מה קורה שמפרים את תנאי השימוש של גוגל אדסנס?

מרג' היא בלוגרית ותיקה בבלוגלי (ותיקה יחסית שכן בלוגלי פועל כשלושה חודשים בלבד). לפני זמן מה מרג' נרשמה לשרות גוגל אדסנס והחלה להציב פרסומות בבלוג שלה. באחד מהפוסטים, בתגובות, נכתבו מילים שמרמזות על בקשה ללחיצה על הפרסומות. לא עברו מספר ימים והיא קבלה את המכתב הבא מהצוות של גוגל אדסנס (ההדגשות באדום שלי):

Hello,

While reviewing your account, we noticed that you are currently displaying Google ads in a manner that is not compliant with our policies. For instance, we found violations of AdSense policies on pages such as marg.blogli.co.il/archives/220.

Publishers are not permitted to encourage users to click on Google ads or bring excessive attention to ad units. For example, your site cannot contain phrases such as "click the ads," "support our sponsors," "visit these recommended links," or other similar language that could apply to the Google ads on your site. Publishers may not use arrows or other symbols to direct attention to the ads on their sites, and publishers may not label the Google ads with text other than "sponsored links" or "advertisements."

Please make any necessary changes to your web pages in the next 3 business days. https://www.google.com/adsense/policies ) to ensure that all of your other pages are in compliance. We also suggest that you take the time to review our program policies (

Once you update your site, we will automatically detect the changes and ad serving will not be affected. If you choose not to make the changes to your account within the next three days, your account will remain active but you will no longer be able to display ads on the site. Please note, however, that we may disable your account if further violations are found in the future.

Thank you for your cooperation.

Sincerely,

The Google AdSense Team

מרג' היא ילדה טובה. היא תיקנה את הדרוש תיקון וקבלה מכתב מגוגל בו הם מודים לה על שיתוף הפעולה.

מסקנות:

  1. גוגל בודקים את האתרים בהם מוצגות פרסומות.
  2. גוגל יודעים עברית.
  3. אסור לעודד בשום דרך הקלקה על המודעות.
  4. למרות שעברית היא לא שפה נתמכת על-ידי גוגל אדסנס ולפי החוקים אסור להציב פרסומות באתרים עבריים, גוגל מעלימה עין מהנושאקריצה

מכרז איגוד האינטרנט לכנס השנתי

מסתבר שזכיתי במכרז של איגוד האינטרנט הישראלי עבור פוסט שלי שעסק בהשוואת הרשמים המוסמכים לרישום שמות מתחם ישראליים על-ידי האיגוד. המכרז היה על הזכות לסקר כבלוגר את הכנס ה- 11 של האיגוד. בנוסף לבלוג מישראבלוג ושלושה מתפוז, זכתה גם מיטל שלנו מבלוגלי (על פקצות, לינוקס, ומה שבינהם!).

הפוסט שזיכה אותי במכרז היה חלק מתחקיר שניסיתי לעשות על-מנת לגלות את אחד הסודות של האיגוד. לצערי עדיין לא הצלחתי במשימה אבל תוכלו לקרוא על הנושא כאן.

איגוד האינטרנט כתב:

בצעד ראשון מסוגו מזמין איגוד האינטרנט הישראלי בלוגרים לסקר את הכנס השנתי ה- 11 של האיגוד – "אינטרנט חובק עולם", כחלק מהעיתונאים המוזמנים לאירוע. זו אחת הפעמים הראשונות בהיסטוריה של הרשת העברית, בה מקבלים הבלוגרים מעמד דומה לזה של עיתונאים. (ההדגשה שלי – א.ז.)

נניח שהעובדה שאני כותב בלוג הופכת אותי לבלוגר. אני אפילו מפעיל עם ידידיי שרות בלוגים. אבל האם זה הופך אותי לעיתונאי?

בכל מקרה כנראה לא אצליח להגיע לכנס (אומר זאת גם לאיגוד בכדי שיציעו למישהו אחר) אבל אני מבטיח להמשיך לעקוב אחרי הנושא שהביא אותי לשם – מחירי הדומיינים הישראלים.

פרסומות תפוז בבלוגים מול גוגל אדסנס

היום פורסם בדה-מרקר וגם בגלובס כי תפוז תתחיל לשלם ממחר לבלוגרים שלה. בקצרה מדובר על תשלום של 8 שקלים עבור כל 1,000 צפיות בבלוג.

אפי הקודח כתב בנושא וטען כי מדובר בסכומים מגוחכים גם עבור בלוגרים בעלי תנועה גדולה בבלוג שלהם. אני נוטה להסכים איתו. הוא גם מציין ששירות כמו גוגל אדסנס מתגמל יותר. האומנם? לאחרונה כתבתי פוסט קצר על הרווחים של בלוגרים מהשרות אבל כעת יש צורך להשוות את הרווחים משתי התוכניות.

