google ads with text other than "sponsored links" or "advertisements."

Please make any necessary changes to your web pages in the next 3 business days. https://www.google.com/adsense/policies ) to ensure that all of your other pages are in compliance. We also suggest that you take the time to review our program policies (

Once you update your site, we will automatically detect the changes and ad serving will not be affected. If you choose not to make the changes to your account within the next three days, your account will remain active but you will no longer be able to display ads on the site. Please note, however, that we may disable your account if further violations are found in the future.

Thank you for your cooperation.

Sincerely,

The Google AdSense Team

מרג' היא ילדה טובה. היא תיקנה את הדרוש תיקון וקבלה מכתב מגוגל בו הם מודים לה על שיתוף הפעולה.

מסקנות:

  1. גוגל בודקים את האתרים בהם מוצגות פרסומות.
  2. גוגל יודעים עברית.
  3. אסור לעודד בשום דרך הקלקה על המודעות.
  4. למרות שעברית היא לא שפה נתמכת על-ידי גוגל אדסנס ולפי החוקים אסור להציב פרסומות באתרים עבריים, גוגל מעלימה עין מהנושאקריצה

פרסומות תפוז בבלוגים מול גוגל אדסנס

היום פורסם בדה-מרקר וגם בגלובס כי תפוז תתחיל לשלם ממחר לבלוגרים שלה. בקצרה מדובר על תשלום של 8 שקלים עבור כל 1,000 צפיות בבלוג.

אפי הקודח כתב בנושא וטען כי מדובר בסכומים מגוחכים גם עבור בלוגרים בעלי תנועה גדולה בבלוג שלהם. אני נוטה להסכים איתו. הוא גם מציין ששירות כמו גוגל אדסנס מתגמל יותר. האומנם? לאחרונה כתבתי פוסט קצר על הרווחים של בלוגרים מהשרות אבל כעת יש צורך להשוות את הרווחים משתי התוכניות.

התוכנית החדשה של תפוז משלמת לפי צפיות (כאמור 8 שקלים עבור 1,000 צפיות). התוכנית של גוגל אדסנס משלמת לפי קליקים. על מנת להשוות על בסיס משותף ננסה להמיר את אדסנס לצפיות. קיים מונח שנקרא Click Through Rate – CTR הנמדד באחוזים ומשמעותו אחוז הקלקות על פרסומות מתוך הצפיות. לדוגמה, CTR של 5% נותן 50 הקלקות על כל 1,000 צפיות. עכשיו נשאלת השאלה כמה מרוויחים על כל הקלקה (CPC – cost per click). המספרים נעים בין 3 סנט לבין 50$ וגם יותר. לצורך הדוגמה נניח כי מקבלים את המינימום של 3 סנט. כלומר עם 50 הקלקות לכל 1,000 צפיות במחיר של 3 סנט לקליק, נקבל 1.5$=50*0.03 או 6.375 ש"ח. סכום זה נמוך משמונת השקלים של תפוז אך מה עם ה- CTR היה גבוה יותר ו/או ה- CPC היה גבוה יותר.

ניתן לחשב את השילוב של שני הפרמטרים האלו כך שיתקבל רווח של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות. למעשה קיימות אינסוף אפשרויות לכך. בגרף הבא מוצג ה- CPC כפונקציה של ה- CTR בהנחה של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות – הקו הכחול. ברור כי ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר ניתן להסתפק ברווח קטן יותר עבור כל הקלקה בכדי לזכות בשמונת השקלים.

8-1000.png

נסכם חלק זה בכך שנאמר כי במידה והתוכנית של גוגל אדסנס מציבה אותנו מעל הקו הכחול היא עדיפה על-פני התוכנית של תפוז. לעומת זאת, במידה והשילוב של ה- CTR וה- CPC מציב אותנו מתחת לקו, הרי שתפוז עדיפים.

אז איפה אנחנו נמצאים? כרגיל יש מחסור במידע. קיבלתי משני ידידים את הנתונים שלהם. בשני המקרים מדובר בבלוגים בעברית. אחד עצמאי והשני לא. להלן תצלום מסך של נתוני גוגל אדסנס של הבלוג הראשון עבור חודש דצמבר 2006:

g1.png

כפי שניתן לראות היו 501 הקלקות מתוך 4,964 צפיות (CTR=10.09%) אשר הניבו 70.74$. עם נחלק את ההכנסות במספר הקליקים נקבל CPC=0.1411$. עכשיו נחזור לגרף העליון ונציב את הנקודה הוורודה הימנית. הנקודה היא מעל הגרף כלומר גוגל אדסנס עדיפה. במקרה זה יתקבלו כ- 60 ש"ח עבור 1,000 צפיות.
בבלוג השני הנתונים שנתקבלו היו שונים אך התוצאה דומה. אחוז ההקלקות היה 1.21% אך הרווח עבור כל הקלקה היה גבוה יותר – 0.225$ – הנקודה הוורודה השמאלית. גם במקרה זה גוגל אדסנס עדיפה.

