רק ישראלים – תנאי השימוש של תפוז תשלומים

לפני מספר ימים תפוז הודיעה כי תתחיל לשלם לבלוגרים עבור הצפיות בבלוגים שלהם. בתנאי השימוש של השרות, שחשופים רק למנויים של תפוז, מצאתי את השורה הבאה:

בחישוב מספר הביקורים ייספרו רק ביקורים אשר נעשו ממחשבים בעלי כתובת IP ישראלית.

מצאתי בתפוז את הבלוג הפופולרי של אמנון כרמל אשר מציג מפה של ClustrMaps אשר מראה מאיפה הגולשים שלו באים:

blogtapuzcoil-amnon-world1.jpg

תמונה מלאה

אני חושב שלא כדאי לו להתחיל עם זה בכלל אבל למה רק גולשים מישראל?

מי שצורך תוכן בעברית מחו"ל לא צריך טיסות לארץ? לא רוצה לשלוח פרחים לאמא שלו ביום ההולדת שלה? לא רוצה לראות סרטים של פליקס?

MadAd וההסכם הסודי

מכיוון שנשאלנו על האפשרות לשלב פרסומות של MadAd בבלוגלי, בדקתי את הסכם ההתקשרות עם בעל אתר שמוצג באתר החברה. סעיף 19 משך את עיני (ההדגשה שלי):

19. מנהל האתר מתחייב לשמור בסוד את תוכנו של הסכם זה לרבות סכומי התשלום עבור כל "ליד" שהוא מקבל.

רק על תספרו שאני גיליתי לכם.

ספאם של זונות או זונות של ספאם

אפי פוקס הקודח שלח לי תגובה מעניינת שקיבל לאחד הפוסטים (השגיאות במקור):

תימניה בת 45 נשית וסקסית ממרכז ת"א מעונינת בפרטנר לחילופי זוגות בתמיכה ובדיסקרטיות מוחלטת משרונה 052-xxxxxxx

סמדי הבלונדינית בת 50 מבת ים 052xxxxxxx חובבת סקס קבוצתי במסיבות של חילופי שלישיות ומיפגשים של חילופי זוגות

נילי בת 40 050xxxxxxx קתנה רזה וחמה דו מינית לסקס טוב אוראלי בבן זוג לחילופי זוגות

רונה 35חמודה יפה ןאינטליגנתית 052xxxxxxx

דנה 40 החמה מרחובות 050xxxxxxx

עם אתה מהשרון צלצל לשיראלה 054xxxxxxx.

ניפגשרות רק למסיבות שלחילופי זוגות . לא בצימרים לא בבתי מלון ולא בדירה פרטית ץ עם אתה מעל גיל 35 ומחפש בת זוג למסיבה של חילופי זוגות צלצל וניתפגש. ניפגשות רק בימי שלישי חמישי ושישי . לצלצל אחרי שעה 16 עד 10 בערב . לא לצלצל בבוקרבבוקר ולא בלילה . העוף הזקן עושה את מרק ה!וב!!י סקס נכון טוב ואמיתי מתחיל במסיבה טובה של חילופי זוגות !!

ואני אומר: ספאם סתם זונות.

מסיבת העיתונאים של גוגל

לפני מספר ימים כתב ליאור הנר על הזמנה שקיבל למסיבת עיתונאים מסתורית של גוגל ואף עדכן שגם אני קבלתי הזמנה כזו. בתגובות לפוסט שלו אפשר לראות שגם גדי שמשון הוזמן.

יש כאן שלושה נושאים מעניינים:

  1. מה פתאום מזמינים בלוגרים למסיבת עיתונאים? על הקשר בין עיתונאות ובלוגריות כבר נכתב רבות. לאחרונה הזמין איגוד האינטרנט הישראלי מספר בלוגרים לסקר את הכינוס השנתי שלו. ואני חשבתי שעיתונאות זה מקצוע!
  2. מה גוגל רוצים להגיד? אני מקווה שהם יודיעו על פתיחת שרות גוגל אדסנס לאתרים בעברית (הכוונה לפתיחה רשמית).
  3. מסיבת העיתונאים "נופלת" על הכינוס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי. מעניין איזה עיתונאי יישאר בכינוס ולא יבוא לגוגל.

הצינור הטוב והנמוך

הצינור – רכילות, תמונות ושמועות בלתי מבוססות הוא אחד מהבלוגים כאן בבלוגלי. היום פורסם במוסף הארץ של סוף השבוע הטור ועדת המידרוג – מדריך שבועי לקורא הרב-תרבותי ותאמינו או לא, הצינור מופיע בצד הטוב אבל נמוך נמוך. בדיוק כמו שרכילות צריכה להיות מגניב

the_pipe.jpg

לתמונה המלאה

מה קורה שמפרים את תנאי השימוש של גוגל אדסנס?