התוכנית החדשה של תפוז משלמת לפי צפיות (כאמור 8 שקלים עבור 1,000 צפיות). התוכנית של גוגל אדסנס משלמת לפי קליקים. על מנת להשוות על בסיס משותף ננסה להמיר את אדסנס לצפיות. קיים מונח שנקרא Click Through Rate – CTR הנמדד באחוזים ומשמעותו אחוז הקלקות על פרסומות מתוך הצפיות. לדוגמה, CTR של 5% נותן 50 הקלקות על כל 1,000 צפיות. עכשיו נשאלת השאלה כמה מרוויחים על כל הקלקה (CPC – cost per click). המספרים נעים בין 3 סנט לבין 50$ וגם יותר. לצורך הדוגמה נניח כי מקבלים את המינימום של 3 סנט. כלומר עם 50 הקלקות לכל 1,000 צפיות במחיר של 3 סנט לקליק, נקבל 1.5$=50*0.03 או 6.375 ש"ח. סכום זה נמוך משמונת השקלים של תפוז אך מה עם ה- CTR היה גבוה יותר ו/או ה- CPC היה גבוה יותר.

ניתן לחשב את השילוב של שני הפרמטרים האלו כך שיתקבל רווח של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות. למעשה קיימות אינסוף אפשרויות לכך. בגרף הבא מוצג ה- CPC כפונקציה של ה- CTR בהנחה של 8 שקלים לכל 1,000 צפיות – הקו הכחול. ברור כי ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר ניתן להסתפק ברווח קטן יותר עבור כל הקלקה בכדי לזכות בשמונת השקלים.

8-1000.png

נסכם חלק זה בכך שנאמר כי במידה והתוכנית של גוגל אדסנס מציבה אותנו מעל הקו הכחול היא עדיפה על-פני התוכנית של תפוז. לעומת זאת, במידה והשילוב של ה- CTR וה- CPC מציב אותנו מתחת לקו, הרי שתפוז עדיפים.

אז איפה אנחנו נמצאים? כרגיל יש מחסור במידע. קיבלתי משני ידידים את הנתונים שלהם. בשני המקרים מדובר בבלוגים בעברית. אחד עצמאי והשני לא. להלן תצלום מסך של נתוני גוגל אדסנס של הבלוג הראשון עבור חודש דצמבר 2006:

g1.png

כפי שניתן לראות היו 501 הקלקות מתוך 4,964 צפיות (CTR=10.09%) אשר הניבו 70.74$. עם נחלק את ההכנסות במספר הקליקים נקבל CPC=0.1411$. עכשיו נחזור לגרף העליון ונציב את הנקודה הוורודה הימנית. הנקודה היא מעל הגרף כלומר גוגל אדסנס עדיפה. במקרה זה יתקבלו כ- 60 ש"ח עבור 1,000 צפיות.
בבלוג השני הנתונים שנתקבלו היו שונים אך התוצאה דומה. אחוז ההקלקות היה 1.21% אך הרווח עבור כל הקלקה היה גבוה יותר – 0.225$ – הנקודה הוורודה השמאלית. גם במקרה זה גוגל אדסנס עדיפה.

לסיכום: האם ניתן להכליל ולומר שגוגל אדסנס עדיפה על פני התוכנית החדשה של תפוז? לא. אין מספיק נתונים להראות זאת בצורה מובהקת אך בהחלט ניתן לחשוד שזה המצב. סך הכל תפוז היא עוד "יד" שצריכה להרוויח.

עידכון

קבלתי עוד שני צילומי מסך של נתונים. הראשון הוא של הנקודה השמאלית בגרף (הנתונים השתנו מעט מכיוון שעבר עוד יום):

g2.jpg

השני כולל נתונים של ארבעת הימים האחרונים בלבד:

g3.gif

לא תואמים לפיירפוקס

עוד פוסט שאהבתי: תומר מביא בפוסט שלו את רשימת 20 האתרים הגדולים שאינם תואמים לפיירפוקס. בראש הטבלה ניתן למצוא את הארץ, YNET, וואלה, אורנג', תפוז

אני לא פאנט בנושא הדפדפן שלי. מזה כשנה אני גולש לרוב בעזרת השועל. התחלתי איתו כחלק ממגמה של שימוש בתוכנות חופשיות (כמו וורדפרס) ומצאתי אותו נוח יותר מזה של מיקרוסופט. כמובן שהיה נוח יותר עם כל האתרים היו עומדים בתקנים וכל הדפדפנים היו מציגים את אותו הדבר אבל אפשר להסתדר די בקלות. מה אני עושה כשאני לא מצליח לגלוש באמצעות השועל? לעיתים אני מוותר כי כנראה זה לא היה חשוב מספיק ולעיתים פשוט פותח IE. ברוב המקרים אני אפילו לא מתעצבן.