לסיכום: האם ניתן להכליל ולומר שגוגל אדסנס עדיפה על פני התוכנית החדשה של תפוז? לא. אין מספיק נתונים להראות זאת בצורה מובהקת אך בהחלט ניתן לחשוד שזה המצב. סך הכל תפוז היא עוד "יד" שצריכה להרוויח.

עידכון

קבלתי עוד שני צילומי מסך של נתונים. הראשון הוא של הנקודה השמאלית בגרף (הנתונים השתנו מעט מכיוון שעבר עוד יום):

g2.jpg

השני כולל נתונים של ארבעת הימים האחרונים בלבד:

g3.gif

כמה בלוגרים מרוויחים מגוגל אדסנס

ובכן, זו שאלת מליון הדולר.

בארץ קצת קשה לאמוד כיום את הסכומים מכיוון שהכל מעורפל. אנשים לא מוסרים מידע ולא משתפים. אולי אני אנסה לארגן סקר אלמונימי בכדי לאסוף קצת נתונים.

בחול יש בלוגרים כמו Darren Rowse אשר מרוויחים מעל 15,000$ בחודש. באחת התגובות לפוסט של ליאור, שעסק ברעיון להקים בלוגים למטרת יצירת הכנסה, נתתי קישור לגרף ההכנסות של Darren:

earnings-graph.gif

זה היה בספטמבר 2005. לקרת סוף שנת 2006 הוא ערך סקר על הכנסות הבלוגרים המבקרים אצלו בבלוג מהשרות של גוגל אדסנס. להלן התוצאות:

200612142230.jpg

מהנתונים עולה כי 45% מהבלוגרים מרוויחים מעל 100$ בחודש. רוצים להצטרף? קראו כאן כיצד.

שינוי שיטת התגמול של הפניה לרישום לגוגל אדסנס

אתמול פורסם בבלוג של גוגל אדסנס כי שיטת התגמול על הפניות לרישום לשרות משתנה לטובה ובאופן משמעותי. למעשה התגמול עבור עוד הפניות השתנה אך אתרכז בגוגל אדסנס.

מהי תכונת ההפניות (מתוך אתר גוגל):

הפניות הן תכונה של AdSense המאפשרת לך להגדיל את הכנסותיך ולהגביר את המודעות של מבקרי האתר שלך למוצרים ושירותים שימושיים. באמצעות הוספת לחצן הפניה באתר שלך, באפשרותך להפנות משתמשים למוצרים כגון AdSense או Firefox with Google Toolbar. כאשר ההפניה שלך מחברת בין משתמש לבין אחד ממוצרי ההפניה שלנו, תוכל לייצר הכנסות נוספות תוך עזרה לשותפים חדשים להפיק הכנסה מאתרי האינטרנט שלהם ולשפר את חווית הגלישה שלהם.

עד אתמול, כאשר משתמש שהפנית ל-AdSense הרוויח לראשונה $100 בתוך 180 יום מהרישום, גוגל זיכו את חשבון ה- AdSense שלך ב- $100.

השיטה החדשה בנויה משני שלבים ועוד בונוס:

  1. כאשר משתמש שהפנית ל-AdSense הרוויח לראשונה $5 בתוך 180 יום מהרישום, גוגל יזכו את חשבון ה- AdSense שלך ב- $5.
  2. כאשר אותו משתמש שהפנית ל-AdSense הרוויח לראשונה $100 בתוך 180 יום מהרישום, גוגל יזכו את חשבון ה- AdSense שלך ב- $250 נוספים.
  3. במידה ובתקופה כלשהי של 180 יום, 25 משתמשים שהפנית ל-AdSense הרוויחו לראשונה $100 בתוך 180 יום מהרישום שלהם, גוגל יזכו את חשבון ה- AdSense שלך בבונוס של $2,000 נוספים (מוגבל לבונוס אחד בשנה).

אין ספק שמדובר בשינוי מהפכני. ראשית, כמעט כל מי שנרשם לשרות ומתחיל להציג פרסומות באתר שלו, ירוויח לפחות 5$ בחצי שנה. כלומר קיים סיכוי סביר שתרוויח 5$ עבור ההפניה. נכון, זה לא הרבה אבל משהו. אבל, וזה אבל גדול. במידה ואותו נרשם יתמיד ויגיע ל- 100$ בחצי שנה, הרווח שלך יהיה גדול – 250$! את הבונוס קצת יותר קשה לקבל הכסף מדבר

רוצים לנסות? קראו את "איך נרשמים לגוגל אדסנס?"

