לבלוגרים בוורדפרס יש ז*ן קטן

עוד לא עברו יומיים מאז ההשקה הרשמית גוגל אדסנס לתוכן וכבר התחלנו ברגל שמאל.

אני מנוי על קבוצת הדיון וורדפרס בעברית שהיא חלק מאתר גוגל – קבוצות דיון. בדרך כלל אני קורא את ההודעות במייל אבל מדי פעם אני רוצה לחפש הודעות ישנות ואז אני ניגש לאתר הקבוצה. אתמול נכנסתי לדף הזה באתר ואני רואה את מודעת האדסנס (לתוכן, זוכרים) הבאה:


(לתמונה המלאה של דף האתר)

מה נסיק מזה? או שיש בעיה מסוימת בניתוח התוכן באתר על-ידי גוגל אדסנס או שהכותרת של הפוסט נכונה. במאמר מוסגר נגיד רק שלא ראוי בכלל להציג מודעות כאלה בדפים תחת הדומיין של גוגל.

ועכשיו – איפה נרשמים?

המסיבה של גוגל

אז קפצתי לשעה קלה למסיבה של גוגל לשחק אותה עיתונאי.

אתחיל מהסוף – הוכרזה באופן רשמי מערכת אדסנס לתוכן עבור אתרים בשפה העברית, ומי שרוצה להרשם מוזמן. מכיוון שהיה כבר ידוע כי זה מה שיוכרז לא חודש למעשה דבר במסיבה.

מספר משפטים קצרים על מערכת גוגל אדסנס לתוכן. המערכת מאפשרת לבעלי אתרים ובלוגים הצבת פרסומות של גוגל באתרם. התשלום הוא לפי הקלקות. על הגולשים באתר ללחוץ בפועל על הפרסומות בכדי שבעל האתר ירוויח (זאת בניגוד למודל תשלום לפי מספר חשיפות שבו בעל האתר מקבל סכום כסף מסוים עבור מספר קבוע של צפיות בדפי האתר). קצת מידע על כמה ניתן להרוויח אפשר למצוא כאן וכאן. תשלום מתבצע לאחר שנצברים רווחים בסכום של 100$. התשלום מתבצע בהמחאה דולרית או בהעברה בנקאית שיקלית.

מאיר ברנד - מנכ
(מאיר ברנד – מנכ"ל גוגל ישראל)

למה בכל זאת היה כדאי לבוא:

  • עשו כבוד לבלוגים. צמד המילים "אתרים ובלוגים" הופיע מספר פעמים.
  • לצערי לא זיהיתי אותו בקהל אבל מסתבר שהיה שם עוד בלוגר שהוא לא עיתונאי (אני גם חושב שהוא היה תקופה מסויימת בבלוגלי עד שנטש אותנו לבלוג עצמאי).
  • מאיר ברנד "מאמין שיש פוטנציאל לבלוגרים ישראלים להרוויח עשרות אלפי דולרים מגוגל אדסנס",היפ-היפ-הורי!
  • עשיתי מינגליניג בין העיתונאים דבר שבטח לא יזיק לבלוגלי.
  • נוצרו קשרים עם בעלי אתרים שיכולים להוביל לשיתופי פעולה וגם לשיתוף עם מוצרים של גוגל כך שגם הם מרוויחים.
  • ניתנה לי האפשרות להעלות שאלות טכניות בנוגע לגוגל אדסנס.
  • עשו לי כבוד: "אז אתה אלעד? איזה יופי לחבר שם לפרצוף!".
  • הקפה היה טוב.

ונסיים בבדיחה: בעל אתר אחד, לא משנה איזה, סיפר כי הוא שולח ניוזלטר שלוש פעמים בשבוע לכ- 10,000 כתובות דוא"ל. הוא רצה לדעת האם ניתן לשלב בניוזלטר פרסומות של גוגל. ענה לא אחד הנוכחים: "כן. יש מוצר מיוחד בשביל זה: Google for Spam".

גוגל ישראל – עלינו עליכם – יש אדסנס לתוכן בעברית

!!! חשיפה עולמית ראשונית ובלעדית !!!
(איך אני משחק אותה עיתונאי)

לפני מספר ימים כתבתי שהוזמנתי למסיבת העיתונאים של גוגל ישראל. ההזמנה לא סיפרה מאומה על תוכן מסיבת העיתונאים והיו ספקולציות לכאן ולכאן. אני קיויתי שהם יכריזו על פתיחת גוגל אדסנס לתוכן בעברית. מסיבת העיתונאים תערך רק בעוד כשעה אבל כנראה שצדקתי.