אתר אחד, שלא מופיע ברשימה של תומר, הוא האתר הממשלתי. כאן אני דווקא כן מתעצבן, במיוחד כאשר אני רוצה צריך לבצע תשלומים שונים, דבר שהוא בלתי אפשרי בשועל. הייתי מצפה מהממלכה לפעול לפי התקנים ולא להיות מכוונים לגישה אחת. אחרים יטענו שרוב האנשים משתמשים ב- IE לכן צריך להתאים את השרות לקהל. אני לעומת זאת חושב שיש כאן אלמנט חינוכי. פעם רוב האנשים קטפו פרחי בר ואיכשהו החינוך הצליח. היום הבת שלי בכיתה א' מדברת על שיתוף הציבור בתוכניות הפיתוח של העיר (על כך אולי בפוסט אחר). אין כל סיבה שלא נלמד לעבוד גם באינטרנט לפי התקנים.

Page Rank של הבלוג שלכם

 

רוצים להציב בבלוג שלכם את ה- Page Rank של האתר שלכם. כל מה שצריך הוא להציב את הקישור הבא (קישור לתמונה):
http://livepr.raketforskning.com/mylivepr.gif

ותקבלו את התמונה המתאימה לאתר שלכם מבין התמונות האלו:

pr.png

 

השרות ניתן על-ידי אתר Raketforskning.com.

בעיות עם PHP5 – לא רק לנו

לפני כשבועיים תום העביר את בלוגלי לעבודה עם PHP5. למעט בעיה במספר ויד'גטים שנפתרה הערב, לא נתקלנו בבעיות כלשהן. מסתבר שבזמן האחרון עוברות יותר ויותר חברות אחסון לעבוד עם PHP5 דבר הגורם לבעיות.

Matt, האבא של וורדפרס, כתב על חברת האחסון Dreamhost אשר שדרגה את השרתים שלה ל- PHP5 וגרמה לבעיות גדולות ללקוחות שלה. הבעיות, כפי שהם כתבו, אילצו את החברה לחזור צעד אחורה ל- PHP4 (תודה חנן) – מסתבר שגם הצעד הזה לא עבר חלק. עכשיו החברה מתכננת שדרוג חדש בעוד כעשרה ימים "ומזהירה" את לקוחותיה אשר משתמשים בוורדפרס, MediaWiki, Drupal ו- Zencart לעדכן את ההתקנות שלהם.

נושא התאימות לאחר של שפות תיכנות הוא קריטי. לא נראה לי סביר שחברת אחסון תבצע מהלך כזה בהתראה כה קצרה. בוורדפרס, מעבר לתאימות קוד המקור של המערכת יש לבדוק ולעדכן את תבניות העיצוב וכמובן את כל התוספים. לעיתים מדובר בעבודה רבה ובהכרח לפנות למפתחים שונים של רכיבים שונים.

במידה ואתם לקוחות של Dreamhost זה הזמן לבדוק מה קורה עם האתר שלכם!

הסוד של איגוד האינטרנט הישראלי

באחד הפוסטים הקודמים שלי עסקתי בהשוואה בין הרשמים המוסמכים לשמות מתחם על-ידי איגוד האינטרנט הישראלי. השורה התחתונה של ההשוואה היא שהרשמים גובים כ- 23$ לשנה עבור דומיין ישראלי.

אבל בשום מקום באתר האיגוד, או באתר אחר, לא מפורסם המחיר אותו גובה האיגוד מאותם רשמים מוסמכים. הרשמים גובים כ- 23$ לשנה, אך מהו חלקו של האיגוד? זהו סוד. פניתי לאיגוד במייל וקיבלתי את התשובה הבאה:

עלויות הרכישה לרשם מוסמך אינן מפורסמות בשלב הזה.
בהסכם ההסמכה, מוסכם כי מחירי הרישום לרשמים יהיו נמוכים יותר מהמוצעים באיגוד.
עלויות הרישום המדויקות ימסרו לפני חתימה על הסכם ההסמכה.

לאחר שטענתי כי "לא ברור לי כיצד ניתן לבדוק את האפשרות הכלכלית של כניסה לתחום רישום שמות המתחמים ללא קבלת המידע הבסיסי הזה" נענתי:

המידע לגבי המחירים ימסר לפני חתימה על הסכם ההסמכה.

הבנתם? קודם תפתחו חברה, תעמדו בכל התנאים הנדרשים, תגישו בקשה להיות רשמים ואח"כ תקבלו מידע בסיסי שהוא העיקר. איך בדיוק אני אמור לבדוק את הכדאיות של העסק?