רוצים להציג פרסומות בבבלוג שלכם כאן בבלוגלי? קראו את "איך מכניסים פרסומות לבלוג?"

כמה עולה קישור מאתר בעל Page Rank גבוה?

דבר ידוע הוא כי הדרוג שגוגל מעניק לכל דף אינטרנט (Page Rank) הקובע את מעמדו בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש. על איך נקבעת הדרגה של כל דף נכתבו כבר המון מילים ועדיין לא הכל ברור. מה שכן ידוע הוא שאחד מהגורמים המשפיעים הוא אילו אתרים מקשרים לדף המדובר (קישורים נכנסים). ככל שאתרים בעלי דרוג גבוה יותר מפנים לדף שלך כך תעלה דרגתו. קיימת היום תעשיה של קניית קישורים נכנסים ומדובר באלפי ומאות אלפי דולרים.

האתר w3c.org הוא בעל דרוג 10 9 (מתוך 10). אתר זה מוכר קישורים לאתרים בעלות של 1000$ לשנה. כמובן לא נאמר בצורה מפורשת שמוכרים קישורים. הכל תחת המסווה של "תמיכה באירגון".

pagerank-byfml.gif

למי שמעוניין ניתן לראות את הקישורים כאן. ומי שרוצה לדעת מהו ה PageRank של בלוגלי שיבדוק בכלי הזה.
(הפוסט הזה פורסם בעבר בבלוג ישן שלי שעובר אט-אט לכאן)

תמונות ליד פרסומות של גוגל אדסנס

לפני כמה זמן שרית התעסקה עם נושא הפרסומות בבלוגים. צביקה ענה לה היום והפנה אותה להציץ בטיפים של פילי. יש לי רק הערה אחת לגבי הפוסט של פילי. למעשה לא לגבי הפוסט אלא לגבי הפרסומות של גוגל המוצגות בו. למעשה לא לגבי הפרסומות של גוגל אלא לתמונות הקטנות שמופיעות לידן.

דבר ידוע הוא כי הצבת תמונות קטנות ליד הפרסומות "עוזרות" לגולשים ללחוץ על הפרסומת. אפילו נכתב תוסף לוורדפרס שמציב את התמונות האלו. תנאי השימוש של גוגל אדסנס אסרו על כל דבר הגורם לחשוב כי חלק מתוכן האתר שייך לפרסומות. על-כך נהוג היה להתגבר על-ידי קו דק שהפריד בין התמונה לפרסומת.

בחודש שעבר נכתבה הבהרה בבלוג של גוגל אדסנס שהודיעה שתמונות ליד הפרסומות אסורות כולל כאלו המופרדות בקו. אסור להציב תמונות הגורמות לחשוב כי חלק מהתוכן שייך לפרסומת.

fruitimages.png

כן, זה אסור. זהירות – אל תגרמו לביטול חשבונכם בגוגל אדסנס!

מזימת ההוסף וזרוק

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות כסף ברשת היא להציג פרסומות באתרים ולחכות שמישהו יצפה בן ו/או ילחץ עליהן. נשמע כמובן פשוט אך תנאי הכרחי להצלחה הוא תעבורה גדולה (גדולה מאד) של גולשים באתר. אבל אפשר גם אחרת. במקום להחזיק אתר אחד ותנועת גולשים גדולה, יוצרים הרבה אתרים (עשרות ומאות אלפים) מתוך כוונה כי לכל אחד מהם יכנס מספר קטן של גולשים.

אז מה צריך בשביל להקים אתר?
דבר ראשון צריך שרת אינטרנט. זה לא כל-כך מסובך. תמורת כמה עשרות דולרים בחודש ניתן לשכור שרת אשר יכול לאחסן כמות כמעט בלתי מוגבלת של אתרי אינטרנט קטנים.

דבר שני צריך כתובת יחודית לאתר – שם תחום (Domain name). זו כבר בעיה יותר יקרה. שם תחום עולה בערך 6 דולרים לשנה (בקניה בכמות) ואם דיברנו על עשרות אלפי אתרים דרוש סכום כסף גדול מאד.

מזימת ההוסף וזרוק
אז מה עושים? כאן נכנסת לפעולה מזימת ההוסף וזרוק אשר מטרתה היא לזכות בשמות תחום לזמן קצר של מספר ימים בחינם. המזימה עושה שימוש בימי-החסד, Grace Period, המוענקים לכל אחד אשר קונה שם תחום. ימי-החסד הוא חלון של חמשה ימים אשר בהם מותר לרושם שם התחום החדש להתחרט ולקבל את כספו בחזרה. הכוונה המקורית שם ימי-החסד היתה לאפשר לאדם התמים לתקן טעיות שעשה בזמן הרישום.

להמשיך לקרוא