עד היום, מי שהיה מנסה להרשם לשרות גוגל אדסנס עבור אתר בעברית, היה יכול לבחור רק באדסנס לחיפוש. זה היה נכון עד אתמול בלילה. היום בבוקר כבר ניתן להרשם לאדסנס לתוכן. ברגע שבוחרים בטופס הרישום את שפת האתר כעברית:

adsense_heb11.JPG

ניתן לבחור גם את אדסנס לתוכן כמוצר:

adsense_heb2.JPG

יפה מאד והגיע הזמןהכסף מדבר

מסיבת העיתונאים של גוגל

לפני מספר ימים כתב ליאור הנר על הזמנה שקיבל למסיבת עיתונאים מסתורית של גוגל ואף עדכן שגם אני קבלתי הזמנה כזו. בתגובות לפוסט שלו אפשר לראות שגם גדי שמשון הוזמן.

יש כאן שלושה נושאים מעניינים:

  1. מה פתאום מזמינים בלוגרים למסיבת עיתונאים? על הקשר בין עיתונאות ובלוגריות כבר נכתב רבות. לאחרונה הזמין איגוד האינטרנט הישראלי מספר בלוגרים לסקר את הכינוס השנתי שלו. ואני חשבתי שעיתונאות זה מקצוע!
  2. מה גוגל רוצים להגיד? אני מקווה שהם יודיעו על פתיחת שרות גוגל אדסנס לאתרים בעברית (הכוונה לפתיחה רשמית).
  3. מסיבת העיתונאים "נופלת" על הכינוס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי. מעניין איזה עיתונאי יישאר בכינוס ולא יבוא לגוגל.

מה קורה שמפרים את תנאי השימוש של גוגל אדסנס?

מרג' היא בלוגרית ותיקה בבלוגלי (ותיקה יחסית שכן בלוגלי פועל כשלושה חודשים בלבד). לפני זמן מה מרג' נרשמה לשרות גוגל אדסנס והחלה להציב פרסומות בבלוג שלה. באחד מהפוסטים, בתגובות, נכתבו מילים שמרמזות על בקשה ללחיצה על הפרסומות. לא עברו מספר ימים והיא קבלה את המכתב הבא מהצוות של גוגל אדסנס (ההדגשות באדום שלי):

Hello,

While reviewing your account, we noticed that you are currently displaying Google ads in a manner that is not compliant with our policies. For instance, we found violations of AdSense policies on pages such as marg.blogli.co.il/archives/220.

Publishers are not permitted to encourage users to click on Google ads or bring excessive attention to ad units. For example, your site cannot contain phrases such as "click the ads," "support our sponsors," "visit these recommended links," or other similar language that could apply to the Google ads on your site. Publishers may not use arrows or other symbols to direct attention to the ads on their sites, and publishers may not label the Google ads with text other than "sponsored links" or "advertisements."

Please make any necessary changes to your web pages in the next 3 business days. https://www.google.com/adsense/policies ) to ensure that all of your other pages are in compliance. We also suggest that you take the time to review our program policies (

Once you update your site, we will automatically detect the changes and ad serving will not be affected. If you choose not to make the changes to your account within the next three days, your account will remain active but you will no longer be able to display ads on the site. Please note, however, that we may disable your account if further violations are found in the future.

Thank you for your cooperation.

Sincerely,

The Google AdSense Team

מרג' היא ילדה טובה. היא תיקנה את הדרוש תיקון וקבלה מכתב מגוגל בו הם מודים לה על שיתוף הפעולה.

מסקנות:

  1. גוגל בודקים את האתרים בהם מוצגות פרסומות.
  2. גוגל יודעים עברית.
  3. אסור לעודד בשום דרך הקלקה על המודעות.
  4. למרות שעברית היא לא שפה נתמכת על-ידי גוגל אדסנס ולפי החוקים אסור להציב פרסומות באתרים עבריים, גוגל מעלימה עין מהנושאקריצה

פרסומות תפוז בבלוגים מול גוגל אדסנס

היום פורסם בדה-מרקר וגם בגלובס כי תפוז תתחיל לשלם ממחר לבלוגרים שלה. בקצרה מדובר על תשלום של 8 שקלים עבור כל 1,000 צפיות בבלוג.

אפי הקודח כתב בנושא וטען כי מדובר בסכומים מגוחכים גם עבור בלוגרים בעלי תנועה גדולה בבלוג שלהם. אני נוטה להסכים איתו. הוא גם מציין ששירות כמו גוגל אדסנס מתגמל יותר. האומנם? לאחרונה כתבתי פוסט קצר על הרווחים של בלוגרים מהשרות אבל כעת יש צורך להשוות את הרווחים משתי התוכניות.

התוכנית החדשה של תפוז משלמת לפי צפיות (כאמור 8 שקלים עבור 1,000 צפיות). התוכנית של גוגל אדסנס משלמת לפי קליקים. על מנת להשוות על בסיס משותף ננסה להמיר את אדסנס לצפיות. קיים מונח שנקרא Click Through Rate – CTR הנמדד באחוזים ומשמעותו אחוז הקלקות על פרסומות מתוך הצפיות. לדוגמה, CTR של 5% נותן 50 הקלקות על כל 1,000 צפיות. עכשיו נשאלת השאלה כמה מרוויחים על כל הקלקה (CPC – cost per click). המספרים נעים בין 3 סנט לבין 50$ וגם יותר. לצורך הדוגמה נניח כי מקבלים את המינימום של 3 סנט. כלומר עם 50 הקלקות לכל 1,000 צפיות במחיר של 3 סנט לקליק, נקבל 1.5$=50*0.03 או 6.375 ש"ח. סכום זה נמוך משמונת השקלים של תפוז אך מה עם ה- CTR היה גבוה יותר ו/או ה- CPC היה גבוה יותר.

ניתן לחשב את השילוב של שני הפרמטרים האלו כך שיתקבל רווח של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות. למעשה קיימות אינסוף אפשרויות לכך. בגרף הבא מוצג ה- CPC כפונקציה של ה- CTR בהנחה של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות – הקו הכחול. ברור כי ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר ניתן להסתפק ברווח קטן יותר עבור כל הקלקה בכדי לזכות בשמונת השקלים.

8-1000.png

נסכם חלק זה בכך שנאמר כי במידה והתוכנית של גוגל אדסנס מציבה אותנו מעל הקו הכחול היא עדיפה על-פני התוכנית של תפוז. לעומת זאת, במידה והשילוב של ה- CTR וה- CPC מציב אותנו מתחת לקו, הרי שתפוז עדיפים.

אז איפה אנחנו נמצאים? כרגיל יש מחסור במידע. קיבלתי משני ידידים את הנתונים שלהם. בשני המקרים מדובר בבלוגים בעברית. אחד עצמאי והשני לא. להלן תצלום מסך של נתוני גוגל אדסנס של הבלוג הראשון עבור חודש דצמבר 2006:

g1.png

כפי שניתן לראות היו 501 הקלקות מתוך 4,964 צפיות (CTR=10.09%) אשר הניבו 70.74$. עם נחלק את ההכנסות במספר הקליקים נקבל CPC=0.1411$. עכשיו נחזור לגרף העליון ונציב את הנקודה הוורודה הימנית. הנקודה היא מעל הגרף כלומר גוגל אדסנס עדיפה. במקרה זה יתקבלו כ- 60 ש"ח עבור 1,000 צפיות.
בבלוג השני הנתונים שנתקבלו היו שונים אך התוצאה דומה. אחוז ההקלקות היה 1.21% אך הרווח עבור כל הקלקה היה גבוה יותר – 0.225$ – הנקודה הוורודה השמאלית. גם במקרה זה גוגל אדסנס עדיפה.

לסיכום: האם ניתן להכליל ולומר שגוגל אדסנס עדיפה על פני התוכנית החדשה של תפוז? לא. אין מספיק נתונים להראות זאת בצורה מובהקת אך בהחלט ניתן לחשוד שזה המצב. סך הכל תפוז היא עוד "יד" שצריכה להרוויח.

עידכון

קבלתי עוד שני צילומי מסך של נתונים. הראשון הוא של הנקודה השמאלית בגרף (הנתונים השתנו מעט מכיוון שעבר עוד יום):

g2.jpg

השני כולל נתונים של ארבעת הימים האחרונים בלבד:

g3.gif

Page Rank של הבלוג שלכם

 

רוצים להציב בבלוג שלכם את ה- Page Rank של האתר שלכם. כל מה שצריך הוא להציב את הקישור הבא (קישור לתמונה):
http://livepr.raketforskning.com/mylivepr.gif

ותקבלו את התמונה המתאימה לאתר שלכם מבין התמונות האלו:

pr.png

 

השרות ניתן על-ידי אתר Raketforskning.com.

כמה בלוגרים מרוויחים מגוגל אדסנס

ובכן, זו שאלת מליון הדולר.

בארץ קצת קשה לאמוד כיום את הסכומים מכיוון שהכל מעורפל. אנשים לא מוסרים מידע ולא משתפים. אולי אני אנסה לארגן סקר אלמונימי בכדי לאסוף קצת נתונים.

בחול יש בלוגרים כמו Darren Rowse אשר מרוויחים מעל 15,000$ בחודש. באחת התגובות לפוסט של ליאור, שעסק ברעיון להקים בלוגים למטרת יצירת הכנסה, נתתי קישור לגרף ההכנסות של Darren:

earnings-graph.gif

זה היה בספטמבר 2005. לקרת סוף שנת 2006 הוא ערך סקר על הכנסות הבלוגרים המבקרים אצלו בבלוג מהשרות של גוגל אדסנס. להלן התוצאות:

200612142230.jpg

מהנתונים עולה כי 45% מהבלוגרים מרוויחים מעל 100$ בחודש. רוצים להצטרף? קראו כאן כיצד.

שינוי שיטת התגמול של הפניה לרישום לגוגל אדסנס

אתמול פורסם בבלוג של גוגל אדסנס כי שיטת התגמול על הפניות לרישום לשרות משתנה לטובה ובאופן משמעותי. למעשה התגמול עבור עוד הפניות השתנה אך אתרכז בגוגל אדסנס.

מהי תכונת ההפניות (מתוך אתר גוגל):

הפניות הן תכונה של AdSense המאפשרת לך להגדיל את הכנסותיך ולהגביר את המודעות של מבקרי האתר שלך למוצרים ושירותים שימושיים. באמצעות הוספת לחצן הפניה באתר שלך, באפשרותך להפנות משתמשים למוצרים כגון AdSense או Firefox with Google Toolbar. כאשר ההפניה שלך מחברת בין משתמש לבין אחד ממוצרי ההפניה שלנו, תוכל לייצר הכנסות נוספות תוך עזרה לשותפים חדשים להפיק הכנסה מאתרי האינטרנט שלהם ולשפר את חווית הגלישה שלהם.

עד אתמול, כאשר משתמש שהפנית ל-AdSense הרוויח לראשונה $100 בתוך 180 יום מהרישום, גוגל זיכו את חשבון ה- AdSense שלך ב- $100.

השיטה החדשה בנויה משני שלבים ועוד בונוס:

  1. כאשר משתמש שהפנית ל-AdSense הרוויח לראשונה $5 בתוך 180 יום מהרישום, גוגל יזכו את חשבון ה- AdSense שלך ב- $5.
  2. כאשר אותו משתמש שהפנית ל-AdSense הרוויח לראשונה $100 בתוך 180 יום מהרישום, גוגל יזכו את חשבון ה- AdSense שלך ב- $250 נוספים.
  3. במידה ובתקופה כלשהי של 180 יום, 25 משתמשים שהפנית ל-AdSense הרוויחו לראשונה $100 בתוך 180 יום מהרישום שלהם, גוגל יזכו את חשבון ה- AdSense שלך בבונוס של $2,000 נוספים (מוגבל לבונוס אחד בשנה).

אין ספק שמדובר בשינוי מהפכני. ראשית, כמעט כל מי שנרשם לשרות ומתחיל להציג פרסומות באתר שלו, ירוויח לפחות 5$ בחצי שנה. כלומר קיים סיכוי סביר שתרוויח 5$ עבור ההפניה. נכון, זה לא הרבה אבל משהו. אבל, וזה אבל גדול. במידה ואותו נרשם יתמיד ויגיע ל- 100$ בחצי שנה, הרווח שלך יהיה גדול – 250$! את הבונוס קצת יותר קשה לקבל הכסף מדבר

רוצים לנסות? קראו את "איך נרשמים לגוגל אדסנס?"

רוצים להציג פרסומות בבבלוג שלכם כאן בבלוגלי? קראו את "איך מכניסים פרסומות לבלוג?"