מרג' היא בלוגרית ותיקה בבלוגלי (ותיקה יחסית שכן בלוגלי פועל כשלושה חודשים בלבד). לפני זמן מה מרג' נרשמה לשרות גוגל אדסנס והחלה להציב פרסומות בבלוג שלה. באחד מהפוסטים, בתגובות, נכתבו מילים שמרמזות על בקשה ללחיצה על הפרסומות. לא עברו מספר ימים והיא קבלה את המכתב הבא מהצוות של גוגל אדסנס (ההדגשות באדום שלי):

Hello,

While reviewing your account, we noticed that you are currently displaying Google ads in a manner that is not compliant with our policies. For instance, we found violations of AdSense policies on pages such as marg.blogli.co.il/archives/220.

Publishers are not permitted to encourage users to click on Google ads or bring excessive attention to ad units. For example, your site cannot contain phrases such as "click the ads," "support our sponsors," "visit these recommended links," or other similar language that could apply to the Google ads on your site. Publishers may not use arrows or other symbols to direct attention to the ads on their sites, and publishers may not label the Google ads with text other than "sponsored links" or "advertisements."

Please make any necessary changes to your web pages in the next 3 business days. https://www.google.com/adsense/policies ) to ensure that all of your other pages are in compliance. We also suggest that you take the time to review our program policies (

Once you update your site, we will automatically detect the changes and ad serving will not be affected. If you choose not to make the changes to your account within the next three days, your account will remain active but you will no longer be able to display ads on the site. Please note, however, that we may disable your account if further violations are found in the future.

Thank you for your cooperation.

Sincerely,

The Google AdSense Team

מרג' היא ילדה טובה. היא תיקנה את הדרוש תיקון וקבלה מכתב מגוגל בו הם מודים לה על שיתוף הפעולה.

מסקנות:

  1. גוגל בודקים את האתרים בהם מוצגות פרסומות.
  2. גוגל יודעים עברית.
  3. אסור לעודד בשום דרך הקלקה על המודעות.
  4. למרות שעברית היא לא שפה נתמכת על-ידי גוגל אדסנס ולפי החוקים אסור להציב פרסומות באתרים עבריים, גוגל מעלימה עין מהנושאקריצה

מכרז איגוד האינטרנט לכנס השנתי

מסתבר שזכיתי במכרז של איגוד האינטרנט הישראלי עבור פוסט שלי שעסק בהשוואת הרשמים המוסמכים לרישום שמות מתחם ישראליים על-ידי האיגוד. המכרז היה על הזכות לסקר כבלוגר את הכנס ה- 11 של האיגוד. בנוסף לבלוג מישראבלוג ושלושה מתפוז, זכתה גם מיטל שלנו מבלוגלי (על פקצות, לינוקס, ומה שבינהם!).

הפוסט שזיכה אותי במכרז היה חלק מתחקיר שניסיתי לעשות על-מנת לגלות את אחד הסודות של האיגוד. לצערי עדיין לא הצלחתי במשימה אבל תוכלו לקרוא על הנושא כאן.

איגוד האינטרנט כתב:

בצעד ראשון מסוגו מזמין איגוד האינטרנט הישראלי בלוגרים לסקר את הכנס השנתי ה- 11 של האיגוד – "אינטרנט חובק עולם", כחלק מהעיתונאים המוזמנים לאירוע. זו אחת הפעמים הראשונות בהיסטוריה של הרשת העברית, בה מקבלים הבלוגרים מעמד דומה לזה של עיתונאים. (ההדגשה שלי – א.ז.)

נניח שהעובדה שאני כותב בלוג הופכת אותי לבלוגר. אני אפילו מפעיל עם ידידיי שרות בלוגים. אבל האם זה הופך אותי לעיתונאי?

בכל מקרה כנראה לא אצליח להגיע לכנס (אומר זאת גם לאיגוד בכדי שיציעו למישהו אחר) אבל אני מבטיח להמשיך לעקוב אחרי הנושא שהביא אותי לשם – מחירי הדומיינים הישראלים.

פרסומות תפוז בבלוגים מול גוגל אדסנס

היום פורסם בדה-מרקר וגם בגלובס כי תפוז תתחיל לשלם ממחר לבלוגרים שלה. בקצרה מדובר על תשלום של 8 שקלים עבור כל 1,000 צפיות בבלוג.

אפי הקודח כתב בנושא וטען כי מדובר בסכומים מגוחכים גם עבור בלוגרים בעלי תנועה גדולה בבלוג שלהם. אני נוטה להסכים איתו. הוא גם מציין ששירות כמו גוגל אדסנס מתגמל יותר. האומנם? לאחרונה כתבתי פוסט קצר על הרווחים של בלוגרים מהשרות אבל כעת יש צורך להשוות את הרווחים משתי התוכניות.

התוכנית החדשה של תפוז משלמת לפי צפיות (כאמור 8 שקלים עבור 1,000 צפיות). התוכנית של גוגל אדסנס משלמת לפי קליקים. על מנת להשוות על בסיס משותף ננסה להמיר את אדסנס לצפיות. קיים מונח שנקרא Click Through Rate – CTR הנמדד באחוזים ומשמעותו אחוז הקלקות על פרסומות מתוך הצפיות. לדוגמה, CTR של 5% נותן 50 הקלקות על כל 1,000 צפיות. עכשיו נשאלת השאלה כמה מרוויחים על כל הקלקה (CPC – cost per click). המספרים נעים בין 3 סנט לבין 50$ וגם יותר. לצורך הדוגמה נניח כי מקבלים את המינימום של 3 סנט. כלומר עם 50 הקלקות לכל 1,000 צפיות במחיר של 3 סנט לקליק, נקבל 1.5$=50*0.03 או 6.375 ש"ח. סכום זה נמוך משמונת השקלים של תפוז אך מה עם ה- CTR היה גבוה יותר ו/או ה- CPC היה גבוה יותר.

ניתן לחשב את השילוב של שני הפרמטרים האלו כך שיתקבל רווח של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות. למעשה קיימות אינסוף אפשרויות לכך. בגרף הבא מוצג ה- CPC כפונקציה של ה- CTR בהנחה של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות – הקו הכחול. ברור כי ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר ניתן להסתפק ברווח קטן יותר עבור כל הקלקה בכדי לזכות בשמונת השקלים.

8-1000.png

נסכם חלק זה בכך שנאמר כי במידה והתוכנית של גוגל אדסנס מציבה אותנו מעל הקו הכחול היא עדיפה על-פני התוכנית של תפוז. לעומת זאת, במידה והשילוב של ה- CTR וה- CPC מציב אותנו מתחת לקו, הרי שתפוז עדיפים.

אז איפה אנחנו נמצאים? כרגיל יש מחסור במידע. קיבלתי משני ידידים את הנתונים שלהם. בשני המקרים מדובר בבלוגים בעברית. אחד עצמאי והשני לא. להלן תצלום מסך של נתוני גוגל אדסנס של הבלוג הראשון עבור חודש דצמבר 2006:

g1.png

כפי שניתן לראות היו 501 הקלקות מתוך 4,964 צפיות (CTR=10.09%) אשר הניבו 70.74$. עם נחלק את ההכנסות במספר הקליקים נקבל CPC=0.1411$. עכשיו נחזור לגרף העליון ונציב את הנקודה הוורודה הימנית. הנקודה היא מעל הגרף כלומר גוגל אדסנס עדיפה. במקרה זה יתקבלו כ- 60 ש"ח עבור 1,000 צפיות.
בבלוג השני הנתונים שנתקבלו היו שונים אך התוצאה דומה. אחוז ההקלקות היה 1.21% אך הרווח עבור כל הקלקה היה גבוה יותר – 0.225$ – הנקודה הוורודה השמאלית. גם במקרה זה גוגל אדסנס עדיפה.

לסיכום: האם ניתן להכליל ולומר שגוגל אדסנס עדיפה על פני התוכנית החדשה של תפוז? לא. אין מספיק נתונים להראות זאת בצורה מובהקת אך בהחלט ניתן לחשוד שזה המצב. סך הכל תפוז היא עוד "יד" שצריכה להרוויח.

עידכון

קבלתי עוד שני צילומי מסך של נתונים. הראשון הוא של הנקודה השמאלית בגרף (הנתונים השתנו מעט מכיוון שעבר עוד יום):

g2.jpg

השני כולל נתונים של ארבעת הימים האחרונים בלבד:

g3.gif

לא תואמים לפיירפוקס

עוד פוסט שאהבתי: תומר מביא בפוסט שלו את רשימת 20 האתרים הגדולים שאינם תואמים לפיירפוקס. בראש הטבלה ניתן למצוא את הארץ, YNET, וואלה, אורנג', תפוז

אני לא פאנט בנושא הדפדפן שלי. מזה כשנה אני גולש לרוב בעזרת השועל. התחלתי איתו כחלק ממגמה של שימוש בתוכנות חופשיות (כמו וורדפרס) ומצאתי אותו נוח יותר מזה של מיקרוסופט. כמובן שהיה נוח יותר עם כל האתרים היו עומדים בתקנים וכל הדפדפנים היו מציגים את אותו הדבר אבל אפשר להסתדר די בקלות. מה אני עושה כשאני לא מצליח לגלוש באמצעות השועל? לעיתים אני מוותר כי כנראה זה לא היה חשוב מספיק ולעיתים פשוט פותח IE. ברוב המקרים אני אפילו לא מתעצבן.

אתר אחד, שלא מופיע ברשימה של תומר, הוא האתר הממשלתי. כאן אני דווקא כן מתעצבן, במיוחד כאשר אני רוצה צריך לבצע תשלומים שונים, דבר שהוא בלתי אפשרי בשועל. הייתי מצפה מהממלכה לפעול לפי התקנים ולא להיות מכוונים לגישה אחת. אחרים יטענו שרוב האנשים משתמשים ב- IE לכן צריך להתאים את השרות לקהל. אני לעומת זאת חושב שיש כאן אלמנט חינוכי. פעם רוב האנשים קטפו פרחי בר ואיכשהו החינוך הצליח. היום הבת שלי בכיתה א' מדברת על שיתוף הציבור בתוכניות הפיתוח של העיר (על כך אולי בפוסט אחר). אין כל סיבה שלא נלמד לעבוד גם באינטרנט לפי התקנים.