איגוד האינטרנט הוא עמותה. אני לא משפטן ולא יודע מהי חובתו של האיגוד לחשוף מידע כזה אבל ברור לי שציבורית המידע הזה חייב להיות שקוף.

למה אני רוצה לדעת את מחיר הדומיין שגובה האיגוד מהרשמים?

  1. ככה. מה זה עניינכם.
  2. לדעתי איגוד האינטרנט צריך להיות שקוף. שקיפות היא אחת מאבני היסוד של החופש שאותו מייצג האינטרנט.
  3. אולי יש מקום להקים גוף ללא מטרות רווח שיוזיל משמעותית את המחירים של הדומיינים הישראלים? בשביל זה צריך מידע.
  4. אני סקרן.

כעת יש מספר אפשרויות בכדי לנסות לגלות את הסוד:

  • עיתונאים יפנו לאיגוד וינסו לקבל את המידע.
  • עורך דין יסביר לנו מה המעמד של איגוד האינטרנט והאם חלה עליו חובת השקיפות.
  • אני שוקל ברצינות לשלם 70 שקלים, להצטרף לאיגוד ולנסות לגלות את הסוד מבפנים. הזמנתי את תקנון האיגוד ממשרד המשפטים בכדי לבדוק מה מסתתר שם.

שווי השימוש לרכב הניתן מהעבודה (רכב חברה)

המון מילים נכתבו עד היום (וגם היום) על נושא רצון משרד האוצר לייקר את שווי השימוש לרכב הניתן ממקום העבודה.

אני לא רוצה להכנס לכל התחשיבים וההתפתלויות החשבונאיות אבל יש משהו אחד שלא ברור לי. ישנה טענה של חלק מאלו המקבלים רכב ממקום עבודתם שבעקבות קבלת הרכב הם נאלצו לוותר על כ- 3,000 ש"ח ממשוכרתם (ברוטו). יוצא עם כך ששווי ההטבה היא 3,000 ש"ח. כלומר במידה והיה העובד מוותר על הרכב הוא היה מקבל תוספת של 3,000 ש"ח. לעומת זאת שווי השימוש כיום הוא כ-1,300 ש"ח אז איך אפשר לטעון שאין כאן הטבה שלא משולם עליה מס הכנסה?

או שאני לא מבין או שעובדים עלינו. כנראה קצת מכל דבר הכסף מדבר

(גילוי נאות: אני לא מקבל רכב ממקום העבודה אלא כעצמאי ישנו חלק מהוצאות הרכב המוכרות למס – הוצאות על נסיעות מעל 10,000 ק"מ בשנה)

משתין על האיילון

היום עברתי ליד תחנת הרכבת השלום. ליד התחנה עומדות מוניות ונהגיהן עומדים על המדרכה ומשדלים לקוחות. בדיוק כשעברתי, אחד מהנהגים ניגש לצד התחנה ופשוט השתין על האיילון. יותר מגניב היה להשתין על המכוניות – צריך לנסות זאת פעם.

dsc00350.JPG
התמונה צולמה בטלפון סוני אריקסון 610i

בלוגים במערכת החינוך

אמנם עבר "קצת" זמן מאז שהשתחררתי ממערכת החינוך הממלכתית והבנות שלי עדיין לא היגיעו לגיל המתאים אבל מסתבר שמערכת החינוך קצת התקדמה.

זכור לי שבכיתה י' היינו צריכים להתנדב מספר שעות בשבוע. קראנו לזה "התנדבות חובה מרצון". אני התנדבתי במד"א אבל זה לא קשור לנושא. גם היום נדרשים התלמידים להתנדב בגוף מסויים אבל לפחות בית ספר אחד (שעדיין לא זיהיתי איזה) מבקש מתלמידיו המתנדבים לספר על חויותיהם ההתנדבותיות בבלוג.

כך יצא שאתמול נפתחו כמה עשרות בלוגים בבלוגלי של תלמידי כיתות ט' באותו בית ספר. כרגע רוב הבלוגים רקים אבל נראה שיש כוונה לכתוב בהם (שוב התנדבות חובה מרצון). אולי הכתיבה בבלוג תעזור לתלמידים בנושא ההתנדבות ואולי לא. בהחלט ייתכן שרוב התלמידים יזנחו את הבלוג שלהם ברגע שיגמר הפרוייקט. אבל כמו שאני המשכתי להתנדב עוד שנה או שנתיים אולי גם הם יתמידו בהתנדבות ואולי גם בכתיבה.

 בכל מקרה ברוכים הבאים בצל קורתנו בבלוגלי!

הנה מספר דוגמאות (נא לעודד את הנוער):

youngdoctors-t7

בלוגנעות פרלמנט יהודים ערבים

מועדון מטמטי